Transavia flying blue sparen

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door flyer7191, 16 jan 2015.

  1. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Het zou me niets verbazen als dit een tweetrapsraket van FB blijkt te zijn; dus dat binnenkort de geldigheid van je miles wordt teruggebracht naar bijvoorbeeld 12 maanden...
     
  2. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Mijn theorie: het probleem is interne politiek en concurrentie. Wanneer Transavia qualifying flights en level miles én alle elite(plus)voordelen (bijv. SkyPriority) zou introduceren, wordt Transavia een directe concurrent van KLM (Cityhopper) en dat willen ze natuurlijk niet. Er zijn een hoop bestemmingen waar zowel HV als KL op vliegen, denk aan Barcelona, Madrid, Dubai, Berlijn... Deze halfslachtige implementatie van FB Award Miles maakt dat AF en KL niet voor het hoofd gestoten worden denk ik, maar deze introductie gaat Transavia niks brengen. Een reden om een premium tarief bij Transavia te kiezen is louter de flexibiliteit/bagagevrijstelling, maar zeker niet de miles.
     
  3. Gajanp

    Gajanp Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Sparen van Miles is met ingang van 12 mei
     
  4. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik reken voor 1000 FB miles ongeveer 10 euro waarde. De waarde van de miles die je krijgt is dan 5 euro met de plus tarieven en 10 euro met de max tarieven. Lijkt me inderdaad geen enkel incentive om te vliegen.
     
  5. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Heeft volgens mij enkel nut om geldigheid FB miles te verlengen, meer niet.
     

Deel Deze Pagina