Segments

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Basjep, 31 aug 2014.

  1. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ja heb ik gedaan, ik wacht het nog even af dan:)
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    kijk anders ook bij de online retro-claim optie. Daar is het nu nog te vroeg voor, maar misschien staat 'ie er al wel tussen.
     
  3. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Dank!
    Ik heb trouwens op mijn retour vlucht circa 90 minuten vertraging gehad.
    Ik weet dat je wettelijk pas vanaf 3 uur vertraging recht hebt op een compensatie.
    Doet KLM er nog wat mee als je hier een klacht over indient? Wat is jullie ervaring?
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    hangt er van af of hoe je 't brengt, of je status hebt en welke agent je mail afhandelt... maar je kunt 't altijd proberen.
    't varieert een beetje maar ik krijg voor een serieuze klacht vaak wel compensatie in miles.
     
    bkraan vindt dit leuk.
  5. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb Skyteam Elite status, ik ga het gewoon proberen en zal het laten weten als ik een reactie heb ontvangen.
     
  6. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Hey @bkraan, was dat gisteravond? Ik vloog toen van AMS naar BCN met KLM en we hadden 2u vertraging (op de grond moeten wachten in Schiphol). Reden was wel dat er extreem slecht weer was op BCN en zo goed als alle inbound vluchten op BCN - als ze konden - aan de grond moesten blijven tot het opklaart. Als het door weersomstandigheden is denk ik niet dat je compensatie kan claimen. De luchtvaartmaatschappij dien tot het uiterste van hun kunnen te gaan om het probleem op te lossen en als het dan nog niet lukt, en je voldoet aan wat criteria, kan je claimen voor compensatie.

    Ik had een maand geleden 3u+ vertraging met AF omdat de cargo lock van hun A380 niet sloot. Ze hebben grond crews opgeroepen en uren gerepareerd, maar dat was wel iets waar ze aan konden doen: ze konden gewoon iedereen inschepen op een andere A380, maar dat kost gewoon veel meer. Ik heb compensatie geclaimed en direct gekregen (hoewel nergens aangegeven dat je dat kon doen). In het geval van gisteren overweeg ik het zelfs niet: 1) er was geen sprake van 3u vertraging - wat volgens mij noodzakelijk is - en 2) noch KLM noch elke andere vlucht van/naar BCN gisteren kon iets doen aan het feit van de meteo.

    Nu ja, dit alles is irrelevant als je vlucht niet vertraagd was omwille van de weersomstandigheden :)

    Succes alvast en laat maar weten hoe het loopt!
     
  7. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Dat was gisteren middag, jouw vertraging zal absoluut het gevolg zijn geweest van de vertraging op mijn vlucht. Het begon al met 3 kwartier vertraging bij het boarden vanwege een te kort aan grondpersoneel op Schiphol. Daarna nog 3 kwartier in het vliegtuig moeten wachten vanwege, inderdaad het slechte weer.
     
  8. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Hmm, ik duim voor je claim, maar als het meteo is vrees ik er een beetje voor. Mijn vlucht was op tijd in AMS, geen enkel probleem. Iedereen stapt op tijd in, en dan wanneer het tijd is om te vertrekken zegt de captain: dames en heren, omwille van het extreem slechte weer in BCN moeten we nog een uur wachten met het starten van de motoren... Kaiiieeet :) Werd uiteindelijk 2u, maar was wel mijn eerste vlucht in Business (voor een prikje upgrade kunnen kopen als verjaardags-treat aan mezelf), dus van alle vluchten was het de beste om te zitten wachten tot nu toe :)
     

Deel Deze Pagina