Premium economyclass - waar beschikbaar?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Quinten, 17 jul 2015.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ja gelijk heb je ook :-D
     
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik zit nu in een af 777-300 en wat mij opvalt is dat economy Seat plus. Soort KLM eco comfort voor de eco Premium van air France zit. Zal wel met de bouw van het vliegtuig te maken hebben, maar echt logisch is het niet
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Dat is zeker bijzonder ja!
    [​IMG]

    Volgens mij zijn de nieuwe stoelen bij Air France tegenwoordig zo ontworpen dat ze erg flexibel gewisseld kunnen worden, naar gelang het seizoen en Premium Class density.
    AF heeft ontzettend verschillende cabine-indelingen, van high-J-class density tot kisten met maar 2 rijen Business (468 PAX in een 777!!!)
     
    high_class vindt dit leuk.
  4. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Bij Air China's B744 zit first class achter business.

    [​IMG]
     
    high_class vindt dit leuk.
  5. Cathay heeft ook premium economy, maar veel verschil met economy is het niet, alleen de prijs is het grote verschil!
     
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Is het betreffende artikel inmiddels al uitgegeven?
     
  7. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Toevallig las ik gisteren in de Stentor een artikel over de comfort klasse. Dus misschien wel!
     
  8. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Hier is het artikel
     

    Bijgevoegde bestanden:

    jongesander vindt dit leuk.
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Alweer is er geen duidelijke differentiatie tussen een aparte reisklasse en zelfde stoel met meer beenruimte.
     
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nee inderdaad. Het maakt niet zoveel uit hoeveel ruimte extra je krijgt, maar hoeveel ruimte je in totaal krijgt, en hoeveel andere extra's.
     
  11. Maan

    Maan Guest

    Seat plus in AF A380 was gewoon de exitrow met megamegamegamega veel beenruimte. En als eerste drinken en eten :)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  12. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Seat Plus is, zoals de naam al doet vermoeden, niets meer dan een iets betere stoel (lees: meer beenruimte). Air France' 'echte' Premium economy heeft wel iets meer voordelen dan alleen dat.
     
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Die stoelen zien er ook erg goed uit. Ik dacht voor het lezen van dit topic ook dat premium economy van Cathay Pacific ook een soortgelijke "business -" is, maar ik begrijp dat dit niet het geval is.
     
  14. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Premium Economy bij Air New Zealand is echt premium!



    Ter vergelijking:

    British Airways:
    750x500-empty-cabin-BAWTP_new_Personal-space1.jpg

    Lufthansa:
    Premium-Economy-Class-A340-Cabin-View-2-620x310.jpg

    Cathay Pacific:
    20120227_1.jpg
     
  15. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Het is wel een aparte klasse bij Cathay Pacific. Je zit vooraan, net achter de business class en voor de economy class en de cabine wordt ook afgesloten met gordijntjes. Je krijgt een iets betere koptelefoon (noise cancelling) en een amenity kit met oordopjes, sokken, een oogmasker, tandenborstel en tandpasta.
     
  16. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb zojuist het artikel gelezen, vind het dan toch jammer dat er niet dieper op ingegaan word.

    Het word allemaal erg vlakkig gehouden vind ik zelf. Er wordt vrijwel enkel iets over beenruimte geopperd, terwijl premium soms vele malen meer bied.

    Het artikel schrijft , er vliegen 7 maatschappijen op schiphol die Premium Economy aanbieden, ja welke dan? Wat bieden de maatschappijen? Ik vind het artikel erg incompleet als ik mijn persoonlijke mening mag geven
     
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het is inderdaad een oppervlakkig artikel, maar dit is volgens mij ook niet het complete artikel.

    De stoelen bij Air New Zealand zien er inderdaad erg goed uit! Air France overigens ook.

    Voor een lange reis met z'n tweeën zou ik best wat meer over hebben voor zo'n premium stoel. Ik vind het wel jammer dat bij de meesten geen loungetoegang zit, ook niet tegen betaling.
     
  18. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ik deel je mening over long-haul iets extra betalen, voor meer ruimte. Dat is het je ook wel waard.

    Ik vind persoonlijk niet dat premium economy lounge toegang moet hebben. Lounges zijn tegenwoordig vaak al vol, als ze meer klassen toegang geven tot die lounges, worden die nog voller en vervalt de waarde ervan omdat het zijn functionaliteit verliest.

    Een lounge hoort een plek te zijn, waar je rustig even kunt zitten, wat eten en drinken totdat je vlucht vertrekt.

    Een volle lounge vind ik eerder een ergenis dan een zone waar ik rustig mijn tijd kan doorbrengen..
     
    FlyRicky en jongesander vinden dit leuk.
  19. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Mooi stukje tekst. Dat ziet er inderdaad stukken beter uit, dan dat krantenartikel!
     
  20. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    stukken beter inderdaad!
     

Deel Deze Pagina