Radisson Rewards (Radisson Blu, Park Plaza, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 4 jul 2014.

1. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    nee

2. Ivooss

Ivooss Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Ik ook! Initieel niet bijgeschreven maar na een paar mailtjes nu wel, hoppa:

6,981 - Room Points
    10,000 - Extend Your Stay Early Bird Bonus Points
    30,000 - Extend Your Stay Bonus Points
    2,444 - 35% Gold Elite Bonus Points

En inclusief de andere 20k toch best leuk: 70k voor 4 nachtjes...

Lionell vindt dit leuk.
  3. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb vandaag ook m'n punten ontvangen, niet slecht voor 46 euro :D
    Screen Shot 2015-02-05 at 13.23.24.png

Jan van Putten vindt dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    1-nachts verblijf in het Park Plaza Amsterdam Airport vorige week is goed bevallen. Zonder problemen geupgraded naar Executive kamer.
    Toen ik na een aantal dagen mijn creditcard checkte zag ik wel dat ze €6 voor minibar hadden afgeschreven terwijl ik niks had genuttigd. Na een mailtje is dat gelukkig snel teruggestort.

5. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb nog 2 extra weekends geboekt aan lage rates om zo nog meer punten te scoren, uiteindelijke bedoeling is om die te redeemen bij een van de high end hotel van de Carlson keten, zoals bvb Mayfair hotel in Londen.

6. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik snap nog steeds niet waarom iedereen zo lyrisch is over club carlson, oke ze hebben misschien de beste voorwaarden voor loyale gasten. Maar hotel/design wise zijn die radison blu's niet zo interessant. Vooral als je ze dus qua hotel vergelijkt met ketens zoals hilton, ihg of starwood :-D

7. Ipponmaster

Ipponmaster Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Persoonlijke voorkeur imo. Gezien mijn bestemmingen heb ik helemaal niks aan club carlson :D

8. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    In Azie zijn ze inderdaad helaas zwaar ondervertegenwoordigd.

Ipponmaster vindt dit leuk.
  9. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Het is bij mij vooral om de punten te doen, ik ben absoluut geen grote Carlson fan, heb een review van een hotel die zelfs niet voor publicatie vatbaar is zo slecht :D
    Maar als ik goedkoop punten kan scoren, dan neem ik ze er graag bij.

high_class en Valentijn vinden dit leuk.
  10. Valentijn

Valentijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Het zijn inderdaad alles behalve tophotels (met hier en daar wat uitzonderingen), maar de prijs/kwaliteitverhouding (zeker als je 2-for-1 of 4-for-2 meerekent) is meestal erg goed! Vooral als je de puntenbonussen meerekent. Het was een paar jaar geleden vooral leuk omdat je heel gunstig punten voor miles kon inwisselen. Dat is ondertussen 5x zo duur geworden meen ik, dus niet meer aantrekkelijk.

Maar voor hotelawards is het nog best prima: als het een beetje meezit, heb je voor 40 euro twee overnachtingen in een Radisson Blu of Park Plaza (2-for-1) en met wat puntenbonussen krijg je voor die 40 euro genoeg punten voor 3 nachten in een category 1-hotel of 2 nachten in een category 2 hotel. Vaak is een Hilton of SPG-hotel om te beginnen al minstens 3 keer zo duur en kan je met de punten van slechts 1 verblijf ook niet zo veel. Maar Hilton/SPG-properties zijn over het algemeen wel veel mooiere hotels met betere service, dus als ik ergens een betaalbaar ander hotel kan krijgen, ga ik waarschijnlijk ook voor iets anders dan een Club Carlson-hotel ;)!

SVDH, Lionell en high_class vinden dit leuk.
  11. Barend

Barend Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Ik word nooit zo warm van Hilton hotels eigenlijk.. Waarschijnlijk nog nooit in de juiste Hilton hotels geslapen. ;)
    Daarnaast zit ik regelmatig in Scandinavie, en daar zijn toch erg mooie Radisson Blu hotels te vinden.
    En uiteindelijk levert het het meeste op als je bij één keten blijft boeken, dan zou het me nu meteen weer status (of qualifying nights) kosten als ik nu voor Hilton of een andere keten zou gaan.
    Kun je met HHonors ook zo makkelijk voor gratis nachten sparen?

Lionell en high_class vinden dit leuk.
  12. Valentijn

Valentijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Hilton is echt heel erg hit or miss - de ene helft is 'vergane glorie', de andere helft best mooi, wat dat betreft is Carlson toch wat consistenter! Bij Hhonors gaat het een stuk moeilijker om gratis nachten te sparen, bonussen zijn vaak dubbele (of driedubbele) punten waarmee je als het meezit met één verblijf van ongeveer 100 euro genoeg punten hebt voor een gratis category 1-hotel. Voordeel is dat er af en toe best mooie category 1-hotels bij zitten. Qua punten inwisselen blijft Carlson echt beter, maar bij Hilton zijn semi-gegarandeerde upgrades (bevestigd bij de boeking), lounge-access, gratis ontbijt + internet en dat soort dingen wel mooi meegenomen.

Laatst bewerkt: 12 feb 2015
    Lionell vindt dit leuk.
  13. kevin990

kevin990 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    268
    Die snap ik niet helemaal, die punten zijn in principe het meeste waard als je ze gebruikt voor reward nights toch? In plaats van ze over te boeken naar een ander programma. Dus dan spaar je voor gratis overnachtingen in hotels waar je liever niet verblijft :p.

14. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    De enigste reward night die ik ermee wil boeken is het Mayfair hotel in Londen, als ik de punten relatief goedkoop kan scoren via promoties, laat ik die kans niet schieten. Dan ben ik minder geld kwijt dan dat ik een nacht zou boeken aan een gewone rate.

SVDH en kevin990 vinden dit leuk.
  15. dutch_122

dutch_122 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    99
    Trofeepunten:
    28

Lionell,

Laat ons weten als het je gelukt is! En een goede uitleg waarvoor je ze wilt gebruiken.
    Schijnt niet makkelijk te zijn, fingers crossed.

Lionell vindt dit leuk.
  16. Ivooss

Ivooss Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Hij is wel te boeken volgens mij hoor. Ik zag em gisteren staan; 1 nacht voor 70.000 punten.
    Maar je hebt dan wel een standard kamer en geen ontbijt... dat vind ik dat wel jammer.
    Hij is overigens niet te boeken met de 2-1 of 4-2 actie :(

Lionell vindt dit leuk.
  17. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, 70k punten voor het een basic kamer in het May Fair is redelijk aan de prijs. Als je Club Carlson punten waardeerd op 0,5 cent per stuk dan bespaar je dus 350 euro met die 70k, en dat is zo'n beetje de reële waarde van die kamer. Geen briljante redemption als je het vergelijkt met sommige andere ketens.

Maar waarschijnlijk is het May Fair, en misschien nog het G&V in Edinburgh, een van de weinige Carlson properties die dat aantal punten ook echt waard zijn.

Ivooss vindt dit leuk.
  18. Ivooss

Ivooss Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Is er iemand al eens verbleven overigens? En zoja; hoe was het?

19. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ivooss vindt dit leuk.
  20. Ivooss

Ivooss Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten: