Komende zaterdag loop ik mijn tweede ultra marathon, ditmaal eentje die is langer is dan de vorige (50km). Het parcours van de Eco Trail wat is uitgestippeld in en om Brussel is net iets meer dan 82km lang. Op kantoor ben ik een fundraiser begonnen, want ik loop deze race voor het goede doel, namelijk Mercy Ships. Nu wilde ik behalve collega's nog wat meer mensen mobiliseren in de hoop nog meer geld op te halen. Voor zij die interesse hebben om te doneren, dat kan via de onderstaande link, het is absoluut geen verplichting. Alle donaties zijn welkom! https://www.gofundme.com/run-for-charity-mercy-ships
Bij Emirates hebben ze t ook al n tijdje en daar staan ook de voorkeuren van de frequentflyers op.. oa welke wijn je wilt, stoel voorkeur etc
Een in-flight lead met een tablet in de forward galley ja. FA's met een tablet bij de EER rows heb ik voorheen nooit gezien.
^^^ Sommige rode wijnen vind ik licht gekoeld, ongeveer 15 graden, veel lekkerder dan vliegtuigtemperatuur, zeg 25 graden. Vooral lichtere wijnen als pinot noir krijgen voor mij dan net wat meer het droordrink effect.
Ik sluit me bij @Tim82 aan. Ook jonge Rioja (joven) doet het goed op 14-15 graden. Anders gaan de tannines overheersen en smaakt hij nogal wrang.
Vrijwel elke rode wijn zou tegenwoordig licht gekoeld moeten worden, het idee dat rode wijn op kamertemperatuur gedronken wordt, komt nog uit de middeleeuwen, waar kamertemperatuur gemiddeld 16 graden was. Jongen rode wijnen, kun je zelfs goed op 10-12 graden drinken. Overigens drinkt 95% van de mensen zijn witte wijnen dan weer te koud
Wisselt toch wel sterk per wijn. Veel jonge zijn lichtjes koeler heel fijn, maar een gekoelde Amarone uit Valpolicella kan ik me niet voorstellen. En inderdaad, die trent met bijna ijskoude witte wijn moet ook eens stoppen.
Toch zal iedereen met verstand van wijn zeggen, dat je ook een Amarone (licht) moet koelen Laten we vooral niet vergeten, dat het hele wijn-gebeuren, zoals zoveel dingen, nog steeds een kwestie van persoonlijke smaak blijft, dus er zullen genoeg mensen zijn die een Amarone als een soort glühwein willen drinken Zelf drink ik voornamelijk zware wijnen, zowel wit als rood, en dan hoeft de witte van mij absoluut niet ijskoud, maar de rode wijnen (Barolo, Rioja) leg ik vaak een half uurtje tot drie kwartier in de koelkast voordat ik ze opentrek.
Haha kan goed kloppen, ben dan ook verre van een wijnkenner, gewoon liefhebber. Zal het eens proberen met een zwaardere rode, ben wel benieuwd.
Licht gekoeld ben ik het helemaal mee eens, maar die diepvries temperatuur in het vliegtuig vind ik echt te koud voor rode wijn
Over het algemeen vind ik de temperatuur in vliegtuigen nogal hoog, dus de ijskoude wijn is al snel op goede temperatuur.