Upgrade op een KLM vlucht, hoe vaak?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door spinning_around, 3 jul 2014.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Is nooit toegezegd. Er is toegezegd dat je elk ticket wat met geld te koop is ook met mijlen kan kopen. Dat is iets anders dan een award upgrade...
     
  2. sossienl

    sossienl Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Van die optie ben ik op de hoogte, maar ik heb ook begrepen van verschillende gesprekken met KLM personeel (Lounge, telefoon en Twitter), dat upgraden uitgebreid ging worden. Zo is er nu al wel meer ruimte voor het personeel om in sommige gevallen Z te gebruiken voor upgraden in het tijdsvenster 48u - 3u voor vertrek. Laatste reactie van KLM op mijn vraag over de geplande uitbreidingen voor upgrade mogelijkheden:

    "Hallo helaas is dit uitgesteld en momenteel is nog niet bekend wanneer deze verandering plaats zal vinden. Wij vinden dit ook erg jammer want het zou een grote verbetering zijn ten opzichte van het oude systeem.

    De beschikbaarheid voor het boeken van reward tickets is al wel verbeterd, daarvoor zijn nu al wel alle boekingsklassen bruikbaar. We gaan er dus nog steeds van uit dat de verandering wat betreft upgrades ook wel plaats zal vinden. Nog even afwachten hopen we! Wij hebben hier helaas geen inside information over :)"


    Dus reuze benieuwd wat nu wel en niet waar is
     
  3. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    groetjes vanuit 1F! Te lang geleden dat ik hier gepost heb...

    Seatmap van vlucht KL1981 AMS-BUD was sinds dagen heel busy. OCI aanbieding was 79EUR, en het is altijd een sign dat het vol is, alleen 1A was verkocht. Nog twee andere geluksvogel in C
     
    MRB, lloydje33, Ambtenaruh en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    Even gekletst met de purser op mijn laatste AMS-BUD vlucht. Sinds april gebeuren de op-ups niet meer alleen op basis van status, maar ook op fare class. Hij was niet zeker van de verhouding tussen status vs fare class. Ben benieuwd
     
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Interessant. Echter vraag ik me af wat hij hiervan af kan weten. Upgrades gebeuren namelijk voor de vlucht of bij de gate, op basis van een overboekte economy cabine.

    Wellicht doelt hij op de prijs voor een betaalde upgrade. Dat is inderdaad afhankelijk van de boekingsklasse.

    Mijn laatste gratis upgrade was in mei, LIS-AMS. Het gebeurde ruim voor de vlucht, een paar uur na het online inchecken. Bij het inchecken werd ook pro-actief gevraagd of mensen de volgende dag terug naar Amsterdam wilden. Het aanbod was vrij karig, slechts een hotelovernachting. Geen geld of voucher.
     
    Elgertje vindt dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    298
    De upgrade gaat nog steeds op status, al is het wel correct dat als je in een duurdere boekingsklasse zit de opup sneller krijgt dan de platinum in boekingsklasse g of x.
    Een passagier zonder status in de hoogste boekingsklasse krijgt de upgrade niet als er een platinum member is op dezelfde vlucht.

    Wat ik vooral vervelend vindt bij de upgrades is dat ze mij altijd aan het gangpad zetten, terwijl ondanks alle vluchten die ik maak buj het raam wil zitten.
    Upgrades dit jaar al 7 waar Istanbul en Kyiv het meest werden gewaardeerd, Boekarest ook alleen heb ik daar werkelijk waar niets met die bestemming, en Brussel en Dusseldorf is echt nutteloos. Parijs voegde ook niet veel toe, nu had ik geen zakje chipe maar een quinoa salade..
     
  7. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    Vanavond AMS-BUD van 16A (nooduitgang) naar 2D. Middag vlucht naar Boedapest was gecanceld, kist was dus helemaal vol
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2022
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Op Europese vluchten krijg ik dan wel af en toe een upgrade.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  9. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Inderdaad, en dan vooral by Cityhopper in mijn ervaring. De enige complementaire upgrade die ik me herinner op een long-haul was met North West Airlines, en die oud genoeg zijn om die naam te herkennen, kunnen uitrekenen hoe lang dat geleden al is. Daar moet ik wel bij toegeven dat ik ook niet meer long-haul economy vlieg, dus er is weinig te upgraden (hoewel een AF First gewaardeerd zal worden ;) )
     
    MRB, michiel1, Daeni en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ha,ha... NorthWest... met hun WorldPerks programma! Je kreeg altijd automatisch een ticket als je 20k miles had verdiend - goed voor een retourtje Londen met de KLM. Toen nog echt gratis - zonder bijkomende kosten! Uiteindelijk kon ik mijn laatste WorldPerks miles omzetten naar het oude Flying Dutchman programma.
    Overigens zijn bij mij ook de upgrades in Europa hit & miss. Mijn beste ervaring was een paar jaar geleden met de familie naar Stockholm - zowel op de heen- als terugreis een upgrade met de hele familie (4 man).
     
    MRB, Amsterdam, ErwinLansing en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat is idd ook mijn ervaring.
    Long haul 1x een upgrade gehad, ik was toen nog silver en kreeg samen met mijn dochter van toen 7 een upgrade op NBO-AMS. Het was op een oudejaarsnachtvlucht, dus wsl waren er gewoon weinig passagiers. Mijn om het even, was er blij mee. Sindsdien ben ik wel verpest en vlieg ik long haul bijna alleen nog maar BC :D
     
    Amsterdam, MoonJ en ErwinLansing vinden dit leuk.
  12. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Sinds februari 2020 ben ik Platinum. Ik heb sindsdien twee keer een operationele op-up gekregen. Met KLC naar praag en met air france naar CDG. Naar CDG kreeg mijn broertje (explorer) in dezelfde boeking ook de upgrade. Dat was wel echt heel leuk.

    Verder heb ik op vijf vluchten een upgrade gekregen van de purser dus niet vanuit het systeem.
     
  13. Nico91

    Nico91 Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik krijg zelden een upgrade. En als ik 'm krijg alleen op nietszeggende vluchten vanuit Londen of Parijs.
     
  14. Elgertje

    Elgertje Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    Als platinum ulti paar keer geüpgraded. 1x vanuit Curacao (KLM), 1x vanuit St maarten (AF), 1x tussen KUL-CGK (KL), 1x CDG (KL) en 1x Milaan (KLC). Vooral de IC-vluchten zijn fijn, binnen Europa niet echt veelzeggend (waardeer het wel, maar het verschil is gewoon niet zo groot - zeker niet met de Wanders-boxen bij de KLM).
     
  15. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Alleen in Europa upgrades gehad en tot nu toe 1 x op een vlucht naar Bremen en dat was voor ik Platinum was.

    Voor die korte vluchten is het voor mij geen noodzaak die upgrade.

    Binnen Europa zie je toch vaak veel lege stoelen en daar kan je als purser / maatschappij toch makkelijk scoren om je vaste klanten een beetje te belonen.

    Bij Air France al vaak meegemaakt dat er iemand je persoonlijk komt bedanken dat je voor Air France kiest en vraagt of je nog iets wil drinken terwijl ik niet eens business class vloog.
    Het is een heel klein iets maar dat heb ik bij KLM nog nooit meegemaakt.
     
    Daeni en ErwinLansing vinden dit leuk.
  16. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ah, dan ben ik niet alleen. Dat was voor mij ook voor het eerst dit weekend, met de hele familie Platinum en er kwamen netjes extra drankjes uit de business class, van cappochino til varme choco, in business class servies. Kleinigheidje, maar zeker gewaardeerd.
     
  17. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    ^^
    Ik heb in jaren dat ik in Afrika werkte veel met AF gevlogen en dat herken ik ook. Veel persoonlijkere aandacht voor platinum leden,ook in de economy class. Begrijp nog steeds niet waarom de purser bij KLM na (of voor) het eten brengen niet even die 5/6 man langs loopt.

    Bij AF zeker 5upgrades gekregen, bij KLM vanuit Accra en Lagos ook weleens. Maar dat was een operationele upgrade, omdat de economy altijd overboekt werd.

    Als ik de verhalen hierboven lees, ben ik dus best goed weggekomen.
     
    TheFlyingMarco en ErwinLansing vinden dit leuk.
  18. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    Voor mij ook herkenbaar. Dit jaar 2x een lange vlucht met met AF gehad. Beide keren zeer attent personeel. Voor vertrek komen ze al langs om duidelijk te maken dat je het zeker moet vragen als ze iets voor je kunnen doen om de vlucht comfortabeler te maken, zeer proactief met drankjes.

    Op 8 lange vluchten dit jaar met KL maar 1x een purser gehad die echt persoonlijk en oprecht een praatje kwam maken en over het algemeen toch de houding dat je zelf maar naar de galley moet lopen als je iets wilt drinken.
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  19. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag naar Bilbao wederom geen upgrade maar.....halverwege de vlucht stond de purser naast mij met de ipad.
    Werd aangesproken met mijn naam en de vraag of ik nog iets wilde drinken.
    Dit werd alleen bij mij gedaan en vloog economy.

    Schijnbaar in de ipad gezien dat ik regelmatig vlieg of in het forum stiekem mee zitten lezen

    Voor het eerst meegemaakt bij de KLM.
     
  20. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Dat had ik toen ik voor het eerst in jaren weer eens vloog, afgelopen voorjaar toen de covid maatregelen werden opgeheven. Babbeltje, kreeg later een zakje aangereikt met een flesje cava voor thuis en een handgeschreven kaart dat ze blij waren me weer aan boord te hebben. Heel attent.
     

Deel Deze Pagina