Het Grote Status Match Topic

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door SVDH, 23 jul 2014.

  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Leg uit..
     
  2. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    denk dat zijn vlucht al is geweest :)
     
  3. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Matchen MOET (!!) altijd met een strategie.. in het begin van dit jaar had ik een bepaald doel... de match kwam niet en heb ik mijn doel via een andere manier behaald... en nu aan t einde van 2014 heb ik opeens 2x star gold, 2 x elite plus en 1 x saphire status.... waar van 1 star gold (TK) en 1 elite plus (CI) puur omdat airlines matches aanbieden en dan maanden later pas opeens de match toekennen....

    Aangezien airlines maar 1x matchen.. heb ik niets aan de TK match aangezien ik er geen doel voor heb.. TK had eerst moeten vragen: Wil je deze match nog? Of wil je liever wachten en het in de toekomst nog een keer aanvragen?
     
    Jan van Putten en SVDH vinden dit leuk.
  4. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Gisteravond om 22.00 uur een statusmatch bij TK aangevraagd (met Aegean Gold). Vanmorgen om 10.00 uur al upgrade naar Elite tot 31-12-2016.... Dát is pas een goede match en snel!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  5. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Even voor mij als newbie... Wat is hier het nut van? Omdat beide airlines tot de Star Alliance behoren zouden de voordelen gelijk moeten zijn toch?
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Status verlengen als je niet requalified.
     
    SvnKngs vindt dit leuk.
  7. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Inderdaad: TK is 2 jaar en A3 is 1 jaar. Bovendien heb je voor re-qualify bij TK 37.500 miles in 2 jaar nodig. Daarnaast krijg je meer miles op TK-metal bij TK dan bij A3 -> je krijgt dus meer miles en hebt dus sneller gekwalificeerd voor nóg 2 jaar.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Barend

    Barend Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Gisteren een statusmatch aangevraagd van Club Carlson Silver Elite naar Best Western Rewards.
    Komend jaar mag ik veel naar Duitsland - helaas op rijafstand - en denk dat ik in het Best Western hotel daar ga verblijven, als ie goed bevalt. Wellicht dat Best Western Gold of Platinum Elite dan nog af-en-toe leuke upgrades geeft.
    Het dichtstbijzijnde Club Carlson hotel is helaas 53 kilometer van het kantoor in Duitsland, dus dat is niet heel voor de hand liggend.

    Ben benieuwd hoe lang het gaat vragen, en waar ze me naartoe matchen.
     
  9. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik ben van plan om rond kerst een weekendje naar Berlijn te gaan. Ik ben FB Silver (elite). Is er enige mogelijkheid voor een match, waarmee ik enig voordeel kan behalen bij een hotelketen?
     
  10. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Ik weet niet of het nog zo is, maar toen ik FB gold werd stond er mijn welkomstbrief ook de melding dat je daarmee ook de Accor goud voordelen mee kreeg. Nu biedt Accor zilver je niet zoveel, misschien een welkomstdrankje.
     
  11. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb 2 dagen geleden een status match aangevraagd van FB Gold naar Topbonus Gold.
    Ik heb nog geen reactie ontvangen, ik las hier eerder dat de match vrij simpel gaat.
    Hoe hebben jullie contact opgenomen?
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
  13. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Heb het even terug gekeken. Eerste bericht blijkbaar toch via contactform gedaan, maar die komt toch uit bij [email protected].
     
  15. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Om terug te komen op mijn eerdere bericht over het matchen van een FBE/FBE+ status met Le Club Accorhotels: ik heb net een mail terug ontvangen, dat er tegenwoordig voor geen enkel niveau meer wordt gematch tussen deze twee programma's!
     
    flyerbe vindt dit leuk.
  16. Gajanp

    Gajanp Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Let wel op dat Topbonus laatst wel om een boekingsdetails van een AB vlucht, voordat zij de match toekennen (was bij mij het geval laatst - en je krijgt de status maar voor 3 of 4 maanden waarbinnen je moet kwalificeren).
     
  17. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb mijn status voor 1 jaar gekregen... er zijn 2 types matches bij AB:

    - Challenge
    - Full Match

    Ik heb een full match gekregen
     
  18. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Bedankt voor de info. Zowiezo denk ik dat er niet veel matches tussen luchtvaartmaatschappijen en hotelketens zijn.
     
  19. Kris C.

    Kris C. Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Emirates heeft me direct Silver gegeven op basis van mijn FB GOLD. Ga straks zeker een paar Emirates vluchten maken richting Azie. Nu nog kijken welke OneWorld en Star Alliance flexibel zijn.
     
  20. sossienl

    sossienl Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Vorige week een succesvolle match met/door Air Berlin:

    In order for you to take advantage of all the benefits at the airport starting today, you will find a status confirmation attached. Please provide it for example at the priority check-in.
    Your topbonus Gold Status is valid until 31.01.2016.
    If you collect in one of the periods the required status miles or flight segments, your Gold Status will be extended for another 12 months.
     

Deel Deze Pagina