Master Thread: Stel hier al je vragen ivm hulp met boeken van Award Tickets

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door high_class, 7 sep 2015.

1. Blade23

Blade23 Newbie

Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Hoi allen,

Weet iemand misschien een leuke vlucht met 10.500 united MileagePlus Miles? Kan ik ook deze Miles gebruiken voor andere vliegtuigmaatschapijen of ff programma's?

2. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.720
    Trofeepunten:
    1.573
    Voor 10.500 miles heb je een vlucht binnen de VS volgens de award chart van United. Binnen Europa heb je minimum 15.000 miles nodig voor een enkele vlucht. Als ik jou was zou ik gewoon nog doorsparen. Bij zulke kleine miles redemptions betaal je meer aan taksen, dat je beter af bent een gewoon ticket te kopen.

De award chart van United is te vinden op deze link.

3. Arebei

Arebei Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ja ik weet dat het niet echt voordelig is, maar ik vlieg te weinig om het aan te kunnen vullen het komende jaar eigenlijk. Ik vlieg vooral in de zomer 1x en verder zelden.
    Dus om er nog iets mee te kunnen doen dacht ik dat dit misschien de beste optie is?
    En met TK moet je dus altijd via Istanbul? Kun je geen vluchten boeken op andere Star Alliance maatschappijen?

4. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    De meeste forumleden kiezen voor een gunstige koers en boeken daar hun reis mee. Voor ongunstige routes en reizen kun je het best zelf zoeken. Succes.

Mocht je nog andere vragen hebben, dan kan je zoals @WorldTraveller aangaf hier (klik) terecht.

5. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    @Arebei

"Ja ik weet dat het niet echt voordelig is, maar ik vlieg te weinig om het aan te kunnen vullen het komende jaar eigenlijk. Ik vlieg vooral in de zomer 1x en verder zelden.
    Dus om er nog iets mee te kunnen doen dacht ik dat dit misschien de beste optie is?
    En met TK moet je dus altijd via Istanbul? Kun je geen vluchten boeken op andere Star Alliance maatschappijen?"

Heb je een bepaalde route in je hoofd? Misschien goed om alvast een beetje te puzzelen, dan kunnen we je altijd helpen. Je kunt ook vluchten boeken bij *A maatschappijen, maar dan heb je meer miles nodig.

Lionell vindt dit leuk.
  6. thom bauwens

thom bauwens Blue Tier

Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Misschien een toaster kopen ofzo ;)

Ready2Board vindt dit leuk.
  7. tamibcn

tamibcn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Als je op Hawaii bent kun je met de 10k gaan island Hoppen ;-)

Flying doc vindt dit leuk.
  8. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.720
    Trofeepunten:
    1.573
    Heb het andere topic van "1e award ticket boeken" samengevoegd met master award thread. Op die manier houden we alles netjes bij elkaar.

Flying doc en jongesander vinden dit leuk.
  9. Maan

Maan Guest

Tip voor mensen met 15k Miles and Smiles punten: Je kan er een retourtje istanbul in business mee boeken!

10. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Kun je daar wat meer over vertellen?

11. Maan

Maan Guest

Ik denk dat het een error via de App is.
    2 enkeltjes geboekt, heen en terug. 110 euro tax en 15k miles totaal. Etickets binnen :)

Flying doc, Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  12. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Heb je mooi geregeld, normaal is het 30/K o.b.v. limited capacity chart.

Gangadien vindt dit leuk.
  13. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    jongesander, Maan en high_class vinden dit leuk.
  14. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Heeft iemand ervaring met Qantas First class? Zit er over te denken om mijn Aadvantage miles te gebruiken voor DXB - LHR in de A380.

Lijkt me aan de ene kant leuk omdat het weer eens wat anders is dan Qatar of Etihad (niet dat ik het na een keertje al zat ben).

Aan de andere kant twijfel ik of het qua service, food en champagne wel zo'n goede keus is.

15. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    408
    Trofeepunten:
    308
    Prima ervaring gehad met Qantas! Al was het gekozen eten niet beschikbaar, waardoor we voor iets anders moesten kiezen (FA: Meneer, u heeft het goedkoopste ticket; dus u moet iets anders kiezen..). Stoel zit prima en de Emirates lounge in DXB is ook uitstekend :)

jongesander vindt dit leuk.
  16. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik ben aan het puzzelen met mijn komende award ticket ergens in het voorjaar van 2017.

Nu zal ik waarschijnlijk aankomen ergens rond AUH / DOH / DXB (even afhankelijk van KLM's promo awards die kant op) en terugkeren vanaf CMB. Maar daarnaast wil ik ook nog een retourtje BKK - HKG doen.

Ik zoek dus eigenlijk nog een of twee mooie vluchten naar / vanaf BKK. Nu zijn er zat revenue oplossingen te vinden met *A, OW of zelfs een LCC. Maar omdat ik nog ca. 75/K FB miles heb ben ik benieuwd of daar nog een pareltje van te halen is.

Tot nu toe kom ik weinig leuke ST vluchten tegen daar. Iemand misschien een leuk idee?

17. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand of het boeken van award tickets bij AFKLM veranderd is? Ik wil een ticket boeken voor mijn vriendin omdat ze dan met mijn plat status een extra koffer mee zou kunnen nemen. Nu zit ik in de vernieuwde? award beoekingstool en kan ik geen stoel kiezen en maar 1x ruimbagage meenemen? Iemand een idee?

18. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Als het om een Europa route gaat is dat al +1 bagage...

19. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    naar DXB :)

Flying doc vindt dit leuk.
  20. sossienl

sossienl Newbie

Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Hier aan het kijken naar optie AMS > LAX en terug vanaf San Fransisco. Vertrek 1 juli. Terug op 23 juli (22dgn).

Kost me 275.000 Miles & €830 voor 2 WBC tickets met KLM. Directe vluchten op 747.

Iemand ervaring of dit een (redelijk) goede deal is?
    Elk advies is welkom

Deel Deze Pagina