Transavia flying blue sparen

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door flyer7191, 16 jan 2015.

  1. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Details zijn er wel, alleen intern beschikbaar haha! Nog een paar weekjes geduld
     
  2. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Wel, hoe zit het nou? Wanneer wordt het gelanceerd en levert het qualifying flights op? Kom op Innersoul, je mag best uit de school klappen :) we zullen het niemand vertellen, het blijft binnen de veilige muren van dit forum ;-)
     
  3. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    @Krabnov haha, helaas is mijn geheimhoudingsplicht ook geldig voor dit forum! Het FB project is ook niet een project waar ik direct betrokken by ben/onder mijn stage opdracht valt, dus helaas :p
     
    SVDH vindt dit leuk.
  4. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Wordt het morgen bekend gemaakt?
    Ik ben bang dat Transavia iets vergelijkbaars als HOP! gaat lanceren. Dus:
    * in principe geen level miles tenzij je het duurste, flexibele tarief selecteert. Dat betekent dat Transavia met de launch hiervan ook een nieuwe tariefstructuur moet introduceren...
    * bij de laagste tarieven dus geen level miles en award miles als betaalde extra optie

    Ik ben FB Gold op segmenten. Ik kom aan het einde van het jaar vaak 2 tot 6 segmenten tekort. Maar ik bezoek twee of drie keer per jaar familie; die wonen op een plek waar alleen Transavia op vliegt... dus het zou mooi zijn als mijn Q4 segment run hiermee verleden tijd zou zijn :) maar ik vrees van niet.
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Na und?
     
  6. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    1 april zeker :D
     
    SVDH vindt dit leuk.
  7. Kasel

    Kasel Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Uit nieuwsgierigheid was ik vanavond even aan het kijken of ik nog nieuws kon vinden.
    Zo te zien wordt half April het helemaal uit de doeken gedaan maar de hieronder vermelde nieuwspost vermeld dat er een apart zakelijk tarief komt waarmee miles gespaart kunnen worden.
    http://zakenreis.nl/luchtvaart/uitbreiding-transavia-op-zakelijke-markt-rotterdam-als-spil/

    Persoonlijk hoop ik op een mogelijkheid om mijn vlucht naar Ibiza deze zomer mee te laten tellen voor de segmenten, maar ben bang na het lezen van het nieuws artikel dat dit niet gaat lukken.
     
  8. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Miles zijn leuk maar DE vraag is natuurlijk of het hier om level of awardmiles gaat. Ik persoonlijk denk het laatste
     
  9. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    797
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Na lezing van het artikel in Zakenreis, denk ik dat alleen de duurdere tarieven in aanmerking komen... maar wie had anders verwacht? Hop....!
     
  10. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Waarschijnlijk alleen de duurdere tarieven (zoals bij Hop!) maar dan wel ook level miles (zoals bij Hop!).
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  11. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
  12. Kasel

    Kasel Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben maar weer eens gaan zoeken, en zoals ik nu kan zien zijn het alleen award miles, die je kan krijgen.
    er bestaan twee pakketten zoals het er naar uit ziet die je bij je ticket kan boeken.
    http://service-en.transavia.com/app/answers/detail/a_id/6416

    Als het qualifying flights worden wil ik best een bedrag neerleggen om mijn ticket te voorzien van het plus of max pakket.
    Nu nog wachten op de officiële aankondiging.
     
  13. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
  14. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Als het alleen om Award Miles gaat, gaan ze hiermee de statusgevoelige zakelijke frequent flyer absoluut niet over de streep trekken om voor Transavia te kiezen. 250 award miles... een beetje een lachertje, is het niet? Dat zou betekenen dat je voor de goedkoopste (Transavia)-award, namelijk een enkeltje Parijs of Chambéry o.i.d., maar liefst 20 enkele vluchten moet maken in Plus-klasse. Om van een retourtje Dubai nog maar te zwijgen - virtueel onhaalbaar met 2 x 28.000 miles. Dat betekent 224 benodigde enkele vluchten volgens het Plus-tarief of 112 vluchten met Max-tarief, waarbij je 500 miles spaart.

    Ik kan me niet voorstellen dat Transavia zich dat niet realiseert dus er moet toch ook een Level miles/Qualifying flight-component inzitten?
     
  15. Gajanp

    Gajanp Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
  16. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Krabnov vindt dit leuk.
  17. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
  18. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Nope, dat zijn de Level miles...
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  19. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Thanks, ook voor mij een no-go dus:p
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  20. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Wat een gemiste kans. Nul komma nul incentive om Transavia te vliegen. Ze snappen er bij Transavia echt geen snars van. Wie willen ze hiermee aantrekken? Reizigers die de geldigheidsduur van hun miles willen verlengen? Daar heb je dan één vlucht per 20 maanden voor nodig.

    Transavia implementeert een bestaand loyaliteitsprogramma, maar schrapt de elementen ervan die de loyaliteit stimuleren. Echt onbegrijpelijk.

    Dit spaarschema is nog slechter dan bij HOP!.
     
    tgrhuis12 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina