Ita-matrix vlucht boeken

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Ipponmaster, 28 mei 2015.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ga ermee aan de slag @Flying doc , ik ben geen held met ST, maar met ITA kan ik wel uit de voeten :)
     
    WorldTraveller en Flying doc vinden dit leuk.
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Een snelle zoektocht levert wel 2 segmenten meer op, maar ook een hogere prijs...
    Screen Shot 2015-10-07 at 21.16.11.png
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. michellevz

    michellevz Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hoi!

    Mijn vriend en ik zijn van plan om in februari te vertrekken naar Zuid-Amerika (Rio de Janeiro of Sao Paulo) voor 5 maanden. In juli zullen wij dan vanuit Lima weer vertrekken richting Amsterdam.

    Via de ita matrix vond ik de volgende combi.
    Is dit een goede prijs? En waar valt deze te vinden? Heb al veel sites afgezocht maar tot nu toe zonder resultaat. Ik ben vrij nieuw op dit gebied om op deze manier tickets te zoeken en boeken en heb dan ook nauwelijks tot geen idee. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Aangezien jullie vrij veel ervaring hebben.. Wat zouden we doen, nu al boeken of nog heel even wachten? Het liefst hebben wij een prijs tussen 600 - 650 euro. Maar weet niet of dat haalbaar is.

    Alvast hartelijk dank voor de hulp!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Maan

    Maan Guest

    Voor 50 euro vlieg je rechtstreeks met klm.

    Kijk hier maar eens naar de selectie airlines:https://www.google.nl/flights/#sear...S,ZYR,ZWE,BRU,DUS_2016-07-08;tt=m;q=ams+-+gru

    Voor de rest zou ik nog even wachten en ergens in december boeken. Prijzen voor juli zijn nog erg hoog.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. michellevz

    michellevz Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Bedankt voor je snelle recreatie! Een tussenstop maakt mij echt niet uit. Vandaar dat ik deze optie aangaf. En terugweg is dan wel weer met tussenstop of ik moet nog meer extra betalen. Dat houd ik liever even in mijn zak voor de reis verder haha ;).
    Okee later boeken.. Maar komt dan de beschikbaarheid van februari niet in de problemen?
     
  6. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Familie van mij gaat komende zomer naar de USA. Gezellig natuurlijk met 2 volwassenen en 3 kids 12+ maar ook prijzig.

    Ze hebben een aanbieding van het reisbureau gekregen alsvolgt:

    26 juli 2016 AMS-PHX
    16 augustus 2016 SAN-AMS

    € 980,- pp.

    Iemand die dit goedkoper kan vinden?
     
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb even een snelle zoekactie gedaan, maar ik kom niet lager dan ca. €1100 voor die data. In dat opzicht dus een goede prijs.
    Hoe flexibel zijn de data? En de airports? Dan kan ik nog wel eventjes verder speuren:)
     
  8. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Ja, daar kwam ik ook al op. Volgens mij zijn ze redelijk flexibel, behalve dan de lengte van de vakantie in ongeveer die periode en de regio.
     
  9. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Hi @michellevz,
    Ik heb even gekeken, maar krijg deze itinerary tot nu toe ook nergens geprijsd. Goedkoopste wat ik nu vind, is €700 retour.
    Zoals @Maan al aangeeft, zou ik nog even afwachten met boeken. Goed de prijs in de gaten houden en boeken wanneer je onderduikgevoel je een seintje geeft;) Met geluk komt er een mooie fare naar boven drijven. Prijzen van <€500 komen zo nu en dan voorbij; moet je net mazzel hebben dat jou bestemming er tussen zit!
     
  10. Maan

    Maan Guest

    https://www.google.nl/flights/#sear...2,LAXORD0AA1060-ORDDUS0AA242;px=5;q=ams+-+phx 940 pp met LAX terug.
     
  11. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
  12. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Zou even wachten. Afgelopen jaar had BA wat sales vanuit LUX naar de US deze waren toen ook geldig in het super hoogseizoen. Direct vanaf Amsterdam denk ik niet dat je veel goedkoper uit gaat komen. Er zal wat winst te behalen zijn door vanaf andere plekken in europa te starten. Maar uit je reacties snap ik dat, dat niet helemaal wenselijk is.
     
  13. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Nee voor 40 euro pp minder gaan ze niet afwijken van het huidige aanbod. Denk dat de aanbieding zoals die nu ligt ook al goed is. Dank voor het meedenken.
     
  14. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Schermafbeelding 2015-11-29 om 00.03.40.png
    Krijgt iemand deze wellicht ergens gepriced bij een OTA? Enige OTA waar ik hem kan krijgen is via KLM zelf, maar deze prijst hem rond de 700pp.

    Gok dat het onverstandig is dit proberen te gaan boeken door KLM te bellen right?
     
  15. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Geen beschikbaarheid meer in V volgens expertflyer. Daar ligt het denk ik aan.

    Mooi prijsje trouwens!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  16. Darrow

    Darrow Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Iemand die deze geprijsd krijgt op een OTA? Boekingsklasse speelt geen rol en maatschappij eigenlijk ook niet :)

    Ik kan het niet vinden voor minder dan €500

    [​IMG]
     
  17. basmol

    basmol Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hoi allemaal,

    Op de achtergrond lees ik al een tijdje mee met jullie, maar een vraag blijft toch knagen. Wat me opvalt is dat veel mensen veel tijd in de hobby van het ticket zoeken en het sparen van miles steken, maar wat is een goede strategie als je niet zoveel tijd hebt?
    Ik vlieg 2 keer per jaar naar Thailand (AMS of DUS - CNX), mijn zoon 1 keer en mijn vriendin 1 keer per jaar naar Nederland. Inmiddels weet ik wel wat ik voor tickets betaal waarbij ik me tot nu toe (heel stom) laat leiden door de laagste prijs via Kayak. Spaar nu via Etihad, Emirates en UAI wel, maar denk dat ik hier wel wat slimmer in zou kunnen opereren zonder dat het elke dag uren zoeken moet kosten.

    Hoop dat jullie tips hebben, bedankt!
     
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Er toch tijd voor maken... voor niks gaat de zon op, je kan niet verwachten dat het zomaar om een gouden plateautje wordt aangeboden. En uren zoeken gaat alleen op voor degenen die helemaal maf zijn (hoor ik ook bij) en moeilijke routes in elkaar willen steken met verschillende layovers/stopovers, maar als het "gewone" retourvluchten betreft zijn die relatief makkelijk te zoeken.

    Als je ITA te moeilijk vindt of teveel tijd in beslag neemt, kijk dan eens op Google Flights, daar kan je sneller een route in elkaar flansen zonder al de moeilijke codes van ITA te kennen. De interface werkt sneller en je kan er alerts instellen, iets wat met ITA niet mogelijk is. De enigste optie daar is om screen shots te nemen of zodanig veel browser tabs open te houden met allerlei verschillende routes en die elke dag na te kijken.
     
    Bodemvisser en jongesander vinden dit leuk.
  19. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Ik moet in april tot begin mei op reis voor me werk en check wat de mogelijkheden zijn, maar kom er niet helemaal uit. Wie kan me helpen?

    17 april AMS naar Hong Kong
    24 april Hong Kong naar Abu Dhabi
    4 mei Abu Dhabi naar AMS

    Maar nu komt het punt: alle vluchten wil ik met skyteam
     
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ga komende week eens kijken voor je, stuur hem desnoods even door via PM zodat ik het niet vergeet.
     
    MartinR vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina