Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    En nog iets duidelijker: langs de balies van de immigratie als je het security filter binnenloopt. Daar loopt een koordafzetting die je als pad kunt gebruiken naar de twee Privium poortjes rechtsvoor.
     
    Mark_85 vindt dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Nu we toch bezig zijn, kan ik eigenlijk als ik Schengen vlieg ook meteen na de security de non schengen in voor de privium Lounge?
     
    jphorn vindt dit leuk.
  3. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Via het security filter aan Schengen-zijde wel ja. Wij doen dat zo vaak (dus rechts beneden van de trap naar Schengen Crown Lounge)
     
  4. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Let overigens op dat je terug van non-Schengen naar Schengen steekproefsgewijs wel aan de dienstdoende KMAR moet uitleggen dat je alleen even naar de lounge bent geweest (en dus geen arriverende passagier bent)
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Nee ik bedoel echt na de security nadat je je koffer heb afgegeven zegmaar. Waar je rechts schengen gaat en links naar non schengen.
     
  6. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Ja dat doe ik altijd. Favorite route: Privium (poortje direct tegenover ground lounge) , dan naar boven, en dan als je rechts gaat, is het richting non Schengen, ga je links dan Schengen. Ik neem altijd Non-schengen, ook al is de vlucht Schengen vanwege de Privium West lounge. Ook vandaag weer. Terug naar Schengen is een beetje gedoe omdat de gang naar Privium poortje ook wordt gebruikt door (soms vele) mensen die moeten wachten bij een loket, zie ook @jphorn, maar dat is de moeite waard. De poortjes zijn momenteel altijd open. Is die eens dicht, dan kan je handmatig paspoort tonen. Ik blijf lekker zitten tot 10 minuutjes voor eerste instaptijd en ga dan naar Schengen.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2022
    ppt en jphorn vinden dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Top! Volgende keer ook maar deze route doen dan!
     
  8. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Je kunt nu ook gebruik maken van de Prima Vista Lounge op Rotterdam The Hague Airport. Privium Partner leden hebben ook toegang en evt. extra gasten kosten €17.50 pp.
     
    jphorn, TimH en DirkOnTour vinden dit leuk.
  9. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Wat vond je er van?
     
  10. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Ik heb er zelf nog geen gebruik van gemaakt, dus geen idee ;).
     
  11. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Ben zelf afgelopen vrijdag in de Prima Vista Lounge geweest op RTM. Het is een hele kleine lounge en ik heb er niet lang gezeten, maar het aanbod zag er prima uit. De cinnamon rolls kwamen net uit de oven en de koffie was goed.
     
  12. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Begrijp niet helemaal waar dat is. Ik ken de "non Schengen" roltrap, maar lift ken ik niet.

    Overigens kan je na de bagagecheck van "non Schengen" nog naar rechts naar Schengen. (Moet bekennen dat ik daar nog niet zo lang geleden achter gekomen ben) Vaak net iets beter dan direct via Schengen bagagecheck. Toch?
    Buiten het feit dat je altijd "binnendoor" van Non naar Schengen vv kan natauurlijk
     
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Voor de lift ga je bij de Skypriority check-in direct naar rechts, dan loop je zo tegen de lift aan.
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Sinds de voltooiing van het securityfilter nij vertrek 1 kan je nu na de non-schengen of schengen security check kiezen waar je heen gaat. Het idee is dat je op deze manier optimaal capaciteit kunt benutten en rijen eventueel doorloodsen.
    Blijkt nu dat het vooral theorie is omdat de departure golf voor zowel schengen als nom-schengen geldt.
    Wat trouwens ook kan is vanuit schengen dus via de paspoortcontrole na de securityfilters in het non-schemgen gebied komen, dat kan rond 09.00 uur handig zijn.
     
  15. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    AHA, aan de overkant. Dank
     
  16. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Privium rij in hal 3 is een uur. Hal 1 en 2 zijn dicht. Lekker systeem.
     
  17. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    :eek:
     
  18. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Heb ze aangesproken. Blijkt dat je na het Privium poortje in hal 3, als Privium in de normale rij terecht komt. Dus niet alleen Skyprio, maar gewoon alles. Ze zijn het overzicht kwijt (en leek erop de discussie met andere passagiers die klaagden over de voordringers zat).

    Sprak iemand achter me met Privium die eerst 25 minuten in Hal 1 had gestaan om vervolgens weggestuurd te worden.

    Dit gaat lachen worden in de zomer.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  19. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Enig idee wat een verstandige tijd is om te arriveren op Schiphol met ruimbagage voor een intercontinentale vlucht die om 21:00 uur vertrekt (KLM economy seats). Als ik de berichten hierboven lees geeft het Priviumpasje wat uitkomst en hoef je minder lang voor de security check te wachten.
     
  20. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Als je de privium excellence garage neemt loop je door de schuifdeuren zo hal 3 binnen. Dan sluip sluip via de muur naar de privium poort?
     

Deel Deze Pagina