Upgrade op een KLM vlucht, hoe vaak?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door spinning_around, 3 jul 2014.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het ligt inderdaad aan de bemanning en de keren dat ik als schrale Platinum een praatje kreeg is echt op een hand tellen.

    Niet dat ik daarop zit te wachten trouwens, ik heb het al moeilijk als ze me tegenwoordig echt in de lounge herkennen, en ik het loungepersoneel ook trouwens…

    De upgrade naar Kyiv omdat men een olifant op de middenstoel naast me had gezet, dat soort dingen waardeer ik meer, of de purser die je voorin zet zodat je een connectie wel zou halen, dat soort dingen is veel belangrijker.
    En bij wat langere vluchten, eigenlijk altijd naar Istanbul werd er na de service gevraagd of alles naar wens was en of ik nog wat drinken wil, dus het bestaat echt.
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Ik word de laatste tijd vaak in het Engels aangesproken, geen idee waar dat opeens vandaan komt. Zal m'n persoonlijke gegevens eens aanpassen in flying blue dat ik gewoon Nederlands praat... :rolleyes:
     
    alfa_x, rickbeerendonk, LordH en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Denk dat er iemand van KLM stiekem meeleest op het forum

    Vandaag AMS-BER in economy weer hetzelfde meegemaakt als naar Bilbao
    Purser sprak me aan met Meneer... vroeg of alles naar wens was en of ik nog iets wilde drinken.

    Benieuwd of ze Zondag terug hetzelfde doen.
     
  4. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    @William Ik heb vaak gezien dat als er geen business class upgrade tijdens check-in word aangeboden je die wel kunt boeken via de stoel keuze - dan zie je opeens wel alles t/m rij 1.
     
  5. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Ah ja ik schreef ook stoelkeuze TIJDENS inchecken...
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Een unicum vandaag, de vlucht van Amsterdam naar Parijs gaat normaliter ook als ulti voorbij zonder enige aandacht, maar vandaag zowaar actief de middenstoel geblokt, om bij boarding compleet gevraagd of ik op rij 5 van de business wilde plaatsnemen.
    Nu doe ik alles om de kokos macroon to ontlopen en was de biz box prima, zeker omdat ik ongeveer 6 minuten had gehad in de KLM kantine, maar dat was mijn eigen planning.

    Hoe anders was de air france vlucht, daar moest tijden het taxiën, opstijgen en landen de oordopjes uit. Dat moet altijd in verband met veiligheid….
    Nu heb ik mij relatief in gehouden, en ik weet zeker dat ze zich compleet rot geschrokken zijn toen opeens uit de tablet bleek dat mr ozzietukker een ulti was, maar extra drinken dat werkt niet bij mij, de toon was gezet…
     
    Ruut, ErwinLansing, Urbanjazz en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    De zelfingenomen toon van jouw bericht leent zich meer voor het “Blowhards’ Business” draadje, zou ik denken. Daar lachen we om first world problems. Of ga je me vertellen dat je dedain over alles en iedereen oprecht is en dat je daadwerkelijk op de rest van de wereld neerkijkt? Nee toch?
     
    TheRobin, Ambtenaruh, Morris en 11 anderen vinden dit leuk.
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het was meer om aan te geven dat de 'attitude' van de bemanning compleet veranderde toen ze op een later moment zagen dat ik een ulti was.
    Dat vind ik nogal een minpunt, want ik blijf het liefst anoniem en ben juist niet gecharmeerd als dit soort dingen dus zorgen voor een andere benadering.

    De bemanning moet gewoon altijd professioneel zijn, mag best passagiers aanspreken, maar niet op de manier zoals het nu ging en daarna als je je realiseert dat ik toch wel meer als één vlucht per jaar maak dat je dan opeens compleet anders de benadering zoekt...
    De passagier naast mij had ook zoiets van wat heb jij gedaan dat ze nu opeens compleet anders doen terwijl jij niet van je plek bent geweest...
     
    rickbeerendonk en Morris vinden dit leuk.
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Het is niet verplicht om je frequent flyer nummer in te voeren in je boeking.
     
    TheRobin, Morris, KieWie en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen donderdag was KLM erg vrijgevig, een hele mooie upgrade gekregen samen met mijn vrouw van Economy naar Premium Comfort (Amsterdam naar Rio de Janeiro)

    Tijdens het boarden werd het nog mooier, werd getrakteerd op een stoel in business. Maar ja vrouwlief een paar rijen achterin laten is ook weer zowat ;) dus weer iemand anders heel blij kunnen maken.
     
    MichaelNight, Ruut, Morris en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Mijn vrouw en ik hebben de afspraak ooit gemaakt dat als een van ons een upgrade krijgt naar een lie flat seat dit een no brainer is voor de gelukkige :D
     
    MichaelNight, theflyingrobman en ppt vinden dit leuk.
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    en gezien jouw status zal jij wsl de gelukkige zijn :D
     
    ppt vindt dit leuk.
  13. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Als een van ons een upgrade krijgt, schuif ik altijd mijn vrouw naar voren. Een paar keer al gebeurd op vluchten naar NY en HKG. Ze heeft het er nog steeds over.
     
  14. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Weer pluspunten gescoord zeker.... echt een no-brainer voor mij dan...
    Ik zie je bij het uitstappen weer :rolleyes:
     
    lloydje33, michiel1, TimH en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Heeft dezelfde status, maar als ze Gold of Explorer zou zijn, en KLM kennende zou de Explorer waarschijnlijk wel de upgrade krijgen.. :p
     
    arjen05, lloydje33, MichaelNight en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Als wij nimmer WBC hadden gevlogen was het een ander verhaal geweest, maar nu was het al een groot feest om van economy naar premium comfort te kunnen verhuizen :p
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina