Ik. Alleen al vanwege het feit dat je ze kunt mailen, bijvoorbeeld. Als er dan iets uitgezocht wordt, hang ik niet aan de telefoon te wachten. En er kunnen bijlagen verstuurd worden.
Eens met @arjen05 Snel antwoord. Je wordt meteen geboekt als iets gebeurd gedurende de reis of op voorhand. Ze puzzelen mee als je iets complex hebt. Mailen is heel fijn voor niet urgent. @StinusPax je hebt nu geen hogere status. Je krijgt een beter contact-kanaal. Extra verzoekjes kun je vergeten. Indien je een vervelende situatie hebt zijn ze soms iets makkelijker. Maar nogmaals je; je krijgt betere klantenservice opties. Niet service opties.
Jazeker! Afgelopen week vielen er veel vluchten uit in Londen. Automatisch overgezet naar een latere vlucht vanaf LHR. Met de PA lijn gebeld en binnen no time overgezet naar een vlucht vanaf City. Die viel later ook weer uit overigens, maar de hulp van de PA lijn was goed.
Tja ik heb die niet gebeld met hetzelfde probleem dus vergelijken is lastig. Ik heb ooit de platinum lijn gebeld voor een vlucht eerder maar dat hebben ze toen niet kunnen regelen. Nu dus wel maar wellicht natuurlijk ook omdat de originele vlucht is uitgevallen.
Het bellen en e-mailen van de PA lijn is eigenlijk het enige voordeel. En als je snel moet schakelen bij een last minute annulering is dat wel echt fijn, mits binnen kantooruren. Verwacht echter geen gratis omboeking of restitutie als het niet in je boekingsvoorwaarden staat. Daar mag men van mij best wel 1 of 2 keer per jaar een uitzondering voor maken. Een veelvlieger maakt namelijk ook wel eens een fout bij het boeken.
Het heeft mij laatst geen XP windeieren gelegd toen ik het verzoek eerst via het 'missing points' invulde, daar na 3 dagen nog geen antwoord op had en het toen via de chat probeerde en m'n XP direct werden bijgeschreven. Een paar dagen later kwam er ook iemand in de lucht als antwoord op het ingevulde missing points formulier... ;-)
Andere mensen ook de "real deal" presale aanbiedingen gehad? Misschien ligt het aan mij maar wat is de 'deal'? Enige redelijk geprijsde (in J) vluchten zijn naar Colombia (BOG €1659 en CTG €1809) de rest zijn de normale prijzen vanaf ±€2000 (PEK en DXB zelfs €2900)
Vorig jaar Lima voor ±€1300 (AF) en Colombia rond NYE heb ik ook minder betaald dan de huidige "deals".
Directe vlucht Amsterdam-Colombia in de kerstvakantie voor 1300 euro in business? Dat was dan een hele goede deal.
Was net na de kerstdagen (27 December) en ongeveer €1500,-. Uiteindelijk €100 extra betaald om te wijzigen naar CTG. (uiteindelijk ook nog €800 teruggekregen omdat op de terugvlucht vlucht geannuleerd werd en dus dag later wegging en die latere vlucht had technische problemen en moest uitwijken, uiteindelijk 3 dagen later thuis, dat dan weer wel )
Heeft iemand het telefoonnummer van de PA desk van Air France? Wil ze graag wat vragen over maaltijdkeuzes intra-EU en heb alleen het PA KLM nummer . Mag in DM, alvast dank
Voor zover ik weet heb je in Frankrijk alleen de Ultimate Travel Assistants. De Nederlandse PA is een afdeling die al bestond voor ulti en de ulti taak erbij heeft gekregen en heeft de afdeling daarom ook nog een @klm.com emailadres voor de PA klanten en een @flyingblue.com emailadres voor ulti. In Frankrijk heb je volgens ondersteuning voor ofwel platinum(4life), ofwel ulti/c2000/hippo en niets daartussen zoals in NL. In ieder geval krijg je het telefoonnummer voor een bepaalde regio te zien zodra je lokaal inlogt, dus op airfrance.fr, de taal op Frans zet en als regio Frankrijk selecteert. Je kunt dan een boeking maken en na de eerste stap staat onder in beeld het telefoonnummer dat bij jouw status hoort voor dat betreffende land.
@Jack of all trades correct, ik citeer KLM/PA; Gewijzigd beleid per 1 januari 2024: Per 1 januari 2024 gaan we onze kwalificatie- en servicevoorwaarden gedeeltelijk wijzigen. U kunt zich dan opnieuw kwalificeren voor KLM Personal Assistance als u: Flying Blue Platinum-deelnemer bent; woonachtig bent in Nederland; in het laatste kalenderjaar minimaal 400 UXP gespaard heeft op vluchten met een KLM– of Air France-vluchtnummer. U krijgt de service dan aangeboden voor een periode van één jaar (1 april t/m 31 maart).
Mooi. Ik heb een vlucht met klm op de planning staan dat 117 xp oplevert + 262 xp voor saf. Bijna 400 xp in een keer