Situatie was als volgt, ik had zakelijk een economy retour AMS-DOH geboekt. Ingecheckt en op beide segmenten na het inchecken een upgrade gekocht naar business class. Lijkt mij niet een heel uitzonderlijke situatie....Vervolgens kreeg ik zowel in de app als op de website geen business class stoel geselecteerd. De chat van Qatar kreeg het ook niet voor elkaar. Vervolgens op Schiphol 40 minuten aan de balie gestaan en het personeel heeft allerlei supervisors en hulplijnen gebeld voordat ze het eindelijk voor elkaar hadden om een stoel toe te wijzen. Terugweg hetzelfde drama maar toen heeft het 75 minuten geduurd op Doha voordat ze het voor elkaar hadden....
Al 3 dagen geleden heb ik een refund request ingediend voor mijn vlucht die morgen middag is. Nog steeds niets vernomen. Iemand enig datapuntje met de huidige chaos: hoe lang ze hierover kunnen doen? En wat de eventuele consequenties zijn als de refund request niet tijdig wordt behandeld?
QR is helaas een echte shitshow op dit moment. Vrienden van mij hebben ondanks dat alle vluchten uit de booking zijn gecanceld (al 4 dagen geleden), nog steeds geen full refund kunnen aanvragen. De website geeft alleen full refund als voucher, en maar 50% van de betaalde prijs als refund naar CC... Iemand per telefoon te bereiken is ook tot nu toe niet gelukt, na 1 uur in de wacht wordt de verbinding automatisch verbroken. Ze bieden ook weinig tot geen ondersteuning bij het omboeken naar andere carriers, zelfs niet naar oneworld-partners en negeren systematisch passagiersrechten onder EC261/UK261 (right to reroute/duty of care). Jammer voor een airline die in de lucht echt een top service biedt, maar op de grond en tijdens IROPS volledig tekortschiet.
Ik probeer het nu maar via de chat, zie al 1.5u lang een timer die elke 5 minute reset naar "nog 20 min wachten"
Update! Ik heb mijn terugbetaling via de chat kunnen regelen. Het is een gedoe om überhaupt in de wachtrij te komen, maar het is een kwestie van een paar keer per dag proberen. In de wachtrij is een timer die zegt: nog x minuten voordat je geholpen kan worden. Deze reset steeds en opeens (voor mij na bijna 2u) ben je erdoorheen. Chatmedewerker heeft mijn booking ID gegeven, aangegeven dat ik een refund wou, en geregeld.
Ik heb 'm via de manage my booking gedaan. Kon daar naar een pagina waar ik de volledige refund aan kon vragen. Deze kreeg ik binnen 3 dagen op mijn rekening.
Ja Qatar is een complete shitshow. Net met wat mensen hier in Doha naar het kantoor gegaan om te zien hoe je op de evacuatie vluchten komt. Zij verwijzen naar de ambassade en de ambassade verwijst naar Qatar. Of de ambassade geeft je een buskaartje voor een 12 urige busreis naar Riyadh. Gelukkig waren mijn annuleringen naar Thailand binnen een dag bijgeschreven op mijn CC. Gewoon geannuleerd in de app.
Heeft iemand (goede) ervaringen met het door QR omboeken naar een andere maatschappij? Half april wil ik van Dubai via Doha naar Amsterdam vliegen. En ze vliegen (nu nog) niet tussen deze twee steden.
Ehm de service van QR in het vliegtuig is vaak fantastisch. Er buiten is slecht! Op het moment zou ik geen service van QR verwachten met omboeken naar andere maatschappijen. En ik denk dat het ook nog wel even gaat duren. Zou naar alternatieven kijken.
Al zou QR willen dan lukt het gewoon niet om alle passagiers om te boeken. Al zie je ook bij normale irrops dat een Air France KLM meer voor je kan em wil regelen dan een maatschappij uit het Midden Oosten. Zelf kijken is het devies maar de capaciteit is echt beperkt, de vraag hoog dus de prijs niet leuk.