Upgrade op een KLM vlucht, hoe vaak?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door spinning_around, 3 jul 2014.

1. PJOTR

PJOTR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    KLM zegt dat je 30 uur voor vertrek in kunt checken. Is dat in de praktijk precies 30 uur, of kan het toevallig al eerder?

2. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat is in de praktijk ook 30 uur, in ieder geval niet eerder. Van/naar USA is het 24 uur.

3. PJOTR

PJOTR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Dankjewel!
    Om met het hele gezin zeker bij elkaar te kunnen zitten gooi ik er toch maar wat miles tegenaan. Op die manier, of tegen betaling, kan het al eerder.

Carel1 vindt dit leuk.
  4. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik kan soms op de AF website wel stoelen selecteren zonder kosten voor al mijn passagiers als Platinum. Dat kan je misschien eens proberen als je status hebt?

jongesander vindt dit leuk.
  5. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.236
    Trofeepunten:
    223
    Kan ik bij KLM als gold ook. Als het maar dezelfde PNR is.

6. PJOTR

PJOTR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Helaas, dat zit er voor mij niet in. Toch maar met miles gedaan

7. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Als je belt kun je PNR's ook laten koppelen en op meedere selecteren.

8. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Worden jullie nog wel eens geüpgrade op Europese vluchten? Ik de laatste tijd echt nauwelijks meer. De laatste keer was in de meivakantie op een vlucht vanuit Spanje.

Heb al meerdere (volgens EF) volle vluchten gehad zonder upgrade. Laatst zelfs op een vlucht naar BCN een niet-elite die werd geüpgrade! Dat was één helft van een stelletje, de andere helft zat naast mij in EC. o_O

9. Jan van Putten

Jan van Putten Silver Member

Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ben benieuwd of ze dat hadden moeten uitvechten..

Flying doc en MVA20 vinden dit leuk.
  10. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.978
    Trofeepunten:
    253
    Is inderdaad tijdje geleden voor upgrade maar ineens vorige week vrijdag LYC - AMS upgrade aan de gate en Zondag ochtend AMS - LHR weer. Toen weer Zondag avond terug vloog hoopte ik al op nummer 3 maar helaas :(

11. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Niet vaak, misschien een keer per jaar, en met dat gemiddelde, heb ik mijn quotum voor 2018 al gehaald een paar weken geleden PRG-AMS. Vol met vakantiegangers, ik zal de enige geweest zijn aan boord, die meer dan een keer per jaar met KLM vliegt. :rolleyes:

Normaal zit economy bomvol, en met een BC cabine van 2 rijen zijn de enige paar lege stoelen daar te vinden. Niet zo zeer voor de service of het eten, maar alleen voor de persoonlijke ruimte, zou het toch leuk zijn om een of twee rijen op te mogen schuiven zo af en toe ;)

Carel1 vindt dit leuk.
  12. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Na 2 jaar gold en 1 jaar platinum überhaupt nog nooit een upgrade gekregen bij KLM, dat doen ze bij Delta een stuk beter.

Grouchy en JDE vinden dit leuk.
  13. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik kreeg afgelopen week naar GVA een light upgrade naar BC. Onboard mocht ik voorin zitten voor meer ruimte. Maar ik kreeg geen BC maaltijd (niet dat ik honger had mjah).

14. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Heb ik 2 jaar geleden van MUC naar AMS gehad. Bij het boarden kreeg ik een nieuwe boarding pas, waarop met pen "No Meal" werd geschreven:(.

15. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Echt zielig :eek:

16. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    725
    Trofeepunten:
    348
    Zal te maken hebben dat er niet voldoende WBC maaltijden aan boord zijn (lees: tekort besteld, of wel besteld maar niet geleverd). KLM houdt met de catering rekening met x aantal verkochte WBC stoelen op een vlucht. Het is niet zo dat ze standaard 48 maaltijden aan boord hebben als er bijv. 24 WBC stoelen zijn (en waarvan op de vlucht van Carel er misschien maar 50% van verkocht waren).

17. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    En als je een upgrade aan de gate koopt? Vooral dat ze het op de BP schrijven... ach alles voor de cijfers, niet waar? Het is ook een bepaald beleid dat je volgt, vooral goede klanten niet af en toe van iets extra voorzien. Het is erg karig geworden naar mijn mening de laatste jaren. En dan wel een toevallige persoon upgraden. Dat zou stukken beter kunnen!

18. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Beter om die stoel dan aan je vriendin te geven inderdaad ;).
    :eek:

19. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Net in Inverness geupgrade samen met FB-loze vriend :) Hopen op een goeie maaltijd!

lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  20. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Van en naar BSL al vaker en upgrade gahad aan de gate en een keer ook “no menu” op de bp gehad omdat er niet genoeg bc menus an boord waren. En ander keer waren mijn echtgenote en ik toevallig op de zelfde vlucht. Ik in BC en zij in Eco. Daar mocht zij toen opschuiven naar voren en kreegen wij met zn twëen ook maar een maaltijd.

Laatst bewerkt: 26 jul 2018
    thomassmit, Daan3 en lloydje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina