Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    ALTIJD DOEN!
     
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    En wat Is het geworden, @Goldfly?
     
  3. Flying_Roxy

    Flying_Roxy Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3
    Ik weet niet wat die twee bij de SP incheck op schiphol staan te doen. Omdat ik mijn FF pasje in mijn hand had werd hij bestudeerd, maar na mij en voor mij een enorme sliert mensen die zo doorlopen...worden niet-Sky priority dan alsnog bij de balie zelf weggestuurd? Of zegt men " u bent geen elite maar voor deze keer dan" ...
     
    lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Je FF pasje zegt niet zoveel. Het gaat om het SkyPriority logo op je boarding pass.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  5. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Wellicht hadden ze al het ticket laten zien en waren ze aan het wachten op de laatste van de groep. Over het algemeen controleren ze erg goed bij de SP incheck is mijn ervaring
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Maar dat hebben SkyTeam Elite en Petroleum bijvoorbeeld niet.
     
    FlyingDutch vindt dit leuk.
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Bij inchecken heb je niet altijd je BP al, denk dat je security bedoelt. Ik loop bij check in altijd door met melding van status, nog nooit pasje laten zien.
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Heb je ook weer gelijk in. Ik reis altijd alleen met carry-on bagage en check online in.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  9. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Ik snap wel waarom ze jouw FB kaart bestuderen bij de SP check in. Jij vliegt Tarom. Deze pop -up verschijnt op de flying blue site als je op i klikt:

    upload_2019-9-11_16-59-16.png
     
    Flying_Roxy vindt dit leuk.
  10. SoFly

    SoFly Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Iemand vandaag ook iets van de problemen op Schiphol ondervonden?

    Ik had een connectie op AMS naar BRU die ik initieel had gemist door vertraagd toekomen van het toestel. Eenmaal aangekomen op AMS zag ik echter dat mijn vlucht, en alle andere vluchten die dag naar BRU werden geannuleerd. Als alternatief kreeg ik een Thalys ticket naar Brussel-Centraal aangeboden, wat ik ook accepteerde. Initieel zou ik om 17u40 toekomen, nu kom ik op 20u04 toe waarna ik nog steeds een Taxi moet nemen naar BRU voor mijn huurwagen.

    Heb ik buiten terugbetaling van onkosten (taxi) recht op extra compensatie wegens vertraging/annulering? Welk formulier dient hier voor gebruikt te worden?

    Thanks!
     
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Je hebt recht op compensatie. Bij annulering geldt dat bij een aankomsttijd van meer dan 2 uur later. Je kunt het formulier op de KLM website invullen.
     
    SoFly vindt dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Allereerst: goed inlijsten dat Thalys ticket naar Brussel Centraal. Die zijn zeer zeldzaam ;);)

    En inderdaad gewoon claim indienen, evt. ook voor die taxi-kosten. Ik weet niet hoe het zit met dat je het ticket met alternatieve bestemming wel geaccepteerd hebt..
     
    SoFly vindt dit leuk.
  13. SoFly

    SoFly Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Goed om te weten! Meestal spring ik er in Antwerpen uit.

    Moet dan wel maar even weer klm contacteren om 5xp te krijgen voor het laatste segment vermoed ik. Overigens al de 3x op mij dat m’n xp niet automatisch bijtikt, begint wel vervelend te worden.
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Zodra er iets gewijzigd wordt met vluchten en je wordt omgeboekt dan krijg je inderdaad niet automatisch de XP. (En als je dan op een andere maatschappij wordt gezet kan je ze dus ook niet claimen omdat die vluchten geen recht geven op XP volgens het systeem).
    De laatste keer bleef ik van het kluitje in het riet gestuurd worden door de social media klantenservice van KLM dat ik toch maar met de KLM Platinum lijn gebeld heb dat ik een oplossing wil en geen nutteloze adviezen.

    De komende tijd zal ik daar ook weer last van hebben, want KLM doet de ene na de andere Thalys segmenten, al dan niet door werkzaamheden, annuleren en staat vanuit KLM geen boekingen toe op de Intercity Brussel terwijl die toch ook op Schiphol aankomt dus moet ik dat zelf boeken. (Of gewoon de auto). Dat betekent dat er volgens het systeem een segment vervalt en naast de extra kosten die ik moet maken, waar KLM geen garantie voor vergoeding op geeft, ik dus ook achter de XP aan kan, en al heb ik er genoeg, uit principe wil ik ze hebben, en belangrijker, vooral de extra gemaakte kosten.
     
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ben zeer benieuwd hoe je er dit keer op Brussel Centraal uit gaat springen :) Ik zei dat je je ticket naar daar moet inlijsten, omdat de Thalys er niet hoort te stoppen namelijk..
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2019
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Er gaan meerdere geruchten over het Rijksmuseum
     
  17. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Zou dan ook een flink huisje moeten zijn. een keer een liter jenever is ook leuk.
     
    arjen05 en beuse242 vinden dit leuk.
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Dat zou een mooie zijn. Ik heb ook Tuschinski gehoord, maar het Rijks lijkt mij waarschijnlijker.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  19. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    33
    Het is opgelost, AMS>USA in La premiere kan weer worden geboekt met miles. :-D
     
  20. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    In oktober vlieg ik terug CUR-AMS. Ben benieuwd of ik het nieuwe jubileum huisje tref..:rolleyes:
     
    arjen05 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina