Segments

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Basjep, 31 aug 2014.

  1. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, je haalt altijd het Thalys ticket op. Dat is het signaal naar KLM toe dat het segment is gereist en dus krijg je je mijlen en segment.
    als je met de bus terug 'moet', zul je wel moeten reizen, want daar is een aantekening van de chauffeur het signaal dat je gereist hebt (en die krijg je als je aan boord stapt).
     
  2. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Zoals in mijn voorstel rondje staat is mijn doel om Platinum for Life te halen. Nu zag ik bijv op Ticketspy vandaag een business class aanbieding Honululu-Barcalona. is 25000 voor een retourtje. 4 retourtjes is 100.000. Als je dat 7 jaar doet dan ben je klaar. namelijk 700.000 punten en hoef je laatste 3 jaar maar 1 vlucht te maken in de 20 maanden. Dat lukt wel :)

    ticketspy business-class-ticket-deals laat-je-vrienden-en-familie-in-amerika-goedkoop-luxe-naar-europa-vliegen-super-business-class-sale

    Om goed te snappen; ik moet dan wel zelf een ticket kopen ams-honolulu om te kunnen starten met de aanbieding. En het retourtje daarvan voor Honululu-Ams aan einde van de aanbieding om terug te gaan. Of heeft iemand anders nog betere tips om plat for life te worden? Vanzelfsprekend heb ik al uren zitten spelen met ITA Matrix aan ellende is de boekingsklassen die niet qualifying zijn. Bijv L is niet qualifying bij AZ maar wel bij KL of AF. Als ik dan zonder klasse L doe dan pakt deze weer niet de qualifying flights bij AF of KL. N is weer niet bij AF maar soms weer wel. Hoe lossen jullie dat op?

    NYC, BRU, GVA, TLV, SLC, DTW, CDG, MXP, IAD, BWI, DCA, FLR, LIN, SVO, MAD, LYS, FCO, ATL, OTP :: X X+ / f ~bc=L; alliance skyteam werkt dus niet
     
  3. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Platinum is toch 70.000 level miles? Ik denk dat je dan met je feeder misschien zelfs maar 2 vluchten nodig hebt. Ik kan die fare's die op ticketspy staan niet vinden. Heb je wat data voor mij dan kijk ik even met je mee.

    Ik denk trouwens dat je deze vraag beter in het "hulp bij boeken" subforum kan stellen.
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2014
  4. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Dank!
    Dank; is inderdaad beter en heb daar ook de vraag gesteld over boekingsklassen. Ik kan de link naar Ticketspy hier niet weergeven. Maar als je naar website gaat en naar business class delas dan is het de 2e deal van 29 aug. Dank
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, maar dan moet je wel vier keer op en neer.

    Tja, vlieg de vluchten of haal de mijlen.
    Je bent nu nog geen Plat toch? Waarom die drang om Plat for life te worden?

    2 vluchten om 70k level miles te halen? Dat is 35k per vlucht - dat ga je niet snel halen denk ik.

    eens :)
     
  6. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Goede vraag: ik vlieg tussen de 8-14 keer per jaar; net wel net niet silver. Dacht als ik nu ff investeer in plat for life heb ik de komende tientallen jaren voordeel van skypriority en gratis economy comfort.
     
  7. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    2 keer HNL en BCN waren 25k en dan ook nog AMS-HNL moet je ook wel op 20k kunnen krijgen toch?
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    daar heb je gelijk in, maar 't is wel afhankelijk van de boekingsklasse natuurlijk.
     
  9. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ja ik ben er van uit gegaan dat silvernaarpfl ook J vliegt tussen AMS en HNL.

    Persoonlijk denk ik niet dat het "ff" investeren is. 10 jaar is echt een lang tijdsbestek, zeker als je kijkt naar de huidige ontwikkelingen bij de luchtvaartmaatschappijen. Kijk naar bijvoorbeeld Delta. Daar moet je vanaf 2015 naast het vliegen van miles ook per jaar $12.500,- uitgeven om top tier status te krijgen en houden. Wat als FB ook dergelijk acties gaat doorvoeren?
     
  10. Gajanp

    Gajanp Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Vroeger had je een goede deal JNB-CDG-SCL in AF F voor ongeveer EUR 4.000, welke je met 1 retourvlucht ruim 70.000 Level Miles gaf.

    (Het is wel een klap geld, maar wel in een keer "ervanaf")
     
  11. Gajanp

    Gajanp Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Het lijkt op dit moment niet voor de hand liggend dat FB overstapt op een revenue based model.
     
  12. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Klopt, maar voor plat4life gaat over een periode van 10 jaar. Flying blue bijvoorbeeld bestond 10 geleden nog helemaal niet. Kan dus een hoop gebeuren in dergelijk tijdsbestek.
     
  13. schipr

    schipr Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Ik weet niet of dit de beste investering zou zijn inderdaad.
     
  14. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    En juist uit nieuwgierigheid, hoe zie je het voordeel daarvan? Het is een redelijke investering (in geld en tijd), hoe brengt je dat dan op eens je het haalt? Tenzij je tientallen keer per jaar vliegt weet ik niet of het voor die 15 vluchten zo'n verschil maakt, je kan voor 4K euro per jaar wel wat economy seats boeken dan, en als je silver haalt heb je die priority ook.

    Het is gewoon uit curieusiteit hoor, want ik vind het een cool plan :) Go for it! En geniet ook van HNL, ipv enkel te vliegen!

    Wat ik me de hele tijd al afvraag: kan je ergens zelf specifieke boeking classes boeken, of kan dat enkel via een agent of airline? Want als je zelf kan boeken en 100% tickets kan plannen, dan is het wat 'makkelijker'...
     
  15. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ik weet dat je bijvoorbeeld bij KLM de voorwaarden van je ticket kunt wijzigen tijdens het online boeken. Ik neem aan dat hier ook automatisch je booking class mee wijzigt?
     
  16. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Dat klopt!
     
  17. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Krijg je op de heenweg als je Thalys ticket voor de terug weg en hoef je dan behalve bij de conducteur nergens te melden op de terugweg op Antwerpen. Dit kan boeiend zijn Als je bijv andersom boekt. Bijv FCO-Ams-ZWE-Ams-Fco en je haalt op de heenweg op Ams je tickets voor thalys op (retour) stapt in bijv Rotterdam uit. Op de terugweg stap je weer in op station Rdam in en laat de en conducteur het stempelen tussen Rdam en Ams. Heb je zowel de heen als terug weg gemaakt alleen ben je niet in Antwerpen aan je terugreis begonnen maar in Rdam.
     
  18. LdVinci

    LdVinci Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    28
    Tickets worden pas enkele uren voor vertrek vrijgegeven naar mijn weten en moeten volgens mij ook worden uitgegeven op t station van vertrek.
     
  19. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben dit weekend in Barcelona geweest via Antwerpen.
    Mijn segmenten voor de vluchten heb ik er al bij maar nog niet die van de Thalys.

    Duurt dit langer of is er mogelijk iets mis gegaan?
     
  20. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    het Thalys segment duurde bij mij ook een dag of wat langer.

    Je hebt wel je ticket opgehaald bij de NS International desk toch?
     

Deel Deze Pagina