Kosten voor betalen met AMEX Flying Blue

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Carel1, 4 mei 2015.

  1. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Maar dat is een diest van het hotel. Ik snap de frustratie en ben er zelf ook niet blij mee maar het zijn aparte bedrijven die allemaal de rekening niet willen betalen dus belastrn ze het aan jou door.
     
  2. MvdKplatinumKLM

    MvdKplatinumKLM Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Sorry Eloy, ik zie het verschil niet. Ik heb reeds betaald voor een dienst, maar om die te gebruiken moet ik nogmaals betalen.
     
  3. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Beetje suf dat deze discussie in meerdere threads loopt. AMEX is nogal duur voor elke merchant die het accepteert. Bedrijven mogen de kosten van betaalmiddelen doorberekenen aan de consument. Dat is niet meer dan terecht.

    Als je dus wil profiteren van de reisverzekering is het toch geen punt als je ook nog wat betaalt (met een t als het ott is) voor de transactie? Bovendien krijg je extra punten en mag je je betaling over drie maanden spreiden.

    Als je de transactiekosten een probleem vindt, zijn er meestal nog wel online travel agents waar je hetzelfde ticket met AMEX goedkoper kan vinden.
     
    high_class vindt dit leuk.
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ver gezocht....

    je krijgt die verzekering als bonus, of dacht je dat jij een verzekering kocht om vervolgens als bonus een krediet te krijgen waarmee je dingen kan kopen? :D
     
    Denzi, Carel1 en Flying doc vinden dit leuk.
  5. TXL-ler

    TXL-ler Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    In mijn zoektocht naar een OTA waar je goedkoop met je AMEX kan betalen voor die tickets die niet direct bij de luchtvaartmaatschappij te boeken zijn, kwam ik er achter dat als je via de Duitse versie van de American Express website boekt, je geen boekingskosten en (uiteraard) geen extra betalingskosten betaalt. De Nederlandse website rekent ook geen kosten voor het gebruik van je kaart maar wel €15,00 aan boekingskosten.

    https://reise-services.americanexpress.de/travel/arc.cfm?tab=h
     
    Skywalker88, FlyingFonz, PJOTR en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Afgelopen week tickets voor 5 personen geboekt. Het betrof hier 1 boeking voor 4 personen + 1 boeking van een award ticket op dezelfde vlucht. 2 Verschillende boekingsnr's.

    Wat blijkt nu tot mijn verbazing: ik moet 5x30 = 150 euro creditcard kosten (amex) betalen :( Volgens de dame van de klm platinum servicelijn omdat deze kosten voor elk ticket (en dus pp) en niet per boeking zijn.

    Persoonlijk vind ik dit buiten alle proporties. Dit vond de dame zelf ook wel, maar aan de creditcard kosten kon ze niets doen (zegt ze), maar als compentatie zijn wel de boekingskosten gewaived.

    Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit eerder deze kosten per ticket heb betaald. Heb ook niet eerder voor 5 personen geboekt, dus misschien dat het niet opviel in het verleden.

    Is dit normaal of is hier een foutje gemaakt?
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Voor betalen met een credit card rekent KLM een toeslag van 1,75% van het totaalbedrag van de boeking. Ik heb wel eens gebeld omdat ik online een boeking niet kon voltooien en toen werden juist geen cc kosten in rekening gebracht.
     
  8. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Klopt. Ik heb telefonisch ook wel eens een vlucht geboekt zonder extra kosten.
     
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dit lijkt de oude regeling wel?
     
  10. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Mijn tickets kosten per stuk ongeveer 750,--. 30,-- cc kosten is dan 4% van het geheel. Ik heb het hele gebeuren ook via de platinum servicelijn geboekt. Op basis van je aangeeft zou er dus een (dure) fout gemaakt zijn.

    @Daan3 wat is de oude regeling?
     
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik dacht dat de oude regeling inderdaad 4% was. Er is duidelijk een fout gemaakt.
     
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    7,50 voor eu en 15,- voor ic. (als ik me goed herinner) in ieder geval van die vaste bedragen.
     
    Daan vindt dit leuk.
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat is waar, nu herinner ik mij dat ook. Was altijd relatief duur voor goedkope vluchten.
     
  14. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb eens mee gelezen en op Electronic Ticket Receipts gekeken van vluchten geboekt in maart. Ik heb toen via de Platinum lijn 2 tickets geboekt, samen reizend. Voor ieder ticket zie ik dat ik 1,75% aan cc kosten heb betaald.
     
    Daan vindt dit leuk.
  15. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Bedankt voor de antwoorden! Ga denk ik nog maar eens een telefoontje doen en kijken of ik het terug kan krijgen / verlagen ;)
     

Deel Deze Pagina