Ik zit nu in een af 777-300 en wat mij opvalt is dat economy Seat plus. Soort KLM eco comfort voor de eco Premium van air France zit. Zal wel met de bouw van het vliegtuig te maken hebben, maar echt logisch is het niet
Dat is zeker bijzonder ja! Volgens mij zijn de nieuwe stoelen bij Air France tegenwoordig zo ontworpen dat ze erg flexibel gewisseld kunnen worden, naar gelang het seizoen en Premium Class density. AF heeft ontzettend verschillende cabine-indelingen, van high-J-class density tot kisten met maar 2 rijen Business (468 PAX in een 777!!!)
Cathay heeft ook premium economy, maar veel verschil met economy is het niet, alleen de prijs is het grote verschil!
Alweer is er geen duidelijke differentiatie tussen een aparte reisklasse en zelfde stoel met meer beenruimte.
Nee inderdaad. Het maakt niet zoveel uit hoeveel ruimte extra je krijgt, maar hoeveel ruimte je in totaal krijgt, en hoeveel andere extra's.
Seat plus in AF A380 was gewoon de exitrow met megamegamegamega veel beenruimte. En als eerste drinken en eten
Seat Plus is, zoals de naam al doet vermoeden, niets meer dan een iets betere stoel (lees: meer beenruimte). Air France' 'echte' Premium economy heeft wel iets meer voordelen dan alleen dat.
Die stoelen zien er ook erg goed uit. Ik dacht voor het lezen van dit topic ook dat premium economy van Cathay Pacific ook een soortgelijke "business -" is, maar ik begrijp dat dit niet het geval is.
Premium Economy bij Air New Zealand is echt premium! Ter vergelijking: British Airways: Lufthansa: Cathay Pacific:
Het is wel een aparte klasse bij Cathay Pacific. Je zit vooraan, net achter de business class en voor de economy class en de cabine wordt ook afgesloten met gordijntjes. Je krijgt een iets betere koptelefoon (noise cancelling) en een amenity kit met oordopjes, sokken, een oogmasker, tandenborstel en tandpasta.
Ik heb zojuist het artikel gelezen, vind het dan toch jammer dat er niet dieper op ingegaan word. Het word allemaal erg vlakkig gehouden vind ik zelf. Er wordt vrijwel enkel iets over beenruimte geopperd, terwijl premium soms vele malen meer bied. Het artikel schrijft , er vliegen 7 maatschappijen op schiphol die Premium Economy aanbieden, ja welke dan? Wat bieden de maatschappijen? Ik vind het artikel erg incompleet als ik mijn persoonlijke mening mag geven
Het is inderdaad een oppervlakkig artikel, maar dit is volgens mij ook niet het complete artikel. De stoelen bij Air New Zealand zien er inderdaad erg goed uit! Air France overigens ook. Voor een lange reis met z'n tweeën zou ik best wat meer over hebben voor zo'n premium stoel. Ik vind het wel jammer dat bij de meesten geen loungetoegang zit, ook niet tegen betaling.
Ik deel je mening over long-haul iets extra betalen, voor meer ruimte. Dat is het je ook wel waard. Ik vind persoonlijk niet dat premium economy lounge toegang moet hebben. Lounges zijn tegenwoordig vaak al vol, als ze meer klassen toegang geven tot die lounges, worden die nog voller en vervalt de waarde ervan omdat het zijn functionaliteit verliest. Een lounge hoort een plek te zijn, waar je rustig even kunt zitten, wat eten en drinken totdat je vlucht vertrekt. Een volle lounge vind ik eerder een ergenis dan een zone waar ik rustig mijn tijd kan doorbrengen..