Ben erg benieuwd. Vlieg morgen en kan geen gebruik maken van Privium (reis met vrouw en kind). Heb wel priority vanwege Business Class ticket, maar ik ben er niet gerust op. Heb er weinig problemen mee om vroeg op AMs te zijn maar de check in opent niet eerder dan 3 uur voor de vlucht. Echt lullig, betaal juist graag wat extra voor Business Class om niet te lang te hoeven wachten.
Met welke maatschappij vlieg je? Kan het niet zo zijn dat de balie al open is van eerdere vluchten en je koffer al af kan geven?
Inmiddels een filmpje op Dumpert waar de situatie te zien is: https://www.dumpert.nl/?selectedId=100031432_674fadad
Gisterochtend van 2E naar 2F op CDG een uur in de rij gestaan voor security filter met huilende baby. Priority bestond niet. Voordeel dat de security de bottleneck was is dat er vervolgens geen rij stond voor de paspoortcontrole. Vervolgens stond er weer een rij bij de SkyTeam service balie voor iedereen die zijn aansluiting gemist had. (Wij gelukkig niet.) Always look on the bright side of life
We vliegen met Qatar. Ik denk het niet, want online inchecken kan ook maar gedeeltelijk, QR wil zelf nog een documentencheck doen op de luchthaven. Nou ja het zal allemaal vast wel goedkomen.
Wellicht hanteert QR ruimere incheck tijden ivm de huidige situatie op Schiphol. Misschien even bellen? Heb bij QR altijd vrij snel iemand aan de telefoon (zonder status).
Ik offer mijn plekje in de wachtrij morgen op. Ik ga naar Parijs maar heb nu een voucher en ga met Thalys. Geen zin om langer op Schiphol te zijn dan zelfs de trein er over doet.
Wat sympathiek van je! Heb je een voucher voor de Thalys gekregen via je luchtvaartmaatschappij, of voucher voor vlucht en zelf een ticket geboekt? Groot tariefverschil?
Nee een KLM voucher voor een volgende/nieuwe vlucht. De Thalys los daarvan geboekt, dat is 40€ in Comfort voor een enkeltje via mijn werkgever. Was altijd 40€ in Premium (met catering) maar dat is wegbezuinigd.
Benieuwd naar je ervaring! Binnenkort ook naar schiphol maar zit beetje te kijken hoe vroeg ik van te voren er moet zijn. Wel priority security maar moet die wel open zijn..
Zojuist gearriveerd met de trein om 18:36. Door Sky Priority. Om 18:50 in de KLM Lounge 25. Niet enorm druk. Effectief werken was het bij de security overigens ook niet. Bij de andere lijn, niet aan de kant van Sky Priority veel meer checks open dus was je waarschijnlijk nog sneller er doorheen. Dus net geen problemen gehad. Aanvulling: in de lounge hebben ze op dit moment grotere problemen. Te weinig serviesgoed, salades worden inmiddels geladen op espressobordjes. Ook bestek, glazen, eten en zitplekken op. Personeel loopt de benen onder het lijf vandaan.
Is het dan vooral dat de ochtendvluchten lange wachttijden geven? In de namiddag lees ik hier de minste problemen eigenlijk.
Het lijkt de directie van schiphol allemaal te overkomen, oei wat een verassing dit hadden we niet verwacht mensen. We vinden het heel vervelend ( dat woord staat in alle slecht weer gesprekken bij callcenters). Langzaam druppelt info naar buiten dat de werkvloer al maanden aan de bel trekt. Totaal mismanagement? complete directiewissel? Defensie bij paspoortcontrole? Hoe is deze puinzooi op korte termijn op te lossen?
Ik neem aan dat je de security check bedoelt. De paspoortcontrole kent soms lange rijen (vooral Schengen - non-Schengen en vv) maar dat loopt redelijk goed door. De security checks zijn al jaren een chronisch probleem. Weet iemand trouwens waarom de staat/Schiphol heeft gekozen om dit uit te besteden? Heeft dat oren en financiële reden? In de meeste landen worden de security checks door mensen in overheidsdienst verricht...
2 datapunten: Do 19/5 om 19:00 binnen 5 minuten langs check-in en security. Ma 23/5 om 07:30 45 minuten in de SkyPriority rij gestaan voor security. De rij begon bij de trap (foto 1) maakte een paar kronkels langs de checkin balies tot aan de SkyPriority entree (zie foto 2), en ging toen naar boven. Gelukkig was de douane dan weer heel rustig