IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ik ben erg nieuwsgierig of je, naast het behalen van punten en status, ook een reden hebt voor je verblijven? :p
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Elke keer dat we verblijven in CP BRU Airport is puur voor de elite points, heb de 5000 bonus & breakfast packages geboekt.
    De keren dat we dit jaar in HIX Sloterdijk hebben gezeten was in combinatie met techno feestjes in Amsterdam, idem dito voor verblijf in Utrecht in oktober, ook weer een feestje.
    Voor de rest hebben we dit jaar een aantal city trips gedaan, waar ik specifiek zocht naar goeie deals bij IHG, zoals bijvoorbeeld 150 euro voor junior suite in IC Berlijn en dan door elite status upgrade krijgen naar 2 room senior suite die in diezelfde periode 450 euro per nacht kostte. De rest van onze verblijven in de komende maanden zijn puur geboekt om punten te halen, vandaar dat de meesten niet ver bij ons vandaan zijn zodat de kost minimaal blijft.

    Vorig jaar heb ik de Platinum status behaald via een status match en bij een aantal hotels brengt die status echt wel veel voordelen mee qua room upgrades, late check out, vroege check in,... Dit jaar upgrades gehad in CP Amsterdam, HI Berlijn, IC Berlijn en CP BRU Airport. Daarom wilde ik absoluut voldoen dit jaar aan de status requirements, ik zie het als een investering waarvan ik volgend jaar kan genieten :) Zo hebben we in januari weer een verblijf in IC Berlijn, executive room met lounge toegang en 1 gratis overnachting door Ambassador certificaat.
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  3. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
  4. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Tja, het is fijner als ze het in ieder geval in de voorwaarden zetten, dan dat ze arbitrair mensen straffen zonder dat het ergens in een reglement is opgenomen. Desalniettemin wel vervelend. Het stapelen van promoties was fijn bij IHG ;)
     
  5. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ervaring met parkeren daar, of gaan jullie met OV? Soms is parkeren gratis als platinum-voordeel...
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Wij gaan altijd met de Brussels Airport Express bus van Antwerpen CS naar BRU Airport. Daar bellen we de receptie, ze hebben tijdens het weekend een gratis taxi dienst. Qua parkeren, hebben ze een grote parkeerplaats aan het hotel zelf. Ik heb geen idee van de tarieven, heb zelf geen auto.
     
    TheoS vindt dit leuk.
  7. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Zojuist een email ontvangen van IHG om mee te doen aan een quiz, reward 200 points.
     
  8. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Worldtraveller13, ik ook, plus 3000 punten bij mijn stay als new member, toch leuk in combinatie met de 25000 voor 2 stays bij Intothenights
     
  9. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik kon 3x een quiz doen a 200 punten elk?
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Die heb ik eerder dit jaar ook kunnen doen.
     
  11. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Hoe lang duurt het doorgaans voordat IHG punten posten? Ik wacht me ongeluk...
     
  12. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Overnachtingen posten meestal de vierde dag na uitchecken.
    Punten voor Into The Nights zullen pas later komen, als het tenminste net zo gaat als vorig jaar bij Big Win. Ik weet het niet precies meer, maar die kwamen geloof ik vanaf een week na uitchecken...
     
    DutchFrequentFlyer vindt dit leuk.
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Als ik op zaterdagavond overnacht bij een IHG hotel, dan krijg ik woensdag meestal een mail met "thank you for your stay" en de dag nadien staan de punten dan in m'n account. Intothenight promo punten zullen pas na 4 tot 6 weken verschijnen...
     
  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dan boek je een hotel en dan krijg je na de boeking een kans tot upgrade... Ik kon voor 1308 euro per nacht upgraden naar de presidential suite :D

    IC upgrade.png
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  15. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    En dat heb je natuurlijk gedaan! :cool:
     
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Haha nee, ik vertrouw op de upgrade die ik krijg als Platinum Ambassador ;)
     
    TheoS vindt dit leuk.
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    da's heel redelijk ...als je een presidentieel salaris to match hebt :)
     
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Haha I wish! Maar het bracht me wel op een idee om eens te zoeken naar een BRG voor die presidential suite :)
     
  19. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Afgelopen vrijdag in HIX Mechelen verbleven voor 1 nacht, voor de punten natuurlijk. Nu heeft dat hotel recent een facelift gehad van 800000 euro, maar om eerlijk te zijn was daar weinig van te merken. Ik weet niet hoe het er voordien uitzag, maar ik vond het er niet nieuw uitzien. Tijdens de check in werd ons verteld dat de derde verdieping waar onze kamer was ook recent was vernieuwd... Hmm toch zeker de kamer dan niet, die was vies... Ontbijtzaal te lawaaierig, weinig keus, bijna geen schone kopjes of glazen meer. Personeel tijdens check out niet echt vriendelijk... Als ik deze HIX vergelijk met bijvoorbeeld die in Sloterdijk, dan staat Sloterdijk 10 niveaus hoger!
     

Deel Deze Pagina