Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Natuurlijk wordt het meer in het voordeel van de maatschappij.. bottomline is dat ze meer willen verdienen. Het omslagpunt voor sommige van ons ff-ers komt dichterbij dat ik liever goedkoop low budget vlieg ipv traditionele airlines. de lol gaat er een beetje af. Ik ga geen 10.000 euro uitgeven aan vliegtickets zodat ik 1x per jaar een upgrade van LHR-AMS krijg, en dat ik een lounge in mag.
     
    petercs vindt dit leuk.
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    MartinR vindt dit leuk.
  3. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    aantrekkelijker en efficienter voor de airline waarschijnlijk. Door de jaren heen is het programma elke keer een beetje meer uitgekleed. Minder miles per vlucht, alleen loungetoegang als je KLM vliegt, minder aantrekkelijke aanbiedingen om miles te besteden, Ik heb miles zat maar als je geen zin hebt om intercontinentaal te vliegen is het allemaal niet meer zo aantrekkelijk om ze te besteden ik laat ze dus maar staan. Ben benieuwd of we erop vooruit gaan als klant. Het zou immers zo moeten zijn dat een bedrijf zijn beste klanten in de watten legt?
     
  4. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Ik vlieg op AUH maar moet in Hatta zijn. Dus wel ff eindje rijden met de auto. 9/11 om 06:00 op AUH aan en 11-11 om 02:00 weer terug naar AMS.
     
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Heeft er iemand in the FB-earnonline nog shops gevonden die drank leveren? tot zover heb ik dat alleen bij hema en groupon gezien..
    Alle drank via flying blue zou lekker veel awards opleveren ...
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    "lekker veel awards" met drank...? Het goedkoopste award ticket is zo'n 6800 miles. Op basis van een goedkoop Hema wijntje van 4 euro heb je al zo'n 1700 flessen weg te drinken om je ticket bij elkaar te verdienen...;)
     
    Flying doc en Carel1 vinden dit leuk.
  7. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Is er een mogelijkheid om Saga Miles van Icelandair om te zetten naar FB?
    Misschien via Alaska?
     
  8. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Als je ook nog eens gaat betalem met je AMEX kaart (of via Paypal) dan krijg je voor elke euro ook nog eens Award Miles.
     
  9. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Mijn broer vliegt in januari naar Melbourne en ik ben op zoek naar een mooi ticket. Ik zal ten tijden van die vlucht FB Gold zijn en ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is dat hij deels gebruik kan maken van mijn voordelen. Hierbij gaat het vooral om bagage. Ik meen dat dit alleen is als een Award Ticket boek. Klopt dit? Heeft hij dan de extra bagage allowance en lounge access?
     
  10. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Op betalen met paypal was mijn berekening gebaseerd..6800 euro , 4 eur per fles =1700 flessen. (Ik heb niet de 0.5 mile per euro van Hema zelf meegerekend, dus ja voor één ticket heb je maar 1000 flessen nodig..):)
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Is ook afhankelijk van de maatschappij waar je mee vliegt. Bij KLM/AF wel. Je kaart in de app kunnen laten zien wil nog wel eens helpen als je de lounge in wil en ze doen moeilijk.
     
  12. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Haha, moet een goed feestje worden ja.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    het gekke is dat er inderdaad 0,5 staat bij hema op flyingblue online maar in werkelijkheid lijkt het gewoon 1 op 1 te zijn..
    upload_2017-11-15_15-21-31.png
    en ja dat is bijna allemaal wijn en snoep bij hema ...:)
     
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dominos Pizza 27 miles voor € 1, dat is veel.
     
  15. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Doet iemand wel eens aan E-rewards? Sinds 3 maanden heb ik geen miles bijgeschreven gekregen, terwijl ik 2x 1000 FB miles had verdiend. Bij navraag 4 weken geleden bij E-rewards was er een storing. Nu nog steeds geen enkele mile gekregen.

    En ik wil een hotel proberen te boeken met Pointshound; maar krijg deze melding:

    "U bent niet in aanmerking voor promo milesoffer , maar komt u in aanmerking voor bw"
    Ze blinken daar uit in meldingen die ronduit vaag zijn.
     
  16. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Doet er iemand mee met die enquetes op FB? Opinion rewards..De eerste ging goed maar daarna ben ik een soort leugenaar "enquete gestopt want u antwoord te snel of ze komen niet overeen"...
     
  17. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    ik snap het ook niet helemaal. Was geen 1 euro bestelling. Soms staat het echte bedrag , soms staat er 1 euro. Ik ben er wel achter dat je altijd 27 miles krijgt ongeacht voor hoeveel je besteld..
    upload_2017-11-17_2-34-48.png
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  18. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    :D:D Is dit een gemiddeld weekoverzicht? Lekker gezond bezig!..een "quatro stagione" voldoet immers theoretisch wel aan de "schijf van vijf"...;)
     
    Tim82, Keystation en Carel1 vinden dit leuk.
  19. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18

    Heb dezelfde ervaring met e-rewards, wacht ook al tijden, op eerste keer navragen kwam alleen automatisch ontvangstbericht, week later nog een keer geschreven en daar kwam dezelfde reactie, onbekende storing. Heb nu net weer voor 500 miles omgewisseld en ben benieuwd wat daarmee gebeurd. Nu maakt het me niet zoveel uit of ik ze nog wel ontvang en heb in 2 jaar tijd toch circa 10K+ miles gescoord en ik doe die enquetes in de loze uurtjes. Maar vanaf nu ga ik mijn tijd er niet meer aan besteden tot ik de miles heb ontvangen. Dan zie ik wel weer verder.
     
  20. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Doe ook e-rewards in de loze uurtjes. Normaal werden de miles altijd erg vlot bijgeschreven, echter de miles van de laatste inwisseling (maandje geleden) zijn nog niet op mijn FB bijgeschreven.
     

Deel Deze Pagina