Het Grote Status Match Topic

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door SVDH, 23 jul 2014.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nee, alleen road to, oftewel challenge. Dan moet je minimaal Gold zijn. Voor Silver naar Gold is een aparte challenge.
     
  2. PaulS

    PaulS Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Thanks voor de tip. Zitten er verder nog verplichtingen aan of is het enkel een kwestie van mailen met een request voor status match?
     
  3. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Bij LATAM moet je één vlucht bij hen gedaan hebben. Niet onoverkoombaar, daar je in Europa van Madrid naar Frankfurt en terug kan vliegen. Een heel aangename ervaring trouwens, je kan er in dit topic meer over lezen.
     
  4. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Volgens mij is het puur mailen voor een status match.
    Status is dan wel maar 90(?) dagen geldig bij United Airlines, bij Air Berlin is dit een jaar. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet of United Airlines ook soft landings heeft maar daar zou je even over kunnen bellen. United Airlines matched overigens met FB Plat alleen naar Gold, Air Berlin matched ook alleen naar gold.
     
  5. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Ik moet voor emirates dit nog insturen;
    6 months account statement with OneWorld

    Wat verwachten ze precies dat ik dan instuur?
     
  6. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Een overzicht van je reizen van de afgelopen 6 maanden.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  7. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Heb 3x 4 weken moeten wachten op Emirates feedback. Dan was dit weer niet in orde, dan was dat weer niet in orde. Netjes ingestuurd en weer 4 weken wachten. Nu kreeg ik vandaag, na 3 maanden dus te horen dat mijn statusmatch was afgekeurd. Het ging om een match van OneWorld emerald naar Skywards Silver. Wat kan ik nu doen? Heeft er iemand een direct klachtenlijntje?
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb een status match bij Air Berlin gevraagd, een scan van mijn FD Gold kaart meegestuurd. Na 2 dagen kreeg ik de bevestiging dat ik een match kreeg naar Topbonus Gold (=OW Sapphire).
     
    jongesander vindt dit leuk.
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Een statusmatch is geen recht, dus je hebt eigenlijk geen recourse. Je kunt natuurlijk altijd proberen om via een andere weg het aan te vragen (lokaal office vs global contact center of v.v.).
    Gezien je reispatroon ben ik verbaasd dat Emirates je afwijst. Ik denk dat het misschien eraan ligt dat je voornamelijk Y vliegt?
     
  10. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Jep zou kunnen. Klopt dat ik er geen recht op heb, maar vreemd is het wel. Statusmatcher geeft ook vele matches met OWE aan. Misschien eens op het vliegveld proberen, kijken wat ze daar zeggen. Ze zeggen dat het ''subject to availabilty'' is en dat het sales team er naar heeft gekeken en het afgewezen heeft.

    Aan de ene kant misschien begrijpelijk omdat ik veel Y reis, aan de andere kant zal ik nu in het vervolg juist weer eerder voor een OW maatschappij kiezen, en niet voor EK...
     
  11. AmeriBeer

    AmeriBeer Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Status match aangevraagd by United obv FB platinum: UA Premier platinum status challenge voor 3 mnd trial period.
    Met UA Premier platinum status match bij Marriot (Gold elite) en SPG (Gold Preferred)
     
  12. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Welcome to Miles&Smiles Turkish Airlines' advantageous Frequent Flyer Program. Elite card trial period will be valid for 4 months. As of start date of elite membership within 4 months trial period one international Turkish Airlines flight should be realized for extending your card validity date to 1 year, if 15.000 status miles accumulated from Turkish Airlines flights at the end of the first year elite membership will extend 1 year more and the total validity date will be 2 years. There is an oppotunity to earn extra %50 status miles from your first business class flight in the trial period.

    Is bij nu dus ook gelukt... :) heb nu vanuit mijn FB-plat een status match gemaakt naar OW-sapphire en nu dus ook MM gold, nog even een TK vlucht zoeken naar BKK/CGK met minimaal 10.000 en we zijn 2 jaar MM gold..... :)
     
    TheoS en ErikBenjamin vinden dit leuk.
  13. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Hoe lang duurde het voordat je de match had bij TK? Wacht ook al een tijdje. Twitter helpdesk is erg snel, maar hun backoffice collega's nemen alle tijd ;)
     
  14. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    ik heb ruim een maand gewacht.....
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ik zie nu dat de voorwaarden van Air Berlin aan zijn gepast en dat Nederland is verwijderd als land dat in aanmerking komt voor een match.
     
  16. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Voor mij bijna 2 maanden. Na een week of 4 kreeg ik eingelijk een reactie van de servicedesk: of ik mijn een foto van mijn ff card en statement wilde opsturen, iets wat ik in de initiele aanvraag al had gedaan :( Na nog een week of 3 / 4 wachten ineens een e-mail dat ik geupgade was. :)

    Ik heb een tweede melding gemaakt om mijn echte woonplaats ook in de lijst van steden te krijgen. Je kunt nu maar een paar plaatsen selecteren, waarvan de logicz mij totaal ontgaat. Daar heb ik nooit meer iets van gehoord, was ook 2 maanden geleden. Dus of mijn pasje ooit gaat aankomen....................
     
  17. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Grote kans van wel. Op basis van je postcode zetten ze de juiste stad erbij.
     
    Daan vindt dit leuk.
  18. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ja inderdaad! Ik heb in het verleden een match gehad en toen geloof ik "Test City" gekozen. In de andere velden de juiste adresgegevens ingevuld. Post is altijd aangekomen ;)
     
    Daan en Lionell vinden dit leuk.
  19. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Turkish airlines match is binnen! Ik maak direct een vlucht naar IST om te voldoen aan de 4 maanden vlucht verplichting.

    Weet iemand of de lounge 24/7 open is? De website van *A zegt van niet, andere online media hebben het weer over 24/7 geopend. Wie o wie weet het antwoord :)
     
  20. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Gister heeft mijn vriendin een verzoek ingediend bij AirBerlin. Binnen 24 uur is deze goedgekeurd. Match met Flying Blue Platinum, dus ze matchen nog wel met NL :) Gelukkig, nu beide Gold voor 1 jaar bij OW.
     
    exeliser, Lionell en Jan van Putten vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina