Daar is de ene maatschappij beter in dan de andere. Zeker een Ryanair, maar ook een Wizzair zullen het gooien op een buitengewone omstandigheid en zullen achteraf komen dat je via hun servicedesk bijvoorbeeld een hotel had moeten regelen of een vervangende vlucht. Het beleid is ook dat ze geen compensatie geven en dat je dan maar moet procederen. Dat zorgt er voor dat veel mensen dat uiteindelijk niet doen. Eerlijk is eerlijk, ook ik bij een incident met Wizz Air heb dat niet gedaan, het levert teveel stress op voor die € 80 wat het mij koste, ik kan mijn tijd wel beter besteden.
Ik heb via Wizz air wel eens een hotel+telefoonkosten+de oorspronkelijke ticketkosten vergoed gekregen zonder gedoe na een algehele lamlegging van Eindhoven door mist. Hotel op eigen initiatief geboekt.
Kan iemand de load bekijken voor KL636 LAS-AMS op 04apr en 05apr in expertflyer? De vraag is nu boeken of nog 3 weken wachten op werelddealweken..
04-04-2020 KL636 J9 C9 D9 I9 Z9 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9 Q9 T9 E9 N9 R9 V9 X0 05-04-2020 KL636 J9 C9 D9 I9 Z5 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9 Q9 T9 E9 N9 R9 V0 X0
Vanochtend weer een ervaring rijker geworden. Stewardessen die nog doodleuk rondlopen tijdens touchdown op de JFK-AMS vlucht.
Wat vinden jullie van de demonstraties op Schiphol dit weekend? Hebben ze een punt of is dit weer demonstreren om het demonstreren?
Erg vervelend. Hopelijk zijn ze morgen weg. Dit zijn wel de werkdagen om naar uit te kijken als Marechaussee lijkt me. Gezellig met zijn allen hippies afvoeren .
Gauw je platinum tag van je koffertje halen voordat je langs die lui moet, anders houden ze je persoonlijk verantwoordelijk.
Te makkelijk 'doelwit' qua publiciteit vind ik. Daarnaast is het lastig om snel een alternatief te vinden (treinen naar Brussel, Düsseldorf, Keulen of Parijs (en toekomstig London) gaat goed, verder te onpraktisch zonder gigantische investeringen én behalve CDG niet praktisch voor een feeder naar de luchthavens). Prima en logisch om alternatieven te onderzoeken, maar dit helpt m.i. niet Daarnaast zijn er verschillende sectoren en oorzaken die veel meer uitstoten en/of eenvoudiger te wijzigen zijn. Echter moet hier meer moeite voor gedaan worden om aan te kaarten en/of krijgen ze teveel publieke tegenwerking (verkeer, landbouw) of zijn te controversieel om aan te stippen (bv benoemen van geboortes van nieuwe mensen)
Duidelijk weer stelletje activisten die niet hebben nagedacht over de situatie, en als je naar de foto's kijkt, ook niet gedoucht hebben afgelopen maand. Ze spreken over "Grote vervuiler", maar de hele luchtvaart industrie is slechts verantwoordelijk voor 2% van de menselijke CO2 uitstoot wereldwijd (https://www.atag.org/facts-figures.html). Vind het klimaat belangrijk, maar er zijn zoveel betere dingen die je kan doen om CO2 uitstoot te verminderen.
Ik begreep dat veel actievoerders inmiddels zijn opgeruimd, maar dat enkele die-hards zich vast hebben geketend aan pilaren. Het enige wat ze willen is een camera op hun snuit en veel publiek trekken. Als ze er nou gewoon van die zwarte schermen omheen zetten, is hun exposure weg en dan is de lol er zo af.
haha ja goed idee inderdaad! Naar mijn weten is Schiphol ook al redelijk bezig met klimaat en recycling/scheiden van afval.
Marechaussee was goed voorbereid, liepen al vroeg met riotgear. En ik heb zelden zoveel ‘stillen’ gezien. Opdracht van Marechaussee was overigens niet om te voorkomen dat actievoerders binnen geraken, dat is onbegonnen werk als je geen ingangscontroles wilt instellen, opdracht was om de veilige zones te waarborgen en passagier doorstroming op de luchthaven te garanderen. Dat is gelukt, ik heb er compleet geen last van gehad.
Heeft iemand de link naar de 'oude' google flights nog (meerdere vertreksteden zoeken op kaart)? Dacht dat ie hier gepost was, maar kan hem niet meer vinden