Hertz (Gold Plus, Five Star, President's Circle)

Discussie in 'Overige programma's' gestart door kevin990, 6 aug 2014.

  1. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Welke CDP heb jij bij Hertz gebruikt voor je vergelijk ?
     
  2. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Kan de code zelf niet zien, maar is een AMEX Gold card code die ik ergens gevonden had. Met LH Senator code nog duurder.
     
  3. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Handig die tweede tip :) bij de eerste is het wel eens mijn redding geweest dat ik al betaald had omdat de prijs op internet niet correct was (zoals ik hier eerder al eens schreef) :)
     
  4. bishop

    bishop Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Laatste tijd boek ik vaker via Sixt. Ik was gold member en ben 5* bij hertz door mijn fb gold. Als ik de prijzen in Spanje vergelijk zijn die gunstiger bij sixt als je voor premium auto's gaat.
     
  5. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Iemand ervaring met Hertz in Zuid Korea? Zag dat de Gold status daar niet erkend wordt..
     
  6. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik wil voor eenzelfde aantal dagen in dezelfde periode een auto huren in Polen op het vliegveld Chopin Warsaw. Maar voor vier dagen betaal ik 150 euro meer dan vorig jaar voor de huurprijs zonder eventuele extra's (verzekering, bijrijders). Ik wacht nog maar even op een actie of een deal. Vorige keer waren ze de winter toeslag per ongeluk vergeten en had ik via de Accor actie een mooie korting maar het verschil komt zo absurd groot op mij over.

    Anders via een andere verhuurder, hoewel ik ook daar hoge prijzen zag. Heb met deze Hertz goede ervaringen vandaar dat ik dacht ik ga weer via hen.
     
  7. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Accor heeft nu ism Hertz een aanbieding voor de members:


    Geniet van exclusieve voordelen voor al uw huurauto's die u tot 31-07 reserveert: Rewards-punten X4, tot 20% korting en gratis tweede bestuurder.


    Reserveer vóór 31 juli en haal de auto op voor 31 augustus 2019.

    Zorg ervoor dat u de CDP-code: 840267 en PC-code: 203530 invult tijdens het reserveren, samen met uw Le Club AccorHotels loyaliteitsprogramma-nummer om uw punten, voordelen en besparingen te ontvangen.
     
  8. Sky93

    Sky93 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Geen idee of het nog relevant voor je is gezien we nu ruim 3 maanden verder zijn, maar deel graag mijn ervaring.

    Hertz heeft in Zuid-Korea een samenwerking met Lotte Car Rental (zoals wel meer buitenlandse bedrijven zo moeten opereren in Zuid-Korea). Gold status wordt (daardoor?) niet erkend inderdaad. Op ICN is het Lotte kantoor zelfs waar je je Hertz auto ophaalt. Staat naast Lotte op de gevel klein Hertz aangegeven, maar is relatief onduidelijk. Liep er hierdoor de eerste keer voorbij. Wel keurig geholpen en snel op weg. Overigens is het wel flink goedkoper om direct bij Lotte zelf te boeken heb ik gemerkt. Ik heb nu voor een iets lagere prijs een premium auto (6 cilinder Hyundai Grandeur) dan de Hyundai Avante diesel die ik de eerste weken hier had. De Hyundai Avante was geboekt door mijn werkgever via Hertz. Door de verlenging van mijn verblijf hier, moest ik de huurauto ook verlengen. Zelf direct geboekt bij hetzelfde Lotte kantoor, blijkbaar dus een stuk goedkoper op deze manier. En ik als autoliefhebber helemaal gelukkig met een fijne 6 cilinder. ;)
     
    Sandor vindt dit leuk.
  9. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    In meerdere landen is dit inderdaad zo. Bijvoorbeeld verschillende landen in de Balkan en Griekenland. Daar wordt het uitgevoerd door Hertz Greece. Goldstatus, punten, etc. worden dus niet gehonoreerd. Als je via de normale Hertz site of app boekt is de prijs een stuk hoger dan als je via hertz.gr boekt.

    Hebben meer mensen ervaring met dit soort constructies? Misschien is het een idee om een lijst op te bouwen en deze hier te delen. Kan een hoop geld schelen + je bent niet gedesillusioneerd dat je geen upgrade krijgt :)
     
    Sandor vindt dit leuk.
  10. Berie

    Berie Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Heeft er iemand een idee of er een 'maas in de wet' is om via FB / Hertz alsnog punten te sparen bij een autohuur als je zelf niet zou rijden? (mijn vriendin rijdt in dit geval)
     
  11. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Moet je haar opgeven als extra bestuurder.
     
    Berie vindt dit leuk.
  12. Berie

    Berie Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ook als je zelf geen rijbewijs hebt?
     
  13. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk dat je een rijbewijsnunmer moet invullen, dus nee. Daarnaast moet je ook bijbetalen voor een extra bestuurder. Lijkt me weinig zin hebben in de meeste gevallen.
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Met FB amex kan je voor je vriendin een partnerkaart aanvragen. Dan kunnen miles tussen jullie overgeboekt worden, is een voordeel van FB amex.
     
  15. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Gisteren mijn huurauto ingeleverd bij Hertz LHR en bleek toch maar weer het nut van het maken van foto's\filmpjes bij het ophalen.
    Hertz heeft een prachtig schade rapport dat je voorafgaand de huur per email krijgt, maar daar staan toch niet alle schades op!

    Toen ik de auto terug bracht trof ik een overijverige medewerker aan die de auto nakeek met een vergrootglas! Toch vond hij 2 flinke krassen die niet op het rapport stonden, dus wilde hij mij aansprakelijk stellen.
    Tot ik mijn filmpje (in hoge resolutie) nakeek en daar beide krassen op ontdekte! Helaas voor de medewerker, maar toch geen bonus binnen gehaald :D
     
    Ready2Board, Thijsk, Grouchy en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Vandaag vertelde een Hertz agent mij dat je op geen enkele manier gebruik kan maken van je status ( president's circle in mijn geval) als je niet direct boekt bij Hertz. Nu heb ik vaker via andere kanalen geboekt en volgens mij wel die benefits ontvangen maar het maakte me toch nieuwsgierig. het verschil tussen Hertz-booking en zelfde boeking bij hertz via andere website was 150,- dus een no-brainer natuurlijk. Heeft iemand daar ervaring mee? en is het terecht dat als je via een derde partij boekt je status gewoonweg niet erkent wordt, zelfs niet bij het ophalen van de auto?
     
  17. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Wanneer je via amex travel boekt kun je er wel gewoon gebruik van maken is mij ervaring.
     
  18. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Kan je dan je nummer al toevoegen bij of na het boeken?
     
  19. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Je zou het wel verwachten dat je direct moet boeken via het bedrijf zelf. Veel hotelketens geven ook geen voordelen.
    Maar met Hertz heb ik andere ervaring.

    In januari had ik via sunnycars een auto geboekt bij Hertz in Brisbane. Bij ophalen zag de dame in het systeem dat ik presidents circle status had en ze regelde gelijk een upgrade. Mooie service, maar ik verwachte het niet.
     
  20. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    dank voor je feedback. Bij hotels krijg je idd geen punten maar wel de andere benefits. bij airlines krijg je alles gewoon. Bij autohuur is het een beetje vaag. ik spaar geen punten, maar een upgrade is wel lekker, hoewel het zinloos is als je er eerst 100 euro extra voor moet betalen.
     

Deel Deze Pagina