verdwijnt deze site?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door VictorM, 25 jan 2016.

  1. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    To be fair: er was een post met de mededeling en uitleg op het forum. Deze is helaas binnen een aantal uur verwijderd. Ik heb helaas geen kopie voor je.
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Die post heb ik gelezen, het belachelijke is als die post een hoax was/is dat er geen enkel communiqué wordt uitgestuurd wat er wel gaande is. Maar dat is typisch... Je moet er altijd achteraan zitten.
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  3. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268

    Hele rare gang van zaken dit allemaal. Kun je misschien vertellen wat er ongeveer in die post stond?
     
  4. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Guys, guys, laten we niet teveel speculeren en het positief houden! Ik denk niet dat het forum gaat verdwijnen. Dus laten we dit vooral nog dé plek houden voor de Benelux reiziger! Want ook ik heb er enorm veel aan gehad de afgelopen 1,5 jaar.
     
    DirkOnTour, TheFlyingDutchboy en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    @jongesander ben het volledig met je eens ik heb hier ook veel dingen geleerd die ik zeker in de praktijk ga brengen en ik hoop net als de rest op een goede afloop en meer uitleg en duidelijkheid
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ik ga hier met niemand in discussie, maar geef een paar feiten, want die lijken hier te missen:
    - ik ben afgelopen woensdag gestopt als hoofdredacteur. De VS had enkele maanden eerder die functie min of meer overbodig gemaakt, dus ik was er wel klaar mee.
    - zaterdag hebben meer mensen (ik laat aan een ieder over om aan te geven of ze daar bij horen) hun ontslag ingediend en daarbij hun eigen content (waar ze copyright van hebben) offline gehaald
    - zaterdag heeft er een boodschap met de strekking van bovenstaande op het forum gestaan, maar die is binnen een paar uur weer verwijderd, ik vermoed door de VS.
    - de site als structuur zal, naar ik verwacht, wel blijven bestaan. De vraag is welke mensen die op de achtergrond meewerkten, door gaan. Dat is een ieders keuze.
    - andere vragen mag je stellen, maar ik garandeer niet dat ik er antwoord op geef.
     
  7. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    De desbetreffende post:


    Beste allemaal,

    Na 2 jaar als groep compensatieloos en vrijwillig aan ikvliegveel/InsideFlyer te hebben gewerkt moeten wij vandaag met pijn in ons hart meedelen dat wij ons als groep per direct terug trekken van de site. De partnership met de USA is onhoudbaar geworden.

    Voorbeeld:
    Een aantal weken geleden werd er op het forum een vraag gesteld over de invloed van Emirates op de site. Dit gezien de prominente aanwezigheid van hun banners en de sponsored by Emirates buttons. Waarop werd uitgelegd waarom Emirates deze button en banners zou hebben.....

    Toen wij te horen kregen dat Emirates de hoofdsponsor zou zijn van de site waren wij als groep natuurlijk ontzettend blij. Na ruim 1,5 jaar keihard te hebben gewerkt aan de site zou nu eindelijk de 1e grote commerciele deal binnen zijn.

    Dus je kunt je voorstellen hoe groot de teleurstelling was om recentelijk te moeten horen dat deze deal nooit is afgerond door de USA en de button/banners niets meer dan een ilusie zijn. (Want ze worden niet offline gehaald)

    We zouden nog vele voorbeelden kunnen noemen (de ene nog erger dan de andere) om maar duidelijk te maken dat we echt geen andere optie meer zien dat te stoppen met schrijven voor de site maar dat doen we niet! We houden de eer aan onszelf!

    Wij hebben met ontzettend veel plezier aan de site gewerkt, we zijn jullie als community ontzettend dankbaar en dat is iets wat we niet duidelijk genoeg kunnen zeggen: BEDANKT,BEDANKT,BEDANKT,BEDANKT!!


    Het hele team van InsideFlyer.nl
     
    flyerbe vindt dit leuk.
  8. Maan

    Maan Guest

    Ik wil best actief meewerken aan een nieuw platform voor nederlandse mensen die nieuwsgierig zijn in deze wereld. (Met de juiste mensen in de leiding ofcourse ;) )
     
    FlyingFonz, MartinR en Didier13 vinden dit leuk.
  9. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Zo, ik sluit me aan bij wat Sieto hierboven gepost heeft. Er is met veel goede wil en enthousiasme gewerkt om van deze site iets moois te maken, maar je kan niet blijven aanmodderen. Voorlopig hoeven jullie denk ik niet te vrezen voor het forum. Ook de site zelf zal wellicht blijven, maar ze zal met een vernieuwd team moeten verdergaan, en hopelijk met betere afspraken met de VS.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2016
    Sanne von Kriegenbergh, DirkOnTour en SVDH vinden dit leuk.
  10. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Allen bedankt voor de content die jullie hebben aangeleverd, veel geleerd, vaak met plezier gelezen. IVV regelmatig bezocht dit werd minder bij IF. Ik hoop dat er een forum blijft of komt waar we met zijn allen info kunnen blijven uitwisselen!
     
    FlyingFonz en flyerbe vinden dit leuk.
  11. Michiel

    Michiel Newbie

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Leuke Blog! ik ga je ook volgen daar!
     
  12. baccarat_guy

    baccarat_guy Blue Tier

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    120
    Trofeepunten:
    33
    First off, I apologise for my response in English. Unfortunately (or fortunately) I have been tasked with the job of trying to get things back on track with the IF NL. While I live in Amsterdam (Oud Zuid), I never had any intention of getting involved with the Dutch site from a day to day operations perspective. It has always been the belief that the local sites should be "mostly" run in their native language.

    I am currently involved in a lot of projects that include FTUs and the USA InsideFlyer site. I am also a writer on the USA InsideFlyer site, and I also have my own website TravelZork.

    Lionell, and everyone I appreciate you concern and direct comments. To say the least, there has been a lot of miscommunication. As I have said privately to the bloggers; I DO NOT want to "play" the "blame game." What's in the past, is in the past. I have actually been rather close friends with Mike over the last few years. I also have a friendly relationship with Sieto.

    I cannot guarantee that I can solve all problems, but what I do guarantee is that I will always respond directly to requests. I want to ensure that the forums and community continue; and that is something we are going to have to work on. Within the next few weeks, we would like to hear more about what people like and dislike. I would also very much, like engage some people as "Community Captains."

    I really do appreciate how special with Dutch forum and website is. I've been involved with FlyerTalk for many years (baccarat_king); and am also engaged on the insideflyer.com forums. (though, I must admit, I have always spent a LOT of time on the FlyerTalk Delta and Gaming Forums).

    I'm exhausted, but I felt it was important I got a message out to the community. I encourage you to reach out to me. Good, bad, horrible. I am here to listen. So, "bring it on!"

    Warmest and most sincere regards,
    Michael Trager aka baccarat_guy
     
  13. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Nu de discussie hier op het forum op gang komt, wil ik toch graag ook nog even (live vanuit een Iberia A330 ergens boven de Atlantische Oceaan ;)) mijn zegje doen. Ondertussen ben ik al een paar maanden gestopt met schrijven voor IVV/Insideflyer en heb dus niet vanaf dichtbij het 'onhoudbaar worden van het partnership met de US' (zoals Mike het treffend verwoordde) meegekregen, maar ik heb 'achter de schermen' wel het één en ander gehoord over wat er nu gaande is. Eerst even mijn persoonlijke overwegingen om destijds te stoppen met schrijven (die waarschijnlijk deels overeenkomen met de huidige overwegingen):

    Ondertussen ruim anderhalf jaar gelden werd ik benaderd om te komen schrijven voor IVV. Ik had destijds een eigen (extreem lelijke, onprofessionele) blog waar ik af en toe wat tips of ticketdeals postte, en het leek me erg leuk om dat uit te breiden. Ik deed dus graag mee met het nieuwe initiatief! Mijn overweging om een 'eigen' blog te hebben was om mensen te helpen met het boeken van tickets en het gebruiken van frequent flyerprogramma's en om te zien wat voor mooie reizen je daarmee kom maken. Met die insteek ging ik ook IVV in: ik wilde graag het grotere publiek bekend maken met de mogelijkheden en waar mogelijk tips geven om het zelf te doen.

    Toen ik nog fanatiek, wekelijks (soms dagelijks!) schreef voor toen nog IVV, was het al erg duidelijk dat de support vanuit de US vaak ver te zoeken was. Er werd veel beloofd, maar dat werd vaak niet waargemaakt. Of het nou ging om betalingen (ik meen dat er ooit gezegd is dat we een bepaald percentage van reclameopbrengsten zouden krijgen - dat heb ik persoonlijk nooit gehad) of om events/bijzondere gebeurtenissen waar we als blogger bij mochten zijn. We kregen er eigenlijk niets voor terug: het was puur schrijven uit hobby. Ik had persoonlijk het idee dat dat niet heel veel uitmaakte: iedereen ging fanatiek en hobbymatig met het nieuwe project van start en stopte er met veel enthousiasme veel (vrije) tijd in om een mooie website, een interessant forum en goede content te creëren. Dat ik er niets voor terug kreeg, vond ik niet erg. En ik denk dat de meeste bloggers er op die manier in zaten.

    Stiekem ging er steeds meer tijd zitten in het schrijven voor IVV: ik merkte op een gegeven moment dat ik bijna fulltime voor IVV aan het schrijven was en dat ik parttime student was geworden. Als student is dat niet zo heel erg: je hebt relatief weinig verantwoordelijkheden en hebt alles eigenlijk in eigen hand. Maar ik snap volledig dat dat voor mensen met een 'echt leven' naast het schrijven ontzettend slecht te combineren was. Met de beloftes vanuit de US over een succesvolle site en eventuele gratis tripjes/hotelovernachtingen/evenementen in het achterhoofd, besloot ik het fulltime schrijven een beetje voort te zetten: ik ging extra interessante vluchten/hotelovernachtingen boeken om daar over te kunnen schrijven en ging vrolijk door met het maken van content voor IVV. Al snel bleek dat niet alles geschikt was voor een uitgebreid artikel of voor publicatie, maar dat maakte niet heel veel uit: er kwam toch in veel gevallen weer een interessante vlucht of hotelovernachting aan. Ik heb denk ik in artikelen veel verwezen naar aankomende reviews/artikelen die er uiteindelijk nooit gekomen zijn - waarvoor excuses. Uiteraard geen kwade bedoelingen, puur tijdgebrek en prioriteiten stellen :).

    Terwijl alle bloggers vrolijk content aan het schrijven waren, werden de beloftes uit de US steeds beter: bonussen, percentages van de omzet en leuke evenementen werden beloofd. Soms aan de groep als geheel, soms 'targeted' aan bepaalde bloggers. Vaak kwam er niets van terecht: aircraft visits, hotelopeningen en gratis vluchten op nieuwe routes gingen aan de meeste bloggers voorbij, maar eerlijk is eerlijk: ik heb een keer een kleine 'kerstbonus' gehad - waar ik uiteraard heel blij mee was :). Nog steeds schreef ik artikelen niet om het geld, maar juist omdat ik het leuk vond om mensen te laten zien wat er mogelijk was met loyalty programs en om een 'nuchtere' blik op premium-reizen te geven (niet de 'snobby' reviews, maar juist reviews uit het oogpunt van een nuchtere, Nederlandse student). Het zou ontzettend gaaf zijn om iets extra's (bijvoorbeeld een gesponsord tripje) te krijgen, maar als bloggers namen we maar aan dat we nog in de 'opstartfase' zaten en dat we daardoor geen uitnodiging kregen. Tickets op inaugurele vluchten boeken en slapen in nieuwe hotels deed ik dan maar gewoon lekker zelf, in de hoop genoeg leuke (nieuws)content te creëren zodat we vanzelf als IVV 'bekend' werden bij de pers.

    Uiteindelijk kwam ergens in september 2015 de mededeling achter de schermen dat IVV over zou gaan naar Insideflyer. Iedereen werd gevraagd goed na te denken over een toekomst als blogger en -wanneer de uitkomst van dat nadenken positief was- een nieuw contract te tekenen. Zo gezegd, zo gedaan: ik ben eens goed na gaan denken wat er van mij verwacht werd en wat ik er voor terug zou krijgen. Wederom werden er 'gouden bergen' beloofd, maar ik had door de eerdere ervaringen al door dat daar niets van terecht zou komen. Ik stond op dat moment op het punt van afstuderen en wist dat ik in het najaar van 2015 zou gaan beginnen aan het 'grotemensenleven' en dat ik niet meer zomaar heel veel tijd vrij kon maken om artikelen te schrijven. Ik wilde niet het type blogger worden dat zich een keer per 3 maanden meldt, maar wel mee wil doen met alle leuke activiteiten die beloofd werden (etentjes, aircraft visits, noem maar op - ook al gingen ze in de praktijk nooit door). Ik zette er dus een punt achter en stopte met schrijven.

    Op 11 september (beetje een merkwaardige datum, nu ik erover nadenk) heb ik dat ook medegedeeld aan de US. Waar ik -tot gisteren- geen reactie op heb gehad. Mijn blogger-privileges (backstagetoegang, mogelijkheid tot schrijven/bewerken van artikelen) zijn weggehaald, maar ik heb nooit een bevestiging of iets dergelijks gehad. Ik ben er dus nog redelijk positief uitgestapt: ik ben gewoon gestopt met schrijven omdat ik voorzag er te weinig tijd voor te hebben en -zeker omdat er niets tegenover stond- ik de tijd er misschien ook niet meer vrij voor wilde maken. Maar met mijn ervaringen met de houding van de US in het achterhoofd en de verhalen die ik van andere bloggers via-via heb gehoord, snap ik volledig dat het op een gegeven moment geëscaleerd is en dat alle content bij wijze van statement offline is gehaald. Ik ben daar ook over benaderd en heb toestemming gegeven om mijn content ook offline te laten halen (ik had/heb zelf geen rechten meer om iets aan content te veranderen). De spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen heb ik dan ook niet vanaf dichtbij meegemaakt, maar ik kan me heel goed voorstellen hoe die is verlopen.

    Rest mij niets om iedereen (lezers/ex-medebloggers) te bedanken voor de leuke input en reacties van de afgelopen anderhalf jaar - erg gaaf om te zien hoe een 'hobbymatig project' uitgegroeid is tot een mooie site met veel content, maar erg jammer dat het op deze manier weer ten onder gaat. Laten we hopen dat er snel ergens (hier op IVV/IF of ergens anders) een mooi platform met interessante content voor de Nederlandse en Belgische frequent flyers komt :).
     
  14. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Valentijn, mooi verwoord met een positieve toon. Next drink is on me ;).
     
    FlyingFonz, Innersoul, Basjep en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Maar wie bouwt nu een nieuwe site? of gaan we terug naar de verschillende losse blogs? Nevernotflying, lionelltravels, flyingdutchboy etc etc
     
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik weet dat ik de afgelopen 2 dagen ontzettend veel berichten heb gekregen via verschillende media met de vraag of ik meer weet. Velen van jullie dachten dat ik nog betrokken was met deze site, maar ik was enkel nog actief op het forum. Of ik meer weet? Ja, maar vraag jullie gewoon even geduld te hebben want achter de schermen wordt er gewerkt aan een oplossing.

    English translation for @baccarat_guy and Flemming if they are reading here too:

    During the past 2 days I have received numerous of messages from a lot of the community users about what's going on, how about the future of this site/forum and if I knew more about everything as a lot of the users thought/think I'm still involved. If I know more, yes i do but for now I ask all of you to have some patience as a solution is in the making.
     
    Flemming Poulsen, MartinR en jongesander vinden dit leuk.
  17. baccarat_guy

    baccarat_guy Blue Tier

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    120
    Trofeepunten:
    33
    @Lionell , Thank you for the response.

    I think it's best we put together all of the questions and I can try to respond to them one by one. There is a lot of misinformation, and I can give more insight. I do not know everything, and I want to refrain from blaming people. Most important is that things move forward professionally. My issue, which I apologise for, is that I can only communicate in English. Our intent is for all InsideFlyer communities to operate in the local language. I am going to be taking charge with oversight of the NL operations to make sure that things get done and promises are kept. The goal, is to have some other people (Dutch speaking) become ambassadors to the forums. For now, I'll try to do my best to manage everything. Can't promise that I can correct everything immediately; but I do promise you will always get a response from me in a timely fashion.
     
    Lionell en Flemming Poulsen vinden dit leuk.
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    If any translations need to be done, feel free to ask, I'm perfectly bi-lingual (English/Dutch) as I've been working for an American company for almost 20 years. So any question/remarks, feel free to send to me via PM or email ([email protected]) and I'll get them to Michael.

    Als jullie opmerkingen en/of vragen hebben, stuur ze aub via PM of email ([email protected]) naar mij door en ik zorg er voor dat ze vertaald worden en naar Michael gaan.
     
    Flemming Poulsen vindt dit leuk.
  19. Maan

    Maan Guest

    Het lijkt alsof er nu gespeculeerd wordt over een soort ''doorstart'' van dit forum, met betere communicatie??
    Ik vraag mij af of communicatie alleen de emmer deed overlopen, of het ook niet te maken had met het commerciele stukje?
    Dat commerciele stukje zal altijd blijven zolang er een amerikaanse eigenaar achter zit met winstbelang.

    Wat wilt de community, commercie of leesplezier?
    In mijn opinie kan men het community stuk zeker zonder commercie laten gebeuren, reclame voor het quitte draaien van webkosten a la. Bloggen kost geld, tenzij het als een hobby gebeurt, door communityleden zelf. Zoals valentijn aangaf zat het bij dit forum er een beetje tussen in, het kostte geld, alleen het geld ging niet naar de bloggers..

    Ik blijf erbij dat we met betrokken leden samen naar een oplossing moeten kijken die niet vanuit het commerciele oogpunt wordt verzonnen. Als iemand ideen heeft, of mij ergens wilt betrekken: [email protected] is mijn email.
     
  20. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Lionel, iedereen die in Nederland de basisschool en middelbare school heeft afgemaakt, heeft een basiskennis aan Engels omdat hij/zij Engelse les gehad heeft. Ik ben er dan ook van overtuigd dat wij prima zelf kunnen communiceren in het Engels. En voor de 'moeilijke' woorden hebben we altijd Google Translate nog. Waarom zou jij daar tussen willen gaan zitten als iemand die zelf gezegd heeft niets meer met IF te maken te willen hebben?
     

Deel Deze Pagina