In de 5 jaar dat ik nu lid ben van FB was deze 7000/10.000 actie de eerste, voor zover ik me kan herinneren. We kunnen dus wel stellen dat deze acties niet met vrij grote regelmaat voorkomen, helaas.
Voor de mensen die wellicht vergeten waren dat zij nog recht hebben op een award bonus van deze actie: ik heb vandaag met KLM gebeld en mij werd verteld dat er wat interne moeilijkheden zijn rondom het bijschrijven van de bonus miles. Zo heb ik de 2000 bonus miles van de vluchten op 26 juli reeds nog niet ontvangen. Ik krijg asap een email van de klantenservice, met daarin de boodschap hoe dit probleem gaat worden opgelost. To be continued
Ik heb vandaag weer aan de telefoon gehangen, met dezelfde medewerker als vorige keer. Er werd mij verteld dat ik geen recht heb op de 2000 bonus miles van de derde en vierde vlucht, omdat ik tussen januari en maart ook QF's zou hebben verzameld, en er intern is afgesproken dat er in dit geval dan een vijfde vlucht nodig is om aanspraak te maken op de tweede 2000 bonus miles en de laatste 3000 bonus miles komen te vervallen. Aangezien deze restrictie niet in de voorwaarden staat, heb ik de telefoniste verteld dat ik graag alsnog aanspraak wil maken op de 2000 bonus miles. Hiervoor moet ik nu een klacht indienen per email. Vind dit maar een rare gang van zaken, maar oke: we houden vol
Jup, dat klopt. De vier vluchten heb ik allemaal in de maand juli gevlogen. Omdat ik dus nu een 'voorgeschiedenis' heb (de vluchten tussen januari en maart) zou ik nu dus niet in aanmerking komen voor de 2000 bonus miles. Rare gedachtengang.
Bizar dit, vond het ook al een raar verhaal. Ik ga emailen en zal er in zetten dat lotgenoten de miles wel hebben gekregen. Nu weet ik in ieder geval wel dat het niet de vraag is óf ik de miles krijg, maar wanneer
Zojuist, voordat ik de mail naar Flying Blue kon indienen, werd ik gebeld door een supervisor: hij kon niet precies zien wat er aan de hand was, maar hij gaat er voor zorgen dat er binnen 48 uur 2000 bonus miles in m'n account staan. Blijft het een rare issue vinden, maar uiteindelijk toch nog netjes opgelost door Flying Blue/KLM.
Binnen 48u is ze niet gelukt, maar heb de 2000 miles vandaag ontvangen onder de beschrijving 'commercial gesture by customer care department'. Blijf het raar vinden dat het bij mij zo moeilijk moest en bij anderen de bonus miles wel gewoon werden bijgeschreven... Maar goed, in totaal dus toch 4000 bonus miles gekregen voor vluchten die op zichzelf ruim 2200 miles opleverden. Goeie actie van KLM, op de afhandeling na dan