KLM Personal Assistance

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Carel1, 10 okt 2018.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.941
    Leuk Bevonden:
    3.385
    Trofeepunten:
    508
    Ik. Alleen al vanwege het feit dat je ze kunt mailen, bijvoorbeeld. Als er dan iets uitgezocht wordt, hang ik niet aan de telefoon te wachten. En er kunnen bijlagen verstuurd worden.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  2. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Eens met @arjen05
    Snel antwoord. Je wordt meteen geboekt als iets gebeurd gedurende de reis of op voorhand. Ze puzzelen mee als je iets complex hebt. Mailen is heel fijn voor niet urgent.

    @StinusPax je hebt nu geen hogere status. Je krijgt een beter contact-kanaal. Extra verzoekjes kun je vergeten. Indien je een vervelende situatie hebt zijn ze soms iets makkelijker. Maar nogmaals je; je krijgt betere klantenservice opties. Niet service opties.
     
    Roberto vindt dit leuk.
  3. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Jazeker! Afgelopen week vielen er veel vluchten uit in Londen. Automatisch overgezet naar een latere vlucht vanaf LHR. Met de PA lijn gebeld en binnen no time overgezet naar een vlucht vanaf City. Die viel later ook weer uit overigens, maar de hulp van de PA lijn was goed.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.801
    Leuk Bevonden:
    2.627
    Trofeepunten:
    428
    Maar wat was dan het voordeel itt de platinum lijn? Want die hadden hetzelfde voor je gedaan.
     
  5. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Tja ik heb die niet gebeld met hetzelfde probleem dus vergelijken is lastig. Ik heb ooit de platinum lijn gebeld voor een vlucht eerder maar dat hebben ze toen niet kunnen regelen. Nu dus wel maar wellicht natuurlijk ook omdat de originele vlucht is uitgevallen.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  6. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Het bellen en e-mailen van de PA lijn is eigenlijk het enige voordeel. En als je snel moet schakelen bij een last minute annulering is dat wel echt fijn, mits binnen kantooruren. Verwacht echter geen gratis omboeking of restitutie als het niet in je boekingsvoorwaarden staat. Daar mag men van mij best wel 1 of 2 keer per jaar een uitzondering voor maken. Een veelvlieger maakt namelijk ook wel eens een fout bij het boeken.
     
    VinceG en beuse242 vinden dit leuk.
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Let op dat je wel de XP van de originele vlucht ontvangt. Zo niet even bellen.
     
    William en beuse242 vinden dit leuk.
  8. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    671
    Leuk Bevonden:
    846
    Trofeepunten:
    348
    Het heeft mij laatst geen XP windeieren gelegd toen ik het verzoek eerst via het 'missing points' invulde, daar na 3 dagen nog geen antwoord op had en het toen via de chat probeerde en m'n XP direct werden bijgeschreven. Een paar dagen later kwam er ook iemand in de lucht als antwoord op het ingevulde missing points formulier... ;-)
     
  9. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Andere mensen ook de "real deal" presale aanbiedingen gehad?
    Misschien ligt het aan mij maar wat is de 'deal'? Enige redelijk geprijsde (in J) vluchten zijn naar Colombia (BOG €1659 en CTG €1809) de rest zijn de normale prijzen vanaf ±€2000 (PEK en DXB zelfs €2900)
     
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.061
    Trofeepunten:
    223
    Diezelfde vlucht naar BOG kocht ik in maart (reisdatum juni) in de promo voor 1450,--...
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  11. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Vorig jaar Lima voor ±€1300 (AF) en Colombia rond NYE heb ik ook minder betaald dan de huidige "deals".
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.941
    Leuk Bevonden:
    3.385
    Trofeepunten:
    508
    Directe vlucht Amsterdam-Colombia in de kerstvakantie voor 1300 euro in business? Dat was dan een hele goede deal.
     
  13. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Was net na de kerstdagen (27 December) en ongeveer €1500,-. Uiteindelijk €100 extra betaald om te wijzigen naar CTG.
    (uiteindelijk ook nog €800 teruggekregen omdat op de terugvlucht vlucht geannuleerd werd en dus dag later wegging en die latere vlucht had technische problemen en moest uitwijken, uiteindelijk 3 dagen later thuis, dat dan weer wel ;))
     
    MRB, michiel1, beuse242 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    467
    Trofeepunten:
    63
    Heeft iemand het telefoonnummer van de PA desk van Air France? Wil ze graag wat vragen over maaltijdkeuzes intra-EU en heb alleen het PA KLM nummer :). Mag in DM, alvast dank :)
     
  15. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Heb je gevraagd als ze je kunnen doorverbinden?
     
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.941
    Leuk Bevonden:
    3.385
    Trofeepunten:
    508
    Voor zover ik weet heb je in Frankrijk alleen de Ultimate Travel Assistants. De Nederlandse PA is een afdeling die al bestond voor ulti en de ulti taak erbij heeft gekregen en heeft de afdeling daarom ook nog een @klm.com emailadres voor de PA klanten en een @flyingblue.com emailadres voor ulti.

    In Frankrijk heb je volgens ondersteuning voor ofwel platinum(4life), ofwel ulti/c2000/hippo en niets daartussen zoals in NL.

    In ieder geval krijg je het telefoonnummer voor een bepaalde regio te zien zodra je lokaal inlogt, dus op airfrance.fr, de taal op Frans zet en als regio Frankrijk selecteert. Je kunt dan een boeking maken en na de eerste stap staat onder in beeld het telefoonnummer dat bij jouw status hoort voor dat betreffende land.
     
    Menno vindt dit leuk.
  17. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    443
    Leuk Bevonden:
    683
    Trofeepunten:
    123
    Is PA service nog steeds minimaal 400 xp per jaar?
     
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    3.326
    Trofeepunten:
    508
    Nee dat was al een tijdje 600UXP per jaar

    Edit: Maar is naar 400UXP veranderd :D
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2024
  19. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    559
    Trofeepunten:
    123
    @Jack of all trades correct, ik citeer KLM/PA;

    Gewijzigd beleid per 1 januari 2024:
    Per 1 januari 2024 gaan we onze kwalificatie- en servicevoorwaarden gedeeltelijk wijzigen. U kunt zich dan opnieuw kwalificeren voor KLM Personal Assistance als u:
    • Flying Blue Platinum-deelnemer bent;
    • woonachtig bent in Nederland;
    • in het laatste kalenderjaar minimaal 400 UXP gespaard heeft op vluchten met een
      KLM– of Air France-vluchtnummer.
    U krijgt de service dan aangeboden voor een periode van één jaar (1 april t/m 31 maart).
     
    Jack of all trades vindt dit leuk.
  20. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    443
    Leuk Bevonden:
    683
    Trofeepunten:
    123
    Mooi. Ik heb een vlucht met klm op de planning staan dat 117 xp oplevert + 262 xp voor saf. Bijna 400 xp in een keer
     
    rickbeerendonk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina