Gebruik uw Miles voor CO2ZERO nu met XP?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door alfa_x, 10 jan 2022.

Tags:
  1. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    0xp? nou nou...
    Is er een drempel om xp te ontvangen?
     
    rickbeerendonk vindt dit leuk.
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Het lijkt erop dat dit eindelijk live is, Volgens de Flying blue site werkt het als volgt vanaf 9 juni
    -
    Als u ervoor kiest om verantwoord te reizen of om uw Miles in te zetten voor goede doelen, ontvangt u als dank XP. Activiteiten die in aanmerking komen zijn onder meer:

    - Uw Miles-donaties aan goede doelen die zich inzetten voor bijvoorbeeld kwaliteitsonderwijs, behoud van het maritieme leven of armoedebestrijding etc.;

    - Uw steun aan herbebossingsprojecten via de programma’s CO2ZERO van KLM en Trip and Tree van Air France (mogelijk met uw Miles);

    - Uw aankoop van duurzame vliegtuigbrandstof (SAF) om KLM en Air France zo te helpen een betere energiemix te realiseren, de CO2-voetafdruk te verkleinen en weer een stap dichter bij de decarbonisatiedoelstellingen te komen.

    Voor elke 2.000 Miles die u uitgeeft, ontvangt u 1 XP.

    U kunt ook met een geldbedrag bijdragen aan herbebossingsprojecten of de aankoop van SAF en als dank XP ontvangen. De steun aan de herbebossing en de aankoop van SAF zijn als optie beschikbaar op klm.com en airfrance.com in het gedeelte Mijn Reis/My Bookings en tijdens het inchecken voor gewone en reward tickets.

    Voorbeeld:

    U krijgt vier opties aangeboden om de CO2-uitstoot die overeenkomt met uw vlucht KLM AMS-YEG in de Economy Class te verminderen of te compenseren:

    - Herbebossing: betaal € 10 of 2.000 Miles – u ontvangt 1 XP

    - Herbebossing en duurzame vliegtuigbrandstof: betaal € 19 – u ontvangt 2 XP

    - Duurzame vliegtuigbrandstof en herbebossing: betaal € 33 – u ontvangt 4 XP

    - Duurzame vliegtuigbrandstof: betaal € 469 – u ontvangt 47 XP


    Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Wellicht dat anderen eens bij bestaande boekingen kunnen kijken.
     
    Fripsmaster en Carel1 vinden dit leuk.
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Bij Dummy boeking staan er de volgende opties:
    upload_2022-6-13_15-8-21.png
    Dit kost

    upload_2022-6-13_15-8-39.png
    Maar wat nou de verschillen vs de opbrengst in XP is? Lijkt mij aan de hand van bovenstaand voorbeeld per €10 1 XP. Maar het voorbeeld hierboven mijn post heeft een ander rekenmodel?. Ik ben benieuwd.
     
    Carel1 en theflyingrobman vinden dit leuk.
  4. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb mij weer opgeofferd :p 40,- betaald voor sustainable aviation fuel. Zie nog niets veranderd.
     
  5. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Hoe zit het met de conversie van EUR naar XP's?
     
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Goed bezig. Maar dat heb je toch gedaan voor het milieu en niet voor de XP's? ;)
     
    lloydje33 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  7. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Even een heel praktische gedachten, ik heb nu een vlucht naar Peru en SAF zou 3500 euro kosten (flink bedrag overigens), maar stel ik krijg 350 XP, dan zou ik liever dat doen dan een XP run plannen.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  8. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Platinum is toch geen 3500,- waard? Het is mooi als je het bij elkaar spaart en prima om eens een omweg voor te nemen. Maar daadwerkelijk 3500,- betalen voor alleen de XP lijkt me toch wel wat overdreven.

    Ik denk wel dat het veel gebruikt zal gaan worden om die missende 20xp aan het einde van het jaar bij te plussen.
     
    lloydje33, alfa_x en Menno vinden dit leuk.
  9. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb nog 1300XP op de teller staan, dus nodig is het niet :D Maar ik vind het wel fijn dat ik straks iemand zie bij de vleugel, met een jerrycan met 10 liter brandstof met mijn naam er op.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2022
    Mark020, Daan3, VinceG en 9 anderen vinden dit leuk.
  10. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb in het verleden wel een een KRK run gedaan, maar als ik simpelweg XP zou kunnen bijkopen zou ik dat eerder doen dan daadwerkelijk vluchten pakken.
     
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Als je zo PFL kunt halen, is het misschien niet zo gek.
     
  12. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Dan is het dubbele milieuwinst
     
    alfa_x vindt dit leuk.
  13. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Straks dus nog drukker in de lounge met mensen die op deze manier hun status kopen, weet niet of dit nou echt een goede ontwikkeling is.
     
    Elgertje vindt dit leuk.
  14. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Betwijfel dat XP-kopers of runners een grote impact hebben op de drukte in de lounge. Over het geheel lijkt mij dit een niche groep. Denk dat de échte frequent flyers en luxe reizigers toch echt het grootste aandeel hebben in de drukte.

    En voor diegene die weinig vliegt maar wel de lounge in willen, die kunnen al jaar en dag lounge toegang kopen bij KLM voor een fractie van de prijs wat anders losse XPs zouden kosten.
     
    FindingFlyer, lloydje33 en Sandor vinden dit leuk.
  15. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Ik hoop dat je gelijk hebt. (Ik reageer niet op de lounge opmerkingen, maar op “niche groep”) Momenteel vlieg ik een tijdje vrijwel om de dag, ook via AMS en valt me op dat Sky Priority aanloop fors is. “SP loopt over” hoorde ik maandag iemand zeggen bij de security check - en er volgde een reroute van geloof ik 11 naar 3 of 4. Ook bij de boarding van SP, via dedicated lane, valt me op hoe lang de rij is in CDG, in AMS vaak wel wat minder. Dus mijn persoonlijke indruk is momenteel niet dat het een niche groep is.

    Als je kunt, spaar dan door voor Ultimate. Ik kan daar tot eind mei 2024 van genieten en dat doe ik af en toe met volle teugen, met name AF is echt heel netjes. Je kunt dan naar balie lopen, je ticket laten zien en zeggen “kan ik vandaag pre boarden?” KLM kijkt je meestal glazig aan maar AF bij mij nog nooit. Je hoeft dan niet in de drukke SP line te staan maar wordt via de zijkant als eerste naar binnengeloodst, gisteren kreeg ik zelfs iemand die met me meeliep.
     
  16. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Waarom zou KLM niet mensen belonen die willen betalen voor minder milieubelastend vliegen? Dat is win-win, want een klimaatvriendelijkere klant is een klimaatriendelijkere airline. Als het nu te hard loopt, dan maak je het iets moeilijker of gewoon domweg onmogelijk om een bepaald level te halen enkel door alleen veel te vliegen, maar moet je altijd een x% van de XP verkrijgen via milieuvriendelijkere brandstof.

    In feite koopt iedereen z'n status.
     
  17. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Dat mag allemaal, maar dan is het geen Frequent Flyer programma meer ;) Dan moet je het ook anders positioneren en belonen. Wat in prima vind, begrijp me niet verkeerd :) Maar met FF heeft het dan niet, alles, meer mee van doen.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  18. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ze noemen het daarom ook een loyaliteitsprogramma. En loyaal kan ook betekenen dat je het beste met KLM voor hebt.
     
  19. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    KLM is en blijft een commercieel bedrijf, en met de huidige koers van de aandelen van iets boven de 1 euro, ga ik er van uit dat ze geld willen binnehalen op elke mogelijke manier. Het betalen voor XP (via de omweg van CO2ZERO) is wellicht ook een inkomstenbron.
    Als het voorwaarde er komt dat je een % "groene xp" moet hebben voor een niveau, lijkt me onwaarschijnlijk.
    Voor mij maakt het toch niet uit, ik compenseer uit principe altijd al elke vlucht.
     
    Sandor vindt dit leuk.
  20. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Maar… heeft iemand inmiddels al daadwerkelijk XP’s ontvangen voor deze CO2 route?
     

Deel Deze Pagina