Master Thread: Stel hier al je vragen ivm hulp met boeken van Award Tickets

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door high_class, 7 sep 2015.

  1. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou die hoeveelheid Miles er persoonlijk niet voor over hebben, denk dat je revenue vaak genoeg betere opties kan vinden naar Californië.
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Kun je ook Flying Blue miles gebruiken voor vluchten met Etihad, bijvoorbeeld AUH-AMS?
     
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Nee. EY is geen FB partner. Heb ook even zitten kijken in "Award tickets boeken", kreeg er geen EY uit.
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Hoe kom ik erachter hoe ik bijv een award ticket van punt a naar punt x kan boeken? Ik moet met FB in Mei van GCM vliegen naar Atlanta, maar nu dacht ik eraan om een award te boeken naar een andere stad, daar een paar dagen door te brengen en dan pas naar atlanta te vliegen. Echter nu kan ik op de KLM site in de tool geen enkele andere bestemming dan ATL vinden -> er zijn geen vluchten beschikbaar. Is dit afgeblokt? en is er een manier om bestemmingen te vinden waar een award ticket heen zou kunnen vliegen? Bvd
     
  5. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Eindelijk heb ik n leuk cadeau verzonnen voor mijn man zijn verjaardag: naar Abu Dabi op 25 en 26 november om daar de formule 1 te kijken.

    Nu hebben we 200.000 Ba punten. Nu zoek ik naar de beste business (of first) award tickets met zo min mogelijk bijbetalen. Heeft iemand leuke tips? heen 23 of 24, retour 27, 28 en 29, vertrek andere luchthaven dan ams prima!
     
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hi @monique, ik kan Air Berlin van harte aanbevelen. Niet heel strak qua hard product, maar een prima soft product.

    In combinatie met slechts een paar tientjes toeslagen en vanaf TXL 75/K avios RT is dat een prima deal!
     
  7. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Tnx! 150 euro bijbetalen is top!
     
  8. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    De enige FB partner die op GCM vliegt is Delta, en die vliegt van daar af enkel op Atlanta (seasonal ook nog naar Detroit, Minneapolis en JFK). Je kunt een betaalde vlucht nemen naar Jamaica of Honduras, en vanaf daar met FB miles naar Atlanta. Overzicht van bestemmingen vanaf GCM vindt je hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Owen_Roberts_International_Airport
     
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    klopt. alle andere opties waren te duur. dus ik blijf een paar dagen langer op GCM :-D
     
  10. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Zal vast wel aan een keer gevraagd zijn maar kon het zo snel niet vinden:

    Kan ik een award ticket boeken voor iemand anders met mijn Avianca LifeMiles? Ik kan er niks over vinden op hun website.
     
  11. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Vergelijkbare vraag. Wil 2 Award tickets boeken via AA voor mij en mijn vrouw via mijn account. Kan dit? Of moet je beide een account met voldoende punten hebben? Zo ja geldt dit voor alle Airlines of zijn er uitzonderingen.
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Geen enkel probleem @Didier13. Mij zijn geen uitzonderingen bekend.
     
  13. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Thanks @jongesander
     
    jongesander vindt dit leuk.
  14. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Nog een vraag: wil vlucht London-Male boeken Etihad via AA zoals eerder gemeld. Nu gaan er vanuit Londen 2 vluchten per dag naar Abu Dhabi 1 met een lange lay over ( midden in de nacht) en 1 met een korte. Is het ook mogelijk de reward vlucht te boeken met een stopover van bv een dag zodat we volop kunnen genieten van de luxe ( lounge etc.). Ben er nog niet uit of we heen business vliegen en terug apartment of andersom.
     
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Een stopover is op een AA award niet mogelijk. Wel kun je een layover proberen te maximaliseren, bijvoorbeeld 23 uur. Moet het schema en beschikbaarheid dit uiteraard wel toelaten.
     
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    En als je telefonisch probeert te boeken, lukt het niet bij het callcenter in de VS, probeer dan UK of Australië.
     
  17. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Op de site van AA staan ook nummers in Nederland en België worden die doorgeschakeld ?
     
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Die sla ik meestal over omdat ze daar in mijn ervaring weinig kaas hebben gegeten van award tickets. Ik heb het aantal keer bij ze geprobeerd en opgegeven. Vooral mensen in UK denken mee met boeken van awards als er bepaalde routes of vluchten niet lukken of weinig beschikbaarheid is.
     
  19. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ok thanks duidelijk. Even afwachten wanneer mijn spg punten zijn verwerkt en dan boeken
     
  20. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Aanvullende vraag, kan ik de vlucht Amsterdam-Londen op hetzelfde award ticket boeken, dus Amsterdam-Londen-Abu Dhabi-Male? De vlucht Amsterdam - Londen moet dan met BA? Aansluitend? Ik weet het veel vragen maar mogelijk hebben de experts hier een antwoord op. Alvast dank, punten staan inmiddels in mijn account dus wil deze week boeken.
     

Deel Deze Pagina