Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Ook die bullshit dat er minimaal 1 hoofdletter, cijfer, etc. in moet terwijl het zo simpel is: hoe langer het wachtwoord, hoe veiliger. Hoofdletter of leesteken maakt niets uit.
     
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ook irritant (tevens in algemene zin) is dat je slechts bepaalde speciale tekens kunt gebruiken. Waarom?
     
  3. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Inderdaad, in mijn tweede poging zat er natuurlijk een verboden speciaal teken bij :rolleyes:

    Ik ben er helemaal voor, om een minimum niveau van passwords aan gebruikers op te leggen, maar er zijn met de moderne technieken weinig redenen over, om de gebruikers niet zelf een nog hoger zekerheidsniveau te laten kiezen. Maar ik zal nu van mijn stokpaardje afstijgen.
     
    Carel1 en Flying doc vinden dit leuk.
  4. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Kan iemand mij vertellen wanneer de 30 XP worden bijgeschreven als je een Amex FB Gold card houder bent ? Op 1 april a.s. of bijv. pas op de verjaardag van de dag waarop je kaarthouder werd ?

    Verder, als je t.z.t. een AF premium economy ticket AMS-CDG-PVG boekt krijg je dan ook premium economy XP op het segment AMS-CDG ook al heeft dat toestel geen premium economy cabine ?
     
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De 30 XP worden bijgeschreven in de maand dat je de jaarbijdrage betaalt, dus snel nadat je lid bent geworden.

    Als je Premium Economy boekt voor de hele reis, krijg je ook de bijbehorende XP's voor de hele reis. Als er op een vlucht geen Premium Economy is (zoals op AMS-CDG), betaal je er niet voor en krijg je dus ook de XP's niet.
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2018
    Daeni vindt dit leuk.
  6. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    dank voor de snelle reactie !
     
  7. JeeDee

    JeeDee Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb nu een AMEX Platinum kaart en wil naar AMEX FB Platinum.

    Daardoor wil ik mijn AMEX punten benutten met de keuze voor giftcards of omzetten naar Flying Blue en ben ik dus op zoek naar de beste deal.
    Weet iemand welke waarde een Award Mile heeft (en of het voordelen heeft om te wachten tot na 01 April)?
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Wachten tot 1 april is iets beter. Tot 1 april krijg je 8 vluchten, die per 1 april worden omgezet in 56 XP en vanaf 1 april krijg je 60 XP.
     
  9. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ja, voor mij komt dit bijzonder nadelig uit. Door mijn hoge niveau level miles so far krijg ik maar ongeveer 30 XP omgerekend. Ik heb AMEX gebeld, maar niet echt een antwoord. Zal bij verlenging nogeens bellen
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2018
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat was in het oude systeem ook zo. Als je voldoende vluchten en/of level miles had, was een extra vlucht zinloos. Het nieuwe systeem heeft op dat punt een verbetering. De XP's boven het vereiste aantal blijven staan voor de volgende periode.
     
  11. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Het verscihl is dat als ik me dit jaar herkwalificeer voor Platinum op basis van het oude systeem, dan zou het niet op level miles zijn, maar QF's. Nu heb ik een beetje nadeel op beide gebieden
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    In dat geval komt het voor jou slecht uit.
     
  13. Qcharted

    Qcharted Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Voor het einde van deze maand haal ik 20000 level miles. Na 1 april zal dit 100 xp zijn wat genoeg is voor silver. Ik vroeg mij alleen af of dat dan betekend dat ik na 1 april op 100xp blijf staan en dus nog maar 80xp nodig heb voor goud, of dat ik terug val naar 0xp en de volledige 180xp moet gaan halen?
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2018
  14. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Je valt terug naar 0xp en moet 180xp halen voor goud. Je krijgt daar dan wel opnieuw 12 maanden de tijd voor vanaf die dag.
     
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Volgens mij het eraan welke status je nu hebt. Ik als Gold zal ook iets van 20k miles hebben op 1-4, maar blijf gewoon mijn status houden. Pas bij behalen van 180 XP zal het saldo naar 0 gaan en start mijn nieuwe jaar om de nieuwe status te halen.
    Daar baal ik wel van, want het ziet ernaar uit dat ik dit kalenderjaar 300 XP zou gaan halen en dus een keer Platinum zou worden.
     
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als je nu Gold bent tot 1-1-2019 en je haalt voor die datum 300XP, word je Platinum miv de datum waarop je de 300 XP haalt. Op die datum gaat dan de nieuwe periode in van 1 jaar.
     
  17. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Als ik vorige jaar als gold in juni platinum aantikte was je t voor ruim 1,5 jaar
     
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat wordt nu dus 1 jaar.
     
  19. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Inderdaad dus in dat opzicht wordt het moeilijker om je status te behouden.

    Ik vind het nieuwe systeem geen verbetering. Ja, status halen is nu iets makkelijker geworden met segmenten omdat XP long haul beloont met 7 XP in vergelijk met 5 XP voor korte afstand in Y.

    Maar je kan nagenoeg geen award miles meer scoren. Ik vlieg in juni van BLL via AMS en CDG naar JFK en via CDG terug naar BLL. Ik ga daarmee slechts 2.600 miles mee binnenharken, en dat is inclusief de 100% bonus omdat ik Platinum ben. Een Ivory lid verdient slechts 1,300 miles.
    Hoe kun je dan in vredesnaam een award ticket bij elkaar gaan verdienen? Die kosten voor long haul toch minstens 50.000 miles dus je zal dan tussen de 20 en 40 long haul retourreizen gemaakt moeten hebben in Y.

    Het komt er dus op neer dat miles verdienen in Y niet meer interessant is en ik overweeg om naar Oneworld over te stappen voor long haul. Ben daar nu Sapphire (gelijk met FB Gold). Ik haal makkelijk 150 XP per jaar met rondjes om de kerk met FB en kan dan long haul met Oneworld vliegen. Ik ga mijn euro's daar besteden dan.
     
    petercs en JustinCase vinden dit leuk.
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als je nu Platinum bent, blijft voor jou het jaar 1-1 31-12 (+ 3maanden). Het is nu gemakkelijker om je status te houden op basis van XP's. Vorig jaar had je daarvoor 60 vluchten nodig. Als je uitsluitend short haul vliegt is dat nog steeds zo (60 x 5 XP). Voor long haul krijg je nu meer XP's bv AMS-LAX 12 XP. Voor Business class krijg je 3 keer zo veel XP's. 5 keer AMS via CDG naar een Europese bestemming in Business en je houdt Platinum.
     

Deel Deze Pagina