IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik blijf zelf wel redelijk loyal aan IHG, maar vooral omdat ik denk dat punten sparen relatief makkelijk zijn en redemption options goed zijn. Dit vind ik bij Hilton of Radisson toch veel minder.

    Als Spire krijg je iig bij CPs wel heel vaak goede voordelen (lounge toegang als deze er is). Op sommige plekken kreeg ik zelf op award nights 600 punten erbij.
     
    Abesir, lloydje33, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Abesir

    Abesir Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    18
    Naar aanleiding van deze topic en nieuwsgierig naar de voorwaarden voor Royal Ambassadeurschap las ik ergens dat een van de voorwaarde voor RA is dat je gedurende het jaar minimaal bij 3 verschillende IC hotels moet verblijven. Ik zal binnenkort dit even checken bij de Sales directeur van het IC hotel waar ik altijd verblijf, en haar vriendelijk vragen of ze mij wil aanbevelen om RA te worden.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  3. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Sinds de veranderingen begin 2017 zijn er veel tussencategorie kamers bijgekomen. Hierdoor kom je niet meer heel snel in een suite als je een goedkopere kamer boekt. Ook zijn heel veel suites uitgesloten van de upgrade list. Het leuke van RA was dat je zomaar in een waanzinnige presidential suite terecht kon komen, dat is nu niet meer het geval (tenzij je een regular bent en ze soms wat bijzonders voor je doen).

    De "all you can eat and drink" minibar is 90% van de gevallen alleen drankjes. De inhoud van de minibar verschilt behoorlijk per hotel en sommige hotels doen ook minder in de RA "gratis" minibar dan de betaalde minibar. Soms wordt de "gratis" minibar niet bijgevuld tijdens te verblijf. Ik was eerder deze maand in het IC in Tel Aviv en daar was de minibar zelfs leeg: moet je voortaan om vragen...

    Ook een zwak punt vind ik dat je op award nights geen benefits van RA krijgt. Sommige hotels wijken hier vanaf maar het merendeel niet.
     
    lloydje33, Abesir en jongesander vinden dit leuk.
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Volgens LoyaltyLobby komen de nieuwe pointbreaks op maandag 24 september. Van een eventuele preview is nog niets bekend.
     
    lloydje33, Abesir en Flying doc vinden dit leuk.
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De PointBreaks zijn nu te boeken.
     
    Didier13 en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Door een staking bij AviaPartner op BRU airport werd vandaag onze vlucht met Ryanair naar Valencia geannuleerd. Ik had in Valencia een HIX geboekt voor 3 personen (3 kamers, 3 nachten), goed voor een redemption van 180.000 punten. Maar... laatste annulatie kon gisteren om 16u!

    Vanochtend contact opgenomen met IHG customer service en na het voorleggen van screenshots van de annulatie, kreeg ik later op de ochtend een e-mail met daarin bevestiging dat ik die 180k terug kreeg en dat in tegenstelling tot wat er in de T&C stond de eerste nacht niet zou aangerekend worden. Mooie service!
     
  7. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Via Pricelessspecials.nl van Mastercard krijg je tot 30% korting op je verblijf. Best aantrekkelijk :)
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Als elite lid vervallen je punten niet. Maar als je terugvalt naar Club, gaan de 12 maanden dan in vanaf de datum van downgrade of wordt er daadwerkelijk teruggedateerd naar de datum van je laatste activiteit?
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De nieuwe Pointbreaks t/m 28 februari zijn nu te boeken.
     
    lloydje33, jongesander en DirkOnTour vinden dit leuk.
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Op Flyertalk las ik gisteren dat er wat wijzigingen aan zitten te komen binnen het Ambassador programma. De bron is niet gemeld. Omdat meerdere FT leden ook berichten hebben gehoord van IHG personeel lijkt het toch "redelijk" betrouwbaar.

    Het gaat om de volgende wijzigingen, volgens Flyertalk.

    Per 1-2-2019 de volgende wijzigingen voor Royal Ambassadors:
    - Vroeg inchecken 10.00 uur ipv 8.00 uur;
    - Gratis ontbijt (voor 1 persoon) voor iedere nacht tijdens je verblijf;
    - Gratis ontbijt (voor 2 personen) voor iedere nacht als er geen Club Lounge is;
    - Tot (?) 50 USD Minibar credit per dag;
    - Geen resort fee's of soortgelijke flauwekul;
    - Gratis weekend nacht (digitaal certificaat);
    - Ambassador Benefit Guarentee (zie hieronder).

    Per 1-3-2019 voor gewone Ambassadors:
    - Gegarandeerde Platinum Elite Status;
    - Gratis ontbijt (voor 1 persoon) voor iedere nacht tijdens je verblijf;
    - Gratis weekend nacht (digitaal certificaat);
    - Fruitschaal als welkom (geen welkomstcadeau meer);
    - Ambassador Benefit Guarentee (zie hieronder).

    Ambassador Benefit Guarentee:

    - Gegarandeerde kamerupgrade. Als het hotel dit niet nakomt volgt 50 USD F&B of Spa credit of 10.000 IHG punten per verblijf;
    - Gegarandeerd 16.00 uur uitchecken. Als het hotel dit niet nakomt volgt 50 USD F&B of Spa credit of 10.000 IHG punten per verblijf.
    - Royal Ambassadors krijgen F&B of Spa credit van USD 100 per nacht (tenzij het verschil in kamerprijs minder hoog is) als geen loungetoegang wordt gegeven.

    Kortom, zelfs voor de laatst overgebleven gegarandeerde benefit (laat uitchecken) van de (betaalde) Ambassador status ben je aan de goden overgeleverd.

    Ben benieuwd of de gegarandeerde platinum status nu ook gaat inhouden dat je niet automatisch Spire verlenging krijgt.
     
    TheoS en Carel1 vinden dit leuk.
  11. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ontbijt voor 1 is een mooie benefit bij Ambassador, ben benieuwd hoe vaak ze een eventueel 2e persoon in rekening gaan brengen.
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dat is inderdaad wel een voordeel. Vrees alleen dat in 90% van de gevallen voor de tweede persoon gerekend zal worden.
     
  13. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Met zijn tweeën voor 39.50 in het Amstel ontbijten wordt een stuk aantrekkelijker;)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zeker weten! Ik baal er trouwens van dat ik dit jaar mijn jaar geen nachtje Amstel gedaan heb.
     
  15. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    punten te weinig, geen tijd of..... Kreeg trouwens van mijn laatste stay 12000 punten terug vanwege ambassador rembours, volgens mij 6000 teveel. Soms is de IHG ICT heel fijn.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dit jaar zijn de meeste hotelpunten opgegaan tijdens mijn vakantie. Komt vast wel weer eens. Begin januari zag ik zelfs cash tarieven van rond de € 280,00. Dat is veel geld maar voor het Amstel aan de lage kant!
     
    Carel1, lloydje33 en Didier13 vinden dit leuk.
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    In een post op Flyertalk staat dat volgens onofficiële bronnen het programma als volgt wordt gewijzigd:

    For Royal Ambassadors, the new benefits starts from 1st FEB 2019 will be:
    1. EARLY CHECK-IN from 10AM (instead of 8AM)
    2. ONE COMPLIMENTARY BREAKFAST FOR EVERY NIGHT YOU STAY
    3. UP TO TWO COMPLIMENTARY FULL BREAKFASTS PER DAY IF THERE IS NO CLUB LOUNGE
    4. UPTO 50USD/200RMB/400HKD MINIBAR CREDIT PER DAY (200USD/800RMB/1600HKD PER STAY MAX)
    5. WAIVED DESTINATION/AMENITY FEES
    6. COMPLIMENTARY WEEKEND NIGHT CERTIFICATE WITH E-DELIVERY
    7. AMBASSADOR BENEFIT GUARANTEE (See below)
    For all other Ambassadors, the new benefit starts on 1st MARCH 2019:
    1. GUARANTEED PLATINUM ELITE STATUS IN IHG REWARDS CLUB
    2. ONE COMPLIMENTARY BREAKFAST FOR EVERY NIGHT YOU STAY
    3. COMPLIMENTARY WEEKEND NIGHT CERTIFICATE WITH E-DELIVERY
    4. WELCOME FRUIT PLATTER (instead of welcome fruits and gifts)
    5. AMBASSADOR BENEFIT GUARANTEE

    AMBASSADOR BENEFIT GURANTEE work as bellow:
    1. Guaranteed Room Upgrade: Member must be given a food and beverage or Spa credit up to USD50, or 10,000 IHG Rewards Club points per stay, applies to InterContinental Ambassador and Royal Ambassador only;
    2. 16:00 (4p.m.) Late Check-out: Member must be given a food and beverage or Spa credit up to USD50, or 10,000 IHG Rewards Club points per stay, applies to InterContinental Ambassador and Royal Ambassador only;
    3. New Club InterContinental Lounge Access or alternative Club experience: Member must be given a food and beverage or Spa credit of USD100 per night, not exceeding the Club InterContinental upgrade supplement value, applies to Royal Ambassador only.
     
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Eerste reactie van IHG volgens LoyaltyLobby:

    While some of the information you have mentioned is accurate, we look forward to sharing the full list in the coming days with an official announcement.
     
  19. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Is dit een verbetering Carel? Het lijken wel wat "hardere" benefits te zijn, dat is vaak wel fijn.

    Weet jij ook wat
    1. ONE COMPLIMENTARY BREAKFAST FOR EVERY NIGHT YOU STAY
    precies betekend?
     
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Verbeteringen zijn gratis Platinum status en een gratis ontbijt. Ik vind 1 ontbijt per nacht vreemd als je met 2 personen bent, maar eens kijken hoe dat wordt uitgewerkt. Het cadeautje vervalt.

    De “garanties” vind ik nogal mager:

    Geen upgrade, dan krijg je USD 50 of 10.000 punten per verblijf. Als het hotel (bijna) vol is, zal het hotel geneigd zijn om je de vergoeding te geven i.p.v. een upgrade. Vooral bij een langer verblijf vind ik dat een groot nadeel.

    Dezelfde vergoeding geldt bij het niet geven van een late check-out. Daar kan ik wel mee leven.
    Het geeft overigens ook gelegenheid tot misbruik. Bij check-in altijd vragen om een late check-out ook als je die niet nodig hebt. Is dat niet mogelijk, 10.000 punten incasseren en gewoon om 12 uur uitchecken.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2018

Deel Deze Pagina