[SkyTeam] Elite Status overzicht

Discussie in 'SkyTeam' gestart door WorldTraveller, 9 aug 2014.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Afhankelijk van je boekingsklasse kun je inderdaad met 1 retourtje AMS-CGK SkyTeam Elite worden. SkyTeam Elite stelt eigenlijk niet zoveel voor, maar goed het is tenminste iets.
     
  2. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Skyteam Elite Plus is al bij 30.000 miles. Twee retourtjes per jaar kom ik wel aan =]
     
  3. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    AF-KL of Garuda?
     
  4. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Dat hangt er een beetje vanaf. Ik denk dat Garuda kwa mileage intressanter is.
     
  5. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Valt vies tegen, tenzij je voorin zit:)
    Onderstaande links verwijzen je door naar de accrual chart van GarudaMiles.

    Accrual Charts
    Garuda
    AFKL
     
    Ipponmaster vindt dit leuk.
  6. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Oh wauw, dan moet je std de duurste tickets hebben :(
    Valt behoorlijk tegen inderdaad. Dan maar lekker met de trouwe blauwe.
    Weet je verder misschien nog goede opties richting Indonesië waar bij het sparen aardig hard gaat?
     
  7. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Indonesië is een lastige bestemming. Niet veel Europese luchtvaartmaatschappij vliegen op Jakarta, en ik zag dat je vaak vliegt met Garuda's dochter. Dus SkyTeam is voor jou wel het handigst.

    SkyTeam staat sowieso niet bekent om zijn genereuze miles. Je kan natuurlijk je KL vluchten crediteren aan DL SkyMiles omdat je dan 100% miles ontvangt, maar je kan er weinig mee. het is heel lastig om SkyMiles te verzilveren en als je eenmaal iets hebt gevonden, moet je hoge toeslagen betalen omdat je buiten de VS begint met je award vlucht. Of te wel dat is geen optie.

    bij BA ontvang je ongeacht je boekingsklasse minimaal 100% avios, nadeel is alleen ze vliegen niet op Jakarta...

    Ik zou niet 1, 2, 3 iets kunnen aanraden. Ik hoop dat andere forumleden jou kunnen adviseren.
     
    Ipponmaster vindt dit leuk.
  8. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Thanks. Wie weet dat er in de toekomst wel meer Europese maatschappijen op Indonesië vliegen. De economie gaat daar de laatste tijd juist erg vooruit.
    Ik probeer gewoon zoveel mogelijk miles te sparen met mn Amex creditcard en dan tijdens de promo-awards voor bijna niks naar Indo. Nu nog ff afwachten tot de nieuwe WBC is ingebouwd in de 777 toestellen =]
     
  9. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Als je inderdaad een FB AMEX hebt adviseer ik je bij Flying Blue te blijven. Wat je kan doen, mits je er tijd voor hebt is in Europa zo'n segment run te doen in het weekend. Als je FB Gold ben krijg je namelijk 75% extra miles en FB Silver 50%.
     
  10. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Is dat een beetje goed te doen kwa prijs en tijd? Is er misschien een topic die ik kan volgen hiervoor? :) Ben vrij onervaren in segment runs en het boeken hiervan.
     
  11. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Toevallig had iemand onlangs op het forum een topic gepost over een IVV.com groeps segment run begin december.
    Was een weekendje, zaterdag weg zondagavond/middag weer thuis. Antwerpen - Amsterdam - Rome - Bologna V.V. Antwerpen-Amsterdam is per KLM bus of Thalys, maar telt wel als segment. Je kan dus 6 segmenten halen. Terugweg hoef je niet de Thalys of KLM bus te pakken. Prijs was dacht ik net onder de €200. Topic vind je hier

    En dit topic gaat alleen maar over segment running.
     
    Ipponmaster vindt dit leuk.
  12. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ziet er goed uit. Tellen die segmenten alleen meer voor dit jaar? Gaat het zeg maar per kalenderjaar of over een periode van been jaar? (noob) :p
     
  13. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Regel 1. Noob of niet, er zijn geen stomme vragen.

    Het verschilt per frequent flyer programma. Flying Blue is per kalenderjaar dus 1 Jan t/m 31 Dec. Maar er zijn ook programma's die hanteren jou enrolment datum.
     
  14. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Cool thanx. Dus voor Flying blue heeft het geen zin om een segment-run te doen. Dan kan ik die beter aan het begin en eind van volgend jaar doen. Dit jaar heb ik alleen om awardtickets gevlogen naar Indo. Komende zomer wel gewoon weer normaal.
     
  15. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    ps: Ik waardeer het heel erg dat je zo behulpzaam bent. Box :)
     
  16. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik raad het je aan om het aan het begin van het jaar te doen. Hoe sneller je status hebt, hoe meer profijt je er van hebt als je vervolgens naar Indonesië vliegt.
    En je hebt de status ook in 2016.
     
    Ipponmaster vindt dit leuk.
  17. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Dus gewoon meerdere segment runs in het begin van het jaar. En dan van de zomer naar Indo met de KLM. Dan moet ik toch wel ergens tussen silver en gold vliegen :p
     
  18. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Dat lijkt mij inderdaad de beste strategie
     
  19. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Segmenten en Miles zijn niet te combineren? In het overzicht dat jij hebt geplaatst staat of 25k miles of 25 segmenten.
     
  20. Kris C.

    Kris C. Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Overzicht voor Elite Plus klopt niet. GarudaMiles Gold is Elite, GarudaMiles Platinum is Elite Plus.
     

Deel Deze Pagina