Nederlandse Miles en More Visa kaart (samengevoegd)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door RobertFB, 4 okt 2018.

  1. Hulstenaar

    Hulstenaar Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Helaas... Neemt alleen maar IBAN's beginnend met AT. Maar ik houd me aanbevolen voor een alternatief voor Qander.
     
  2. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie het nu inderdaad staan wanneer je in het online aanvraagformulier het veld selecteert. Uit nieuwsgierigheid heb ik het PDF-formulier geopend en daar staat dat er een BIC moet worden ingevuld bij een IBAN dat niet met AT begint. Dat zet de deur dan toch weer op een kier :) Ik ga het nog verder uitzoeken.
     
  3. Hulstenaar

    Hulstenaar Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Dat is inderdaad niet consistent. Succes en dank!
     
  4. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Inmiddels heb ik reacties ontvangen van de aanbieders van de Duitse en Oostenrijkse kaart:

    Het is niet mogelijk om een kaart in Oostenrijk aan te vragen. Hiervoor moet je woonachtig zijn in het land, werkzaam zijn in Duitsland of Oostenrijk en ook minstens 1 jaar een bankrekening te hebben in een van die landen.

    Voor Nederlanders is het wel mogelijk om de Duitse M&M kaart aan te vragen. Legitimeren kan online of bij iedere bank in de EU (maar het makkelijst is en blijft een filiaal van de Deutsche Post in Duitsland). Over eventuele beperkingen mbt het krediet werd niet gesproken.

    Vanavond ga ik de aanvraag voor de Duitse kaart voorbereiden. Ben benieuwd hoe vlot dit proces gaat.
     
    JustinCase, SvnKngs, Thijsk en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Thanks, hou ons op de hoogte.
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  6. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb al jaren de Duitse M&M Mastercard en het beste is inderdaad om PostIdent te gebruiken.
     
    Joost82 vindt dit leuk.
  7. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Heb je verificatie bij PostIdent fysiek in een kantoor gedaan of via een videochat o.i.d.?
     
  8. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb dat fysiek in een kantoor gedaan
     
  9. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren heb ik de aanvraag van de kaart op de site ingevuld. Nadat ik de nodige gegevens had ingevoerd en diverse acceptaties mbt gegevensgebruik had aangevinkt was de online validatie de volgende stap.

    Niet geheel verrassend kreeg ik binnen twee seconden de melding dat mijn gegevens niet gevalideerd konden worden. De check wordt door Schufa gedaan (een soort BKR) en die kunnen natuurlijk niet bij al mijn gegevens. Je kan dan het validatieproces afbreken of een formulier openen waarmee je een handmatige validatie aan kan vragen.

    Dit formulier kan elektronisch worden ingevuld, maar bij mij werkte dat niet heel lekker. Dus maar leeg exemplaar afgedrukt en met pen ingevuld. Dit formulier moet je dan samen met een kopie van een paspoort of ID-bewijs naar het aangegeven adres in Berlijn opsturen. Ik heb nog een mail gestuurd naar de servicedesk of het ook via e-mail kon, maar dat antwoord laat nog op zich wachten. Daarom zojuist maar de envelop bij het postkantoor afgegeven. Met wat geluk zou ik eind volgende week al een reactie kunnen hebben, maar realistischer lijkt me de week erop.

    To be continued!
     
  10. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Aha, daar liep ik ook tegenaan. Zal het ook via de post proberen. Bedankt voor de tip!
     
  11. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Nog even heel iets anders over het beëindigen van de Nederlandse M&M card - ik vraag me af hoe lang de reisverzekering doorloopt - als je bijvoorbeeld een hotel of vlucht vooruit hebt betaald, maar waarvan de reis pas na 1 mei plaats vindt. Verder nog: ik neem aan dat je je lounge voucher kan gebruiken tot de datum die op de voucher staat. En hoe lang blijft het Boingo abonnement doorlopen? Ik dacht er niets aan te hebben, maar bleek bij een recente reis naar Japan wel erg handig.
     
  12. bartkramer

    bartkramer Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Hallo allemaal,
    Op het moment ben ik bezig met het aanvragen van een Duitse M&M kaart, echter lijkt het erop alsof ik hier alleen een Duits mobiel telefoonnummer kan invullen? Mis ik iets of vult iedereen maar wat in daar.... :confused:
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Lijkt Amex NL wel, kan je ook alleen een NL nummer invullen.
    Kan je bellen?
     
  14. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Daar liep ik inderdaad ook tegenaan. Ik heb toen 171 als netnummer ingevuld (Duitse nummer voor mobiele nummers) en vervolgens mijn Nederlandse nummer.

    De kans is echter groot dat je na het invullen bij de validatie ook voor de handmatige goedkeuring moet gaan. In het formulier wat je dan moet downloaden kan je dan wel het juiste nummer invullen.
     
  15. bartkramer

    bartkramer Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ah top bedankt! Kwam inderdaad ook in de handmatige goedkeuring terecht. Hebben anderen intussen hier hun kaart al?
     
  16. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Bij mij is de aanvraag een week geleden op de bus gedaan. Met wat geluk krijg ik ergens volgende week een reactie, maar het zal mij niets verbazen wanneer het wat langer gaat duren.

    Op de vraag of de aanvraag ook per e-mail kan worden verstuurd, heb ik heb ook nog geen antwoord gekregen.
     
  17. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Zojuist heb ik een reactie van DKB ontvangen. De aanvraag voor de Gold card is bij mij zonder duidelijke opgave van redenen afgewezen. :( Er wordt alleen gesproken over een individuele check en bedrijfspolitische redenen.

    Ik zal vanavond de mail beantwoorden met de vraag of ik de exacte reden mag weten en of het wel mogelijk is om de Blue card aan te vragen. Mogelijk is het verzekeringspakket van de Gold card de belemmering.
     
  18. bartkramer

    bartkramer Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Zelfde hier, helaas afgekeurd zonder duidelijke redenen :(. Heb je ondertussen al een reacite ontvangen @Joost82?
     
  19. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Helaas, de reactie van de klantenservice laat nog op zich wachten. Ik krijg de indruk dat ze niet zo happig zijn op vragen. Maar, ik geef het nog een paar dagen. De reactie op de eerste mail kwam ook pas een week na het versturen.
     
  20. mijora

    mijora Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ah ik heb me er gister ook in verdiept en ook een mail gestuurd naar de klantenservice. Kreeg vrij snel reactie, dag later al, zie hieronder, ook mbt het telefoonnr. Ik ga voor de blue card, omdat de gold card zelfde spaarrate heeft en alleen wat extra's heeft die ik toch niet hoef of via Amex wel krijg. Het gaat mij puur om de miles behouden en door kunnen sparen zodat we toch echt op den duur een keer business gaan vliegen. Ik vond het stukje over het minimum van 1500 miles per jaar met google translate nog wat onduidelijk, maar zie hieronder voor het antwoord, ik kom hier per maand al makkelijk aan.
    Bedankt voor de extra info hierboven, had ook eerst hier moeten kijken maar bleek dat ik het topic wel volgde maar geen notificaties kreeg.

    We are pleased that you are interested in the Lufthansa Miles & More Credit Card.

    You can fill in the application form online at miles-and-more-kreditkarte.com
    .

    The verification of your identity can be done at every German Post office or via Web-ID.

    For further information about the identity verification abroad please have a look at miles-and-more-kreditkarte.com/ausland.

    After receipt we will check if we can issue a Lufthansa Miles & More Credit Card for you.

    Unfortunately, it is imperative to provide a German mobile phone number to apply for the credit card, but you are welcome to change it after the card has been issued.

    The award miles collected by the holder of a Miles & More Blue Credit Card or Miles & More Blue Credit Card Business are subject to the expiry of miles in accordance with the Miles & More conditions of participation, unless at least 1,500 award miles for credit card sales (excluding welcome, multiple and promotional miles) within one Calendar year were credited. The review takes place at the end of each calendar year.
     

Deel Deze Pagina