Waar: Novotel Barcelona Cornella Wanneer: September Soort kamer: DOUBLE SUPERIOR Aantal overnachtingen: 2 Waarom: werk
Waar: Four Points by Sheraton Seoul Wanneer: September Soort kamer: superior Aantal overnachtingen: 1 Waarom: als vervanger van IC Seoul, met dank aan de tips van @WorldTraveller Waar: Intercontinental Singapore Wanneer: oktober Soort kamer: standaard Aantal overnachtingen: 1 Waarom: gegarandeerd laat uitchecken als Ambassador benefit is ook geldig op award stays. Vlucht naar Abu Dhabi vertrekt laat dus dat is wel handig.
Waar: DoubleTree by Hilton Metropolitan NYC Wanneer: maart Soort kamer: Two Double High Floor Aantal overnachtingen: 5 Waarom: Paar dagen NYC met vrienden
Waar: Hilton Los Angeles Airport Wanneer: Volgende week Soort Kamer: 2 Double Bed Room Aantal overnachting: 1 Reden: Lekker bijkomen hier na een lange dag vliegen, maar hopen op een upgrade naar een betere kamer met kingsize bed
Het valt me op dat jullie voor het merendeel in grote ketens slapen. Voor een zakenreisngoed te begrijpen, ivm locaties en efficiency. Maar ook voor jullie vakanties? Ik verblijf dan veel liever in een luxe boutique hotel. Ik snap dat je punten verzamelt bij de grote ketens die je misschien inzet voor betalen van je vakantie, maar zou toch de ervaring en de persoonlijke service van een boutique hotel niet willen missen.
Exact. Ik heb tijdens een vakantie ook liever leuk dan luxe. Wat uiteraard niks zegt over de hygiëne-eisen. Leuke ketenhotels zijn doorgaans lastig te vinden, al zijn mijn ervaringen met IHG's Indigo hotels positief in dat opzicht.
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik slaap in verschillende soorten hotels, het hangt maar net af van welke locatie. In dit geval kom ik vrij laat aan met het vliegtuig en dan vind ik het gewoon prettig om direct bij de luchthaven naar het hotel te gaan. Het maakt me dan niet zoveel uit of dat nu een zakenhotel of boutique hotel is. Als er een zwembad en fitness bij zit vind ik het prima.
Ah oké. Vond Marriott (zit naast Hilton) beter qua vriendelijkheid, nieuwe - Net verbouwde - kamers, betere executive lounge en fantastische runway views.
Er zijn wel wat boutique ketens, maar eerlijk gezegd kijk ik bij vakanties helemaal niet naar het ‘merk’ (met een enkele uitzondering bij uitmuntende ervaringen). Luxe vind ik aan de andere kant wel erg belangrijk, maar daar is keuze genoeg in. Ik denk dat het grote verschil ten opzichte van de grote ketens is dat je niet precies weet wat je gaat krijgen, terwijl bij ketens dit min of meer gestandaardiseert is.
Waar: Hilton Batumi Wanneer: volgende week Soort kamer: One-Bedroom Suite (with Lounge Access) Aantal overnachtingen: 4 Waarom: Werk/Conferentie, helaas geen kleinere/goedkopere kamer beschikbaar maar gelukkig nog heel betaalbaar.
Ik ben nogal een Hilton aanhanger, dus in mijn vakantie maak ik mijn bij elkaar gespaarde rewardpunten graag op! En ik moet eerlijk zeggen dat de Hilton keten genoeg leuke hotels heeft. En een boutique hotel is ook niet altijd wat trouwens. Vaak gezellige, maar wel kleine kamers. Hou toch ook wel op vakantie van de luxe van een ketenhotel. Zeker als dit inhoud dat we van de extra's kunnen genieten als gratis ontbijt en upgrade. En mijn echtgenoot die reist niet voor het werk, dus die vind dan een ketenhotel al luxe
Waar: Novotel London Greenwich Wanneer: December Soort kamer: Superior Room Aantal overnachtingen: 2 Waarom: Londen is een leuke stad voor een kort tripje
Waar: Hilton Prague Wanneer: Volgende week Soort kamer: Hopen op het beste met Hilton Gold Aantal overnachtingen: 1
Waar: HGI Bali Wanneer: morgen Soort kamer: king standaard Aantal overnachtingen: 1 Zou morgenmiddag naar Jakarta vliegen en dan donderdag naar Hong Kong. Maar heb mijn vlucht gewijzigd naar donderdagochtend (wat een ervaring op zich was trouwens bij Batik Air). Kan ik mooi morgen overdag nog even bij onze villa hangen en dan overnachten voor 5/K Hilton punten.
Waar: Crowne Plaza Hannover Wanneer: Volgende week Soort kamer: Standard Queen Aantal overnachtingen:1 Heb nog nooit in de Crowne Plaza formule geslapen, ben benieuwd. Het hotel heeft in ieder geval een sauna/stoombad, wat ik wel lekker vind om even te ontspannen na een regenachtige herfstdag.