[SkyTeam] Elite Status overzicht

Discussie in 'SkyTeam' gestart door WorldTraveller, 9 aug 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Jep. Het is een bijzondere situatie bij GarudaMiles, met twee niveaus die Skyteam basic zijn.
     
  2. Kris C.

    Kris C. Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Aangezien mijn KLM Gold afloopt en Silver wordt volgende maand, ga ik een status match met mijn Star Alliance Gold doen met een andere SkyTeam maatschappij. Aanbevelingen? Ik dacht CI...
     
  3. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Het lijkt erop dat CI nu alleen matcht als je op z'n minst een vlucht geboekt hebt bij CI of recent met ze gevlogen hebt... Je kunt het natuurlijk altijd proberen! Houd ons even op de hoogte, zou ik zeggen... :)
     
  4. Kris C.

    Kris C. Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb het afgelopen jaar met ze gevlogen en ook mijn miles balance bij hun meegestuurd.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  5. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ok, heb even de hulp nodig van de meer ervaren vliegers hier :).

    Ik maak dit jaar de Alitalia vlucht naar ICN, via FCO en terug ook via LHR. Goede klasse, dus lekker wat miles. Daarnaast maak ik waarschijnlijk nog twee vluchten naar Suriname dit jaar voor m'n werk. Dit zal met KLM zijn. Ik weet nog niet welke klasse, maar het zal wel één van de goedkopere fare classes zijn.

    Mijn vraag is nu, waar kan ik m'n miles het beste laten bijschrijven. Mijn focus ligt op gratis vluchten, niet zozeer op status. Met een beetje geluk heb ik Star Alliance Silver dit jaar, dus SkyTeam Elite hoeft van mij niet per se. Heb dan liever wat gratis vluchten die ik kan maken. En in dat geval, het liefst naar de USA of richting het oosten.

    Delta is volgens mij vrij gunstig met het toekennen van miles, maar volgens mij valt het weer tegen wat je daarmee kan boeken. Dan wellicht FlyingBlue of MilleMiglia? Hoor graag jullie advies!
     
  6. tgrhuis12

    tgrhuis12 Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    @Milanello Volgens mij kun je met delta alleen retourtjes boeken, en volgens mij was delta ook overgegaan op een revenu-based model, dus is dat nu minder aantrekkelijk. Ik weet niet of dat al is ingevoerd, maar volgens mij
    zijn daar wel plannen voor.
     
    Milanello vindt dit leuk.
  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Met die vluchten zul je bij Flying Blue zo'n 25k verdienen (grove schatting). Daar redt je net een 50% Promo award in Y naar Noord Amerika mee
     
    Milanello vindt dit leuk.
  8. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Delta was gunstig met het crediteren van miles. KLM's discounted Y tickets verdienen 25 a 50% award miles, maar wel 100% MQM. Alitalia's A klasse verdient 125% award miles en 150% MQM. Tegenwoordig kun je ook one-ways boeken bij Delta.
     
    Milanello vindt dit leuk.
  9. tgrhuis12

    tgrhuis12 Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    O, dat is nieuw voor mij :)
     
  10. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ah, dan is Delta inderdaad een goede optie lijkt me, thanks :). Dat revenue-based is alleen als je met Delta zelf vliegt, dus dat is in mijn geval niet van toepassing. Als je met partners vliegt krijg je gewoon MQM op basis van de miles.

    Ik zou dan met de Seoul-vlucht 16.074 MQM krijgen, en ruim 11.000 award miles. Ervan uitgaande dat ik dan twee keer met KLM V-klasse vlieg, zou ik daar nog eens 18.680 MQM krijgen en 4.670 award miles. In totaal dus bijna 35.000 MQM en 15.000 award miles. Met de award miles kan ik dan nog niet veel, maar wel in ieder geval leuk Silver member toch.
     
    tgrhuis12 vindt dit leuk.
  11. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Een paar weken geleden stond een retour Rome-Tokio via Moskou met Aeroflot op het programma. Het betrof een error fare: voor slechts € 250,- een retourtje Japan. Mijn vluchten waren in de N klasse geboekt en omdat ik bij Delta Skymiles al behoorlijk wat miles heb staan leek het mij een goed idee om door te sparen bij dit programma. Ik zou 25% van de gevlogen miles krijgen. Toen ik incheckte zag ik tot mijn verbazing dat ik in de Y klasse zat. Dat betekende dus dat ik 100% van de gevlogen miles zou krijgen op de heenreis (de terugreis zat ik helaas wel in de N klasse). Even later werd omgeroepen dat de Aeroflot vlucht naar Moskou was gecanceld. Bij de ticketbalie in Rome werd ik omgezet op een rechtstreekse vlucht van Alitalia naar Tokio. Door mijn Silver status bij Skymiles zou ik nog eens 40% extra bonus miles krijgen bovenop de 100% omdat Alitalia in de groep 1 partner airlines van Skymiles zit. Een behoorlijke meevaller dus, maar wat ik mij nu afvraag is hoe komt het dat ik een vlucht geboekt heb in de N klasse en vervolgens bij het inchecken in de Y klasse ben geboekt? Het is me nu al twee keer overkomen. Hoe moet ik dit zien? Een upgrade of ook een error:p? En komt dit vaak voor?
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2015
  12. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Weet ik gelijk waar Aeroflot haar systeem vandaan heeft, Alitalia. Bij Alitalia staat ook altijd Y bij het inchecken/ op deboarding pass, vandaar dat er vaak 100% miles wordt toegekend.
     
  13. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dus het gebeurt vaker. Vorig jaar zou ik met Delta in de T klasse via Detroit en Atlanta naar Santiago de Chile vliegen. Ook deze vlucht werd 'geüpgrade' naar Y klasse. Komt dit ook voor bij One World en Star?
     
  14. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik heb nog nooit eerder gehoord dat je een gratis upgrade kan krijgen in een fare class.
     
  15. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Als je met Delta vliegt krijg je inderdaad award miles op basis van de ticketprijs, maar wel gewoon de MQM 100% minimaal. Ik vloog in februari nog van Rio via Atlanta en Minneapolis naar Amsterdam en kreeg hiervoor 9808 aan MQM's. Kwalificatieperiode loopt van 1 jan. tot 31 dec. Nog even en ik heb dit jaar nog Gold. Zo slecht is Skymiles inderdaad nog niet.
     
  16. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Nee, dat lijkt mij ook raar, maar wat zou dan wel de reden kunnen zijn? Als je als eerste incheckt of hangt het ervan af hoe vol de vlucht is of waar je boekt?
     

Deel Deze Pagina