Nederlandse Miles en More Visa kaart (samengevoegd)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door RobertFB, 4 okt 2018.

  1. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Yep hier ook
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Wellicht een domme vraag, maar hoe top ik mijn Revolut kaart up? Via google pay wil het niet echt werken, want daarvan zegt de app dat de Qander kaart geen in-store payments kan handelen.
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Bij de functie -geld inleggen- kan je een rekening kiezen. Als ik me goed herinner begin je daar ook met een eerste keuze van creditcard die je wil gebruiken voor het optoppen
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Overmaken op het rekeningnummer dat je ziet als je op de betreffende valuta klikt. En anders per creditcard, maar let op dat de card maatschappij kosten in rekening kan brengen.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  5. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Het makkelijkste is inderdaad met een creditcard of bankoverschrijving. Met de gratis Revolut rekening duurt een overschrijving ongeveer 2 (werk)dagen en met een premium account +/- 2 uur. Creditcard uiteraard wel direct en er zijn geen kosten aan verbonden. Dat is mijn ervaring met ING en mastercard van die bank in NL.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  6. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Mmmh, een brief gehad van Qander. Ze geven aan dat ze de algemene voorwaarden hebben veranderd (tov die van Mei 2018). "De manier waarop miles worden gespaard en toegekend".

    Iemand anders die brief ook gehad?
     
  7. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Yes, die brief helaas ook gekregen. Vorige maand nog wel alle Miles gekregen. Afwachten wat het deze maand gaat worden. Anders zeg ik de kaart in december misschien wel weer op....
     
  8. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Nog niet. Wat is de kern van de boodschap?
     
  9. Derek

    Derek Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Ik ben ook wel benieuwd naar de precieze veranderingen in deze brief! Ik was namelijk net aan het overwegen mijn MasterCard op te zeggen en deze kaart te nemen.
     
  10. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Sinds dit weekend heb ik deze kaart en mijn voorwaarden zijn van augustus 2019. Benieuwd of ze de voorwaarden voor mij nu ook al gaan updaten. De welkomstbonus was in ieder geval de eerste werkdag na de activatie bijgeschreven.
     
  11. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Ik lees net op Miles en More dat via Quander de blue en gold vanaf 2 december niet meer aan te vragen zijn.. Weet iemand hier meer van? Is er een nu een andere website? Weet iemand een mooie welkomstbonus?
     
  12. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ai, dat is geen goed nieuws. Dan blijft alleen Amex over om miles te verzamelen in Nederland. De vorige Miles&More card hield het ook niet zo lang uit in Nederland. Bij Amex krijg je wel een redelijke welkomstbonus
     
  13. mijora

    mijora Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Oh dat is jammer, zolang is deze kaart er toch nog niet? Zie het inderdaad op de site staan. Heb hm zelf sinds juli ongeveer maar nog niets van Qander zelf gehoord. Mag toch hopen dat ze bestaande kaarten wel door laten lopen. Visa M&M sparen gaat een stuk beter dan Amex FB en vlieg eigenlijk nooit Skyteam en spaar voornl. op non flight items, zoals creditcard betalingen, referral links etc.

    Welkomstbonus doen ze niet aan bij Qander, destijds nagevraagd, dus daarvoor moet je toch echt bij Amex zijn.

    Na mijn 1e jaar verdiepen in travel hacken ben ik tot de conclusie gekomen dat Amex met FB minste waarde voor me heeft. Qander met M&M is een goede 2e vanwege veel betere acceptatie, vlieg sneller met Star Alliance en heb het idee dat ik met M&M veel betere business class deals kan krijgen. Heb net mijn Amex FB opgezegd, even een jaar wachten en dan voor de reguliere Amex gaan en Membership Rewards gaan sparen. Deze verlopen niet zolang je ze niet hebt overgeboekt (en je de cc niet opzegt) en zijn bij veel meer airlines in te wisselen. Die geldigheidsperiode is toch wel een dingetje als je niet snel genoeg spaart.
     
  14. AK95

    AK95 Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Je kan nu al de reguliere kaart aanvragen met welkomstbonus. AMEX ziet beide kaarten als aparte producten. Laatst nog contact hierover gehad met AMEX.
     
  15. mijora

    mijora Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    WHAT?? Ik had ze laatst aan de telefoon om de FB kaart op te zeggen, boden me van alles, korting op de kaart, 10 of 20.000 FB miles. Maar ik wil zsm van dat jaar af zijn dus afgeslagen (achteraf toch beetje voor de kop geslagen, maar goed, wist niet of ik dan weer een jaar er aan vast zat). Ze konden me voor de andere kaart geen aanbieding doen en moest inderdaad een jaar wachten om gebruik te kunnen maken van een referral bonus...

    Maar verrek, als ik kijk bij de actievoorwaarden van een referral: https://icm.aexp-static.com/Internet/internationalcardshop/nl_nl/pdf/gold.pdf dan staat hier inderdaad niet die 12 maanden regel bij. Terwijl dat bij de FB kaart wel staat: https://icm.aexp-static.com/Internet/internationalcardshop/nl_nl/pdf/fb-gold.pdf

    Heb een keer op Amerikaanse sites gelezen dat je voor de reguliere Amex maar 1x een welkomstbonus kunt ontvangen. Maar ja als je deze kaart opzegt, ben je binnen een maand al je MR's kwijt. Met Flying Blue heb je 20 maanden ofzo.
    Damn, bedankt voor de tip!
     
  16. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Gebeld met Qander - ze kunnen nog geen mededelingen doen, maar het lijkt me aannemelijk dat ze met de M&M Visa card in Nederland gaan stoppen. In januari volgen nadere mededelingen....
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2019
    lloydje33 vindt dit leuk.
  17. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Inmiddels een duidelijk antwoord ontvangen van Qander. Dit mailden ze aan me
    "Onze bestaande klanten kunnen tot 1 mei 2020 nog gebruik maken van hun Visa Card. In januari 2020 zullen we onze klanten hier inhoudelijk over informeren."
    Jammer, maar helaas... het heeft net geen anderhalf jaar geduurd
     
  18. mijora

    mijora Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    wtf, ik ga in juni maand naar de States, alles is zo'n beetje met die cc betaald/gegarandeerd. Ik wacht hun officiele bericht naar mij even af, maar ga dan wel ff weer de telefoon in...

    Erg bedankt voor het delen!
     
    RobertFB vindt dit leuk.
  19. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Dat is pech. Zelf probeer ik altijd zoveel mogelijk met Amex te betalen, die lopen al een paar jaar mee. Kennelijk is er in NL geen grote markt voor Miles&More credit cards, de vorige werd ook al opgeheven. Eerlijk gezegd heeft Qander wel erg weinig promotie gedaan rondom de card.
     
  20. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Wat jammer! Ik gebruik de kaart op aardig wat plaatsen buiten de Eurozone of waar geen Amex wordt geaccepteerd. Heb al zitten te kijken naar een alternatief, maar er is in Nederland eigenlijk geen andere Visa of Mastercard kaart met een reisgerelateerd spaarprogramma. Heeft iemand nog een suggestie?
     

Deel Deze Pagina