Ik weet niet wat die twee bij de SP incheck op schiphol staan te doen. Omdat ik mijn FF pasje in mijn hand had werd hij bestudeerd, maar na mij en voor mij een enorme sliert mensen die zo doorlopen...worden niet-Sky priority dan alsnog bij de balie zelf weggestuurd? Of zegt men " u bent geen elite maar voor deze keer dan" ...
Wellicht hadden ze al het ticket laten zien en waren ze aan het wachten op de laatste van de groep. Over het algemeen controleren ze erg goed bij de SP incheck is mijn ervaring
Bij inchecken heb je niet altijd je BP al, denk dat je security bedoelt. Ik loop bij check in altijd door met melding van status, nog nooit pasje laten zien.
Ik snap wel waarom ze jouw FB kaart bestuderen bij de SP check in. Jij vliegt Tarom. Deze pop -up verschijnt op de flying blue site als je op i klikt:
Iemand vandaag ook iets van de problemen op Schiphol ondervonden? Ik had een connectie op AMS naar BRU die ik initieel had gemist door vertraagd toekomen van het toestel. Eenmaal aangekomen op AMS zag ik echter dat mijn vlucht, en alle andere vluchten die dag naar BRU werden geannuleerd. Als alternatief kreeg ik een Thalys ticket naar Brussel-Centraal aangeboden, wat ik ook accepteerde. Initieel zou ik om 17u40 toekomen, nu kom ik op 20u04 toe waarna ik nog steeds een Taxi moet nemen naar BRU voor mijn huurwagen. Heb ik buiten terugbetaling van onkosten (taxi) recht op extra compensatie wegens vertraging/annulering? Welk formulier dient hier voor gebruikt te worden? Thanks!
Je hebt recht op compensatie. Bij annulering geldt dat bij een aankomsttijd van meer dan 2 uur later. Je kunt het formulier op de KLM website invullen.
Allereerst: goed inlijsten dat Thalys ticket naar Brussel Centraal. Die zijn zeer zeldzaam En inderdaad gewoon claim indienen, evt. ook voor die taxi-kosten. Ik weet niet hoe het zit met dat je het ticket met alternatieve bestemming wel geaccepteerd hebt..
Goed om te weten! Meestal spring ik er in Antwerpen uit. Moet dan wel maar even weer klm contacteren om 5xp te krijgen voor het laatste segment vermoed ik. Overigens al de 3x op mij dat m’n xp niet automatisch bijtikt, begint wel vervelend te worden.
Zodra er iets gewijzigd wordt met vluchten en je wordt omgeboekt dan krijg je inderdaad niet automatisch de XP. (En als je dan op een andere maatschappij wordt gezet kan je ze dus ook niet claimen omdat die vluchten geen recht geven op XP volgens het systeem). De laatste keer bleef ik van het kluitje in het riet gestuurd worden door de social media klantenservice van KLM dat ik toch maar met de KLM Platinum lijn gebeld heb dat ik een oplossing wil en geen nutteloze adviezen. De komende tijd zal ik daar ook weer last van hebben, want KLM doet de ene na de andere Thalys segmenten, al dan niet door werkzaamheden, annuleren en staat vanuit KLM geen boekingen toe op de Intercity Brussel terwijl die toch ook op Schiphol aankomt dus moet ik dat zelf boeken. (Of gewoon de auto). Dat betekent dat er volgens het systeem een segment vervalt en naast de extra kosten die ik moet maken, waar KLM geen garantie voor vergoeding op geeft, ik dus ook achter de XP aan kan, en al heb ik er genoeg, uit principe wil ik ze hebben, en belangrijker, vooral de extra gemaakte kosten.
Ben zeer benieuwd hoe je er dit keer op Brussel Centraal uit gaat springen Ik zei dat je je ticket naar daar moet inlijsten, omdat de Thalys er niet hoort te stoppen namelijk..