Kosten voor betalen met AMEX Flying Blue

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Carel1, 4 mei 2015.

1. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    De creditcardtoeslag bij KLM/Air France zal gaan veranderen, per 28 januari 2016! Zie onderstaande statement, wat ik van KLM heb ontvangen.

2. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Maar nog steeds geen extra voordeel voor Flying Blue AMEX kaarthouders.

3. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    In de meeste gevallen wel goedkoper dan een vaste prijs. Maar ik vind het alsnog niet netjes voor AMEX klanten.

4. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Kan het mobiel even niet 1-2-3 vinden maar volgens mij had dit iets met Europese wetgeving te maken waardoor dit niet per klant mocht verschillen. Desalniettemin baal ik er zelf ook iedere keer van als ik afreken.

5. Edwin

Edwin Newbie

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb maar brutaal op Twitter gevraagd en @KLM gaf het volgende aan:

Hallo Edwin, we betalen een percentage aan creditcardmaatschappijen bij elke betaling. Dit berekenen we gedeeltelijk door aan onze klanten. Voor American Express Flying Blue kaarten moet helaas ook commissie worden afgedragen, omdat creditcardmaatschappijen niet toestaan dat er onderscheid wordt gemaakt tussen kaartsoorten.

Zal er denk ik ook niet snel van komen.

6. Egbert1970

Egbert1970 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Precies, maar blijf het vreemd vinden. Ik koop eierekoeken bij de jumbo met mijn amex zonder extra kosten. Die kosten 1,68.

Een ticket la kost 1100 euro hoogseizoen maar wel extra kosten rekenen.

En zeg nu niet van bij vliegen draait het om de euro's want in de supermarkten draait het om centen.

Het is een kwestie van willen.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  7. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Jumbo transactie: 1,68 * 0,025 = 0,042 euro kosten voor verkoper
    KLM ticket: 1100*0,025 = 27,5 euro kosten voor verkoper

:)

RSC09 vindt dit leuk.
  8. Egbert1970

Egbert1970 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Helder, ik dacht dat er een minimaal bedrag per transactie was.
    Maar om door te zeuren het is een kwestie van willen.
    Want ik heb net mijn vakantie betaald die ik in belgie heb geboekt omdat ie daar veel goedkoper was dan in nederland.
    En raad eens Juist met Amex zonder toeslag. Bedrag meer dan 1100 euro :)
    Dus of het is voor betalingen in het buitenland weer anders....Maar ach ik hoef het niet te snappen, ik moet het gebruiken.
    En profiteren van de miles die ik krijg

Melchior en Flying doc vinden dit leuk.
  9. caliform

caliform Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Het lijkt me toch mogelijk om de FB AMEX klant verder een credit te geven van laten we zeggen 200€ per jaar voor boekingen op KLM/AF haar websites als een tegoed voor creditcard processing fees? Beetje onzinnig.

Ik heb net 7000 euro aan tickets gekocht en dan betaal ik steeds 20 euro per ticket als 'straf' omdat ik een FB Amex gebruik. OK guys.

10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De kosten zijn 1,75% met een maximum van 20 euro.

11. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Zoals Edwin hierboven aangaf:

"Voor American Express Flying Blue kaarten moet helaas ook commissie worden afgedragen, omdat creditcardmaatschappijen niet toestaan dat er onderscheid wordt gemaakt tussen kaartsoorten."

Ik ben benieuwd waar dat "niet toestaan" op is gebaseerd. EU regelgeving, of een soort onderlinge afspraak? En is die dan zo hard?

12. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
  13. Eloy

Eloy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Wat ook wel interessant is, als je je ticket online boekt maar niet betaald, vervolgens even belt kan dit soms best wel een aantal euro schelen in kosten. Regelmatig gehad, eerst per accident dat ik de telefoon moest pakken maar toen het goedkoper bleek om het ticket telefonisch te betalen doe ik het eigenlijk altijd. In het betalingproces moet je de boeking stoppen nadat je op betalen hebt gedrukt via bijvoorbeeld ideal. De boeking verschijnt dan vervolgens in je overzicht (bij klm op mijn klm) en heeft een PNR. Je belt vervolgens even op, noemt het PNR en je CC gegevens en je betaald soms minder voor wat online staat met de amex kaart.

caliform, Carel1, FlyingFonz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Ssssssst, voor je het weet komen ze hier zelf achter ;).

Carel1 vindt dit leuk.
  15. MvdKplatinumKLM

MvdKplatinumKLM Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb hetzelfde probleem. Je moet bij KLM extra kosten betalen voor gebruik van je AMEX terwijl je verplicht bent om je KLM AMEX kaart te gebruiken anders ben je immers niet verzekerd.

Voor je AMEX platinum kaart heb je ook nog eens een jaarlijkse bijdrage van ongeveer 600 €. In totaal kost me dit grapje zo'n 500€ extra per jaar.

Mag dit eigenlijk wel, iemand verplichten om extra kosten te maken voor een service waar reeds voor is betaald ?

16. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    je kan ook gewoon je reisverzekering ergens anders afsluiten en dan met ideal of een andere cc betalen naar keuze

DirkOnTour vindt dit leuk.
  17. Eloy

Eloy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Een andere cc kost evenveel. Er is wel een oplossing. Als jij je hotel op bestemming betaald met je Amex kaart en je vluchten met ideal dan ben je alsnog verzekerd. In de Amex voorwaarden staat namelijk dat je reis betaald moet zijn met Amex. Hotel of vlucht, beide onderdeel van de reis. Dus als je echt zou willen zou het kunnen.

18. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    lijkt me niet dat dat zo werkt.. ?

19. Eloy

Eloy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb het even nagevraagd bij Amex en wat k zei klopte volgens hen volledig. Als je kan aantonen dat je niet met Amex kan betalen of als je je verblijf wel met Amex betaald, dan ben je wel verzekerd. Dus er is een mogelijkheid.

20. MvdKplatinumKLM

MvdKplatinumKLM Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Klopt, maar het gaat om het uitgangspunt. Als je op een boekingsite een hotel kamer boekt en vooruit betaald en je komt in het hotel aan, waarop een medewerker van het hotel zegt. "Welkom, uw kamer is gereed. Oh wilt u die ook gebruiken, ja dan moet u wel nog even 20€ voor de sleutel betalen" daar gaat het om !

Deel Deze Pagina