ja, je haalt altijd het Thalys ticket op. Dat is het signaal naar KLM toe dat het segment is gereist en dus krijg je je mijlen en segment. als je met de bus terug 'moet', zul je wel moeten reizen, want daar is een aantekening van de chauffeur het signaal dat je gereist hebt (en die krijg je als je aan boord stapt).
Zoals in mijn voorstel rondje staat is mijn doel om Platinum for Life te halen. Nu zag ik bijv op Ticketspy vandaag een business class aanbieding Honululu-Barcalona. is 25000 voor een retourtje. 4 retourtjes is 100.000. Als je dat 7 jaar doet dan ben je klaar. namelijk 700.000 punten en hoef je laatste 3 jaar maar 1 vlucht te maken in de 20 maanden. Dat lukt wel ticketspy business-class-ticket-deals laat-je-vrienden-en-familie-in-amerika-goedkoop-luxe-naar-europa-vliegen-super-business-class-sale Om goed te snappen; ik moet dan wel zelf een ticket kopen ams-honolulu om te kunnen starten met de aanbieding. En het retourtje daarvan voor Honululu-Ams aan einde van de aanbieding om terug te gaan. Of heeft iemand anders nog betere tips om plat for life te worden? Vanzelfsprekend heb ik al uren zitten spelen met ITA Matrix aan ellende is de boekingsklassen die niet qualifying zijn. Bijv L is niet qualifying bij AZ maar wel bij KL of AF. Als ik dan zonder klasse L doe dan pakt deze weer niet de qualifying flights bij AF of KL. N is weer niet bij AF maar soms weer wel. Hoe lossen jullie dat op? NYC, BRU, GVA, TLV, SLC, DTW, CDG, MXP, IAD, BWI, DCA, FLR, LIN, SVO, MAD, LYS, FCO, ATL, OTP :: X X+ / f ~bc=L; alliance skyteam werkt dus niet
Platinum is toch 70.000 level miles? Ik denk dat je dan met je feeder misschien zelfs maar 2 vluchten nodig hebt. Ik kan die fare's die op ticketspy staan niet vinden. Heb je wat data voor mij dan kijk ik even met je mee. Ik denk trouwens dat je deze vraag beter in het "hulp bij boeken" subforum kan stellen.
Dank! Dank; is inderdaad beter en heb daar ook de vraag gesteld over boekingsklassen. Ik kan de link naar Ticketspy hier niet weergeven. Maar als je naar website gaat en naar business class delas dan is het de 2e deal van 29 aug. Dank
ja, maar dan moet je wel vier keer op en neer. Tja, vlieg de vluchten of haal de mijlen. Je bent nu nog geen Plat toch? Waarom die drang om Plat for life te worden? 2 vluchten om 70k level miles te halen? Dat is 35k per vlucht - dat ga je niet snel halen denk ik. eens
Goede vraag: ik vlieg tussen de 8-14 keer per jaar; net wel net niet silver. Dacht als ik nu ff investeer in plat for life heb ik de komende tientallen jaren voordeel van skypriority en gratis economy comfort.
Ja ik ben er van uit gegaan dat silvernaarpfl ook J vliegt tussen AMS en HNL. Persoonlijk denk ik niet dat het "ff" investeren is. 10 jaar is echt een lang tijdsbestek, zeker als je kijkt naar de huidige ontwikkelingen bij de luchtvaartmaatschappijen. Kijk naar bijvoorbeeld Delta. Daar moet je vanaf 2015 naast het vliegen van miles ook per jaar $12.500,- uitgeven om top tier status te krijgen en houden. Wat als FB ook dergelijk acties gaat doorvoeren?
Vroeger had je een goede deal JNB-CDG-SCL in AF F voor ongeveer EUR 4.000, welke je met 1 retourvlucht ruim 70.000 Level Miles gaf. (Het is wel een klap geld, maar wel in een keer "ervanaf")
Klopt, maar voor plat4life gaat over een periode van 10 jaar. Flying blue bijvoorbeeld bestond 10 geleden nog helemaal niet. Kan dus een hoop gebeuren in dergelijk tijdsbestek.
En juist uit nieuwgierigheid, hoe zie je het voordeel daarvan? Het is een redelijke investering (in geld en tijd), hoe brengt je dat dan op eens je het haalt? Tenzij je tientallen keer per jaar vliegt weet ik niet of het voor die 15 vluchten zo'n verschil maakt, je kan voor 4K euro per jaar wel wat economy seats boeken dan, en als je silver haalt heb je die priority ook. Het is gewoon uit curieusiteit hoor, want ik vind het een cool plan Go for it! En geniet ook van HNL, ipv enkel te vliegen! Wat ik me de hele tijd al afvraag: kan je ergens zelf specifieke boeking classes boeken, of kan dat enkel via een agent of airline? Want als je zelf kan boeken en 100% tickets kan plannen, dan is het wat 'makkelijker'...
Ik weet dat je bijvoorbeeld bij KLM de voorwaarden van je ticket kunt wijzigen tijdens het online boeken. Ik neem aan dat hier ook automatisch je booking class mee wijzigt?
Krijg je op de heenweg als je Thalys ticket voor de terug weg en hoef je dan behalve bij de conducteur nergens te melden op de terugweg op Antwerpen. Dit kan boeiend zijn Als je bijv andersom boekt. Bijv FCO-Ams-ZWE-Ams-Fco en je haalt op de heenweg op Ams je tickets voor thalys op (retour) stapt in bijv Rotterdam uit. Op de terugweg stap je weer in op station Rdam in en laat de en conducteur het stempelen tussen Rdam en Ams. Heb je zowel de heen als terug weg gemaakt alleen ben je niet in Antwerpen aan je terugreis begonnen maar in Rdam.
Tickets worden pas enkele uren voor vertrek vrijgegeven naar mijn weten en moeten volgens mij ook worden uitgegeven op t station van vertrek.
Ik ben dit weekend in Barcelona geweest via Antwerpen. Mijn segmenten voor de vluchten heb ik er al bij maar nog niet die van de Thalys. Duurt dit langer of is er mogelijk iets mis gegaan?
het Thalys segment duurde bij mij ook een dag of wat langer. Je hebt wel je ticket opgehaald bij de NS International desk toch?