Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    Het laatste, mits er geen afspraak is gemaakt door KLM met de niet Skyteam-carrier. Je kunt het beste even met de klantenservice bellen, die hebben een handboek waar dit per airline aangegeven staat (vraag ze ook echt om hierin te kijken want, helaas, zeggen ze vaak maar wat). Bij een HV vlucht marketed als KL die ik onlangs maakte gold bijv. de uitzondering dat ik wel recht had op Flying Blue bagage.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
  3. vlieger76

    vlieger76 Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Dank voor de antwoorden! Met FB lijn gebeld en inderdaad wel XP maar geen bagage voordelen op UIA onder KL vluchtnummer geboekt. Goed geholpen. Ze wist me ook nog te vertellen dat de samenwerking tussen KLM en Ukrainian Airlines binnenkort stopt. Ukrainian is bezig met transformatie naar budget airline. (misschien oud nieuws)
     
  4. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Dat is KL toch eigenlijk ook aan het doen ;)
     
    FlyingFonz, Thijsk, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Heeft de boekingsklasse nog invloed op het aantal XP bij een vlucht van KL?
     
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Alleen boekingsklasse economy of business, de verschillende farebuckets (J, D, I, Z, Y, V, K, R) etc niet.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben nog steeds leek met FlyingBlue.
    Bijgevolg vroeg ik me af, stel ik boek een business class vlucht marketed door Kenya Airways, maar operated door KLM, zal ik dan mijlen verdienen volgens het schema van Kenya Airways, bijgevolg % van de effectief gevlogen mijlen, ondanks dat het met KLM was? Dan is dit beter dan dat ik mijlen zou verdienen door tickets verkocht door KLM. Klopt het wat ik zeg?
     
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Vluchtnummer is bepalend voor bij welke maatschappij je miles verdient. Dan wordt het zaak om uit te rekenen bij wie je wat krijgt. In geval van KQ zal dat volgens de afstand zijn x % van de klasse. Bij KLM krijg je naar prijs van het ticket. Kijk eens op wheretocredit
     
    lloydje33, Carel1 en Unusualtravelblog vinden dit leuk.
  9. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Iemand wel eens gehoord van op-ups naar La Premiere op AF?
    Als je in volle biz zit en eco overboekt? schuiven ze dan eco naar biz, en biz naar La Premiere..? Of bumpen ze liever iemand om het exclusief te houden?
     
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Op FlyerTalk zijn wel situaties bekend waar Platinum Ultimates naar P geupgrade zijn...
     
  11. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Maar er zit geen ultimate op elke vlucht vermoed ik.. hoewel ik tegen de tijd dat ik die vlucht ga nemen wel over de 400XP zit...
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Ultimate is 1800XP in 2 jaar tijd, op alleen AF/KL/A5 marketed vluchten...
     
  13. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Oh haha not even close.. maar die gasten zitten zeker niet op elke vlucht.
     
  14. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    De regel is dat er geen op-ups worden gedaan. Met de uitzondering van Ultimate tier dan wellicht?
     
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Weet iemand of je miles kunt sparen op wijzigingskosten voor vluchten? Ik heb een vluchtdatum gewijzigd, nieuw ticket is uitgegeven en daarvoor is 150 euro in rekening gebracht. Over dat bedrag heb ik geen miles gekregen en de platinum servicelijn zei dat dat klopt.

    In de Algemene Voorwaarden van Flying Blue staat dat je miles spaart op uitgaven aan vluchten genoemd in 'publicaties'. Ik heb geen andere duidelijke 'publicaties' gevonden dan deze: https://www.klm.com/travel/nl_nl/flying_blue/earn/miles/index.htm.
    Daar staat "het aantal miles dat u ontvangt hangt af van het bedrag dat u besteedt, maar ook van uw Flying Blue-level" en "de belastingen worden niet meegerekend, extra opties wel". In het rekenvoorbeeld worden toeslagen van KLM wel weer meegerekend en belastingen inderdaad niet.

    Kosten voor een wijziging zijn overduidelijk geen belasting en wel een besteed bedrag. Heeft iemand meer info of een ervaring hiermee?
     
  16. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Dus zelfs bij flinke overboekingen kiezen ze voor IDB met compensatie ipv een reguliere platinum upgraden?
     
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Volgens mij wel ja, zo willen ze La Première exclusief houden...
     
  18. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Is wel iets voor te zeggen eigenlijk
     
  19. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb vanochtend een melding van KLM ontvangen en ik zou het op prijs stellen als de experts op dit forum even met me meedenken voordat ik KLM contact.

    Ik heb vorige maand een award ticket geboekt voor over een maand of 7:

    DL266 JFK-GLA (business) vertrek 23:33 en aankomst 11:15
    KL1474 GLA-AMS (eco) vertek 13:25 en aankomst 16:00

    Reden voor de boeking van dit ticket waren de tijden (laat weg uit JFK) en de kosten (62K miles per ticket).

    Vanochtend kreeg ik de melding dat KL1474 geannuleerd is. Aangeboden is in mijn reis om me over te boeken op de nieuwe KL1474, echter deze vertrekt om 10:45 uit GLA naar AMS dus dat gaat niet werken. Ik zie dat er nog een volgende vlucht van GLA naar AMS gaat maar deze vertrekt pas om 16:55, dat gaat me niet lukken omdat de aankomst op AMS dan te laat is.

    Andere mogelijkheden voor JFK-AMS voor award tickets in BC zijn er uiteraard wel, maar een stuk duurder (directe vluchten 195K, indirecte vluchten 126K). Wat lijkt jullie een redelijke oplossing voor dit probleem?

    Alvast bedankt!
     
  20. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik zou KLM vragen voor de rechtstreekse JFK-AMS laatste vertrekt uit mn hoofd rond 22:00? doen ze wel denk ik.
     

Deel Deze Pagina