Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ze zijn nu nog met de A330-300's bezig. Als je in medio 2018 met een A330-200 vliegt, dan is de kans 50/50.
    Overigens is er op dit moment geen kist in de modificatie.
     
    ITZ vindt dit leuk.
  2. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor snelle reacties!

    Ik las op flyertalk dat bovenstaand artikel niet helemaal zou kloppen (ipv 330-200 na 330-300 zou het simultaan gaan), maar dat lijkt op basis van jullie reacties niet helemaal waar te zijn.

    Heeft er iemand ervaring met de business class die er nu in zit? Overweeg in dat geval om dan wellicht de heenvlucht business te boeken (daytime flight) en terug economy.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Wellicht is de PH-AOD (A332) dan ook al omgebouwd. Deze heeft sinds eind december neit meer gevlogen.
     
  4. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik vloog in oktober nog in de oude business class op een A330 naar Koeweit. Uitstekende service en veel beenruimte. Terug vloog ik in economy en kon daardoor goed het grote verschil zien tussen business en econony op KLM vluchten. Achteraf gezien had ik die terugreis ook liever in business class willen vliegen. Ik had de miles er namelijk wel voor. Een review van deze vlucht kun je hier lezen:

    https://insideflyer.nl/review-klm-business-class-a330-naar-koeweit/
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  5. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor alle reacties en de link naar de review. Leuk stuk Goffe! Ga het toch overwegen.
     
  6. Patrickm91

    Patrickm91 Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Goedemorgen!

    Ik ben van plan om in Juni naar Malta te gaan. Hierbij moet ik 2 stuks bagage meenemen. Nu kan ik er voor kiezen om direct bij Air Malta te boeken, met ruimbagage en sportbagage. Ik kan er ook voor kiezen om via KLM te boeken, een standard fare incl ruimbagage. Ik ben FB Silver dus dit zou betekenen dat ik een 2e stuk mee mag nemen? Er van uitgaande dat alle benefits van Silver ook gelden op een KL vluchtnummer uitgevoerd door Air Malta.

    Als ik de vluchten selecteer en naar de volgende pagina ga staat er namelijk:

    "Helaas is het niet mogelijk om online (extra) bagage te kopen voor een vlucht uitgevoerd door onze partner airline. Regel het daarom op de luchthaven"

    Kunnen jullie mij vertellen of ik met een Standard Fare icm Silver wel 2 stuks mee mag nemen?
     
  7. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Waarschijnlijk niet. Ik vlieg binnenkort naar Jaipur met KL naar Delhi en dan vanaf daar naar Jaipur. Ik krijg ook maar 1 stuk mee. Na nader navraag bij KL: mijn benefits zijn niet van toepassing op de vlucht van tussen Delhi en Jaipur omdat deze door Jet Airways word uitgevoerd.
     
  8. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    In het verlengde van @Patrickm91 en @Denzi hierboven: is het gebruikelijk dat KLM twee stuks ruimbagage toestaat op een Y ticket naar Afrika (als silver zelfs recht op 3)?
     
  9. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Dat hangt af van de specifieke boekingsklasse, ik kan me voorstellen dat je onder de hogere klassen standaard 2 stukken meekrijgt. Mogelijk ook afhankelijk van de afstand.
     
  10. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Op bestemmingen zoals Entebbe, Kigali en Nairobi kun je met een economy class ticket van KLM altijd 2 stuks bagage meenemen. Of je als silver nog eentje extra mee krijgt weet ik niet. Klinkt wel logisch, maar heb het zelf nooit geprobeerd. Maar de 2 standaard koffers is op deze bestemmingen gebruikelijk ook in laagste boekingsklasse
     
  11. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Tijd geleden als Gold een Award Ticket geboekt voor mijn broer bij KLM. Vele male bevestigd gekregen dat hij ook mijn Gold voordelen zou krijgen wat de grootste reden was om het een Award ticket te maken ipv normaal boeken.

    Vandaag was de vlucht zover en hij is bij elk SkyPriority stuk geweigerd omdat de status persoonsgebonden zou zijn, terwijl het een award ticket was. KLM een berichtje gestuurd en die zeggen dat de Flying Blue voordelen alleen worden gehonoreerd als het een vlucht is die wordt uitgevoerd door KL/AF en niet door CZ zoals het geval bij dit Award Ticket....

    Vrij pissig nu, zeker omdat ze het meermaals bevestigd hebben. Kennen jullie deze regel of had ik dit niet kunnen weten?
     
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dit antwoord kreeg ik op mijn vraag hierover aan de helpdesk:

    Thank you very much for your message dated 10 July 2017 in which you have enquired about the transfered benefits for award flights booked from the accounts of Gold Elite members.

    I appreciate that you will make use of your Miles for your daughter. On AIR FRANCE KLM award flights booked with Miles from your Gold Elite account, the passengers will be entitled to the following three benefits:

    A supplementary baggage of 23 kilo in Economy and Premium Economy Class or 32 kilo in Business and First Class.

    Free access to the AIR FRANCE KLM lounges at airports, for the award ticket holder only and not for any guest.

    The applicable Gold Elite discounts for AIR FRANCE KLM seating options.

    Ze hebben het over AF/KLM flights, dus ik neem dat je inderdaad geen benefits bij CZ krijgt.
     
    Freek vindt dit leuk.
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Heeft iemand toevallig nog een breakdown van de belastingen en toeslagen op een award ticket in WBC naar een bestemming in Noord-Amerika van de afgelopen 6 maanden? Via een screenshot van ITA of een e-ticket o.i.d.? Ik wil graag iets verifiëren.
     
  14. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Van AMS-CDG-SFO in business class. Award ticket voor deze zomer.

    AIR FARE : USD 0.00
    EQUIV FARE PAID : EUR 0.00
    TAX : EUR 15.31US EUR 4.69AY
    AIRLINE SURCHARGES : EUR 180.00YR
    TOTAL : EUR 200.00
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    AMS-YUL KLM Business in mei 2018:
    Carrier surcharge € 360
    Other taxes € 59,50
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Thanks. De carrier surcharge is op basis van een retour? En dit is een paid ticket?
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Het is inderdaad een retour. Het is een gewoon award ticket.
     
  18. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    OK. KLM en Air France hebben namelijk de YR toeslag met €100 verhoogd (per retour) op vluchten naar Noord Amerika in Business Class. Netto heeft dit op betaalde tickets geen effect, omdat ook de fares met €100 zijn gedaald, maar ik vroeg me af of dit wel wordt doorberekend op award tickets.
    Als je nu precies dezelfde vlucht wil boeken, zijn de taxes dan hetzelfde?
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik vlieg heen op 18 mei KL671 en terug op 22 mei KL672. De vlucht heb ik telefonisch geboekt omdat ik ook miles van mijn echtgenote naar mij over wilde laten schrijven. Dat overschrijven bleek niet nodig omdat je als Gold member 10% "rood" mag staan.
     
    FlyingFonz en beuse242 vinden dit leuk.
  20. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Wat een vreugde! KLAF maakt het eindelijk mogelijk om een sterk password te hebben om mijn gegevens, incl. dingen als reisplannen en paspoortinformatie, te beschermen. Een 4-cijferige PIN is al jaren niet goed genoeg geweest. Mag ik de gedachte op offeren dat het een voorbereiding is op de invoering van GDPR?

    Maar helaas, de vreugde duurde niet lang en werd al gauw vervangen door een :facepalm: Mijn mooie nieuwe password was te zeker :mad::confused::eek::mad: Sorry KLM, maar dat kan echt niet in 2018! Als beveiliging en bescherming van mijn account, en alle onderliggende gegevens, echt van groot belang zijn, laat dan passwords toe tot 64 tekens of zelfs nog meer. Password managers zijn erg goed om deze te onthouden, en te zorgen dat al mijn password uniek zijn.

    Maar goed, we blijven positief. Van 4 cijfers naar 12 tekens is een hele grote verbetering! Hartelijk dank voor deze grote stap in de goede richting.

    Screen Shot 2018-02-07 at 16.10.07.png
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2018
    Myriam, Carel1, SvnKngs en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina