Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Ja dit klopt :D

Laatst bewerkt: 2 sep 2019
    SoFly en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  2. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Als je op 31-3-2020 plat wordt en niet herkwalificeert, krijg je 31-3-2021 een soft landing naar gold, die dan 31-3-2022 naar silver overgaat. En dan de 3 maanden ivm nieuwe kaart

SoFly en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  3. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Typfoutje, bedoelde natuurlijk 2022

SoFly en Daan3 vinden dit leuk.
  4. Mark_

Mark_ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Beste mensen, ik heb een vraag, hopelijk kunnen jullie me helpen.

Op dit moment ben ik explorer bij FB. Ik heb 43XP punten. Ik wil graag naar zilver.

Ik vlieg in december business class van Antwerpen naar Hong Kong, via Schiphol uiteraard, retour. Dit levert mij 102XP punten op volgens de app van KLM waar ik mijn boeking zie. (ZWE-AMS= 15XP, AMS-HKG= 36XP x2 = 102.

Nu moet ik voor 31 december dus nog 57XP behalen. Ik behaal er voor 31 december slechts 51XP. Ik zie geen mogelijkheid om nog ergens 6XP te behalen. Ik ben gebonden aan schoolvakanties en ga in de herfstvakantie naar BKK met Emirates. :-(

Nu dacht ik zelf iets wat misschien kan, maar krijg geen reactie van KLM en FB. Kan ik mijn FB account opheffen en loskoppelen van deze boeking. Wanneer ik dat zou doen en een nieuw account aanmaak, dan kan ik met mijn retour naar Hong Kong direct zilver worden. Ik verlies dan waarschijnlijk wel 29k aan miles, maar daar doe ik toch niets mee, of ik boek nog een reward vlucht. Hoe snel zou dit geregeld kunnen worden? Toch wel voor december lijkt mij. ;-)

Ik hoor graag jullie ervaring, advies of tips. Alvast veel dank!

5. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Of toch een dagretour zoeken zo goedkoop mogelijk of een FB Amex nemen als je die nog niet hebt. Die levert ook XPs op. Om de miles te laten vervallen is wel zonde.

6. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    En is je aanmelden voor IF premium icm de gold challenge niets of mis ik iets? Ben je met die trip naar HKG in 1x Gold...

beuse242, Ambtenaruh en arjen05 vinden dit leuk.
  7. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Moet je die 90 XP niet volledig halen na aanmelding en voor 31-12-2019? Dat haalt hij dan niet. Zo te lezen vliegt hij in het nieuwe jaar terug.

8. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    De drie opties die ik zie zijn:
    - leukste en duurste optie: weekendje weg met Skyteam vlucht. Bijvoorbeeld Genève op 26 en 27 oktober voor €99
    - Iets minder leuk: dagje op en neer vliegen (XP run). Bijvoorbeeld Dagje op en neer naar Genève op 26 oktober voor €99
    - makkelijkste en goedkoopste: Flying Blue American Express creditcard Gold aanvragen via een referral link. Gratis kaart 1e jaar, 30XP en 10.000 miles

9. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Je kunt ook nog 5 XP verdienen door je FB account te koppelen aan een Accor account. Helaas voor jou dus net 1 XP te weinig.
    Als je een reward vlucht gaat boeken voor de miles, denk dan aan de promo awards.

beuse242 vindt dit leuk.
  10. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Dit wilde ik inderdaad ook even zeggen.. als je nog een hotelovernachting moet maken in de komende maanden en ook een KLM-vlucht gepland hebt, kun je je Flying Blue en Accor accounts koppelen.

Je eerste KLM-vlucht levert dan 5 extra XP op en je eerste overnachting in een Accor-hotel levert nog eens 5 XP op.. dan ben je er dus!

Meer info uiteraard op IF :) https://insideflyer.nl/spaar-flying-blue-miles-en-xp-bij-accorhotels-met-milespoints/

Carel1 vindt dit leuk.
  11. HanL

HanL Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Zoals ik het zie is de meest voordelige oplossing het aanschaffen van een FB AMEX Gold kaart. Dit levert je 30 XP op.
    Huidig saldo: 43
    Amex GOLD: 30
    Leg ZWE-HKG: 51
    Dit maakt je Zilver na de heenreis. Na aftrek van de 100XP begin je het nieuwe kwalificatiejaar met 24 XP.
    Leg HKG-ZWE: 51
    Na je terugreis heb je dus al 75 XP verzameld voor herkwalificatie. Als je de FB Amex kaart verlengd krijg je eind volgend jaar opnieuw 30 XP en ben je dus zonder extra vluchten opnieuw een jaar zilver.....

12. vkpeter

vkpeter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Heb je al gebruik gemaakt van de Accor actie (tot 10xp) of een Flying Blue amex kaart (Silver, gold of plat)?
    Als je op 99xp strand, kan je proberen via de KLM helpdesk om er gratis 1 xp'tje bij te krijgen ;-)

13. FlyingDutchman87

FlyingDutchman87 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    268
    Iemand de laatste tijd nog z'n fysieke FB kaart nodig gehad tijdens het reizen met Alitalia? Of was het invullen van het nummer bij het boeken genoeg? Kan me herinneren dat ik m ergens in 2017 nog moest laten zien in FLR

14. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De laatste keer dat ik de FB kaart moest laten zien was op OTP ruim 3 jaar geleden.

15. Timo_de_frys

Timo_de_frys Blue Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Hi All, ik vlieg volgende week naar BCN op en neer; nu zie ik bij mn boeking (klm.nl) dat ik daar 15xp op ga "verdienen" en mn vrouw 10xp (fb explorer)... Mis ik iets? ben zelf zilver. Accor xp's heb ik al binnen gehad :s.

16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat is een foutje. Bij mij stond ook bij alle boekingen 5XP extra ivm Accor koppeling. Helaas krijg je de extra XP maar 1 keer.

17. Timo_de_frys

Timo_de_frys Blue Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ok check, tnx!

18. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Net een uitnodiging gehad voor Klm100. Hun verjaardagsfeest op 6 en 7 oktober. Iemand een idee of dit bijzonder is om bij te wonen?

Bijgevoegde bestanden:

beuse242 en Frankb vinden dit leuk.
  19. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb de uitnodiging ook gehad, mijn echtgenote (nog) niet. Allebei platinum.

20. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43

Lijkt mij erg leuk om heen te gaan! Is toch iets bijzonders om de 100e verjaardag mee te maken. Helaas heb ik (nog) niks ontvangen.

Deel Deze Pagina