Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Even een vraagje tussendoor... Ben vast niet de eerste met deze vraag, maar ik kan het zo snel niet terugvinden.

    Volgens planning behaal ik volgende maand (eindelijk) FB Silver. Nu zie ik echter dat een level upgrade geldig is tot 31 maart van het volgende jaar. Betekent dat dus dat ik slechts 91 dagen van FB Silver kan profiteren??

    Al dat werk voor niets :D
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Nee, je hebt dan Silver tot maart 2017.
     
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik zal je maar gauw de positieve mededeling geven;): de status is geldig voor het opvolgende jaar plus de eerste drie maanden van het daarop volgende jaar. Als je je status behaalt volgende maand, is deze dus geldig tot 31 maart 2017!:D
     
    TMW89 vindt dit leuk.
  4. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Dat zei ik.:D
     
    TMW89 vindt dit leuk.
  5. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Allebei bedankt! Aangezien je altijd een tweede bron moet hebben om de eerste te bevestigen dan wel te ontkrachten, ben ik nu zeker ;)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Had niet eens gezien dat je me voor was, m'n bericht staat op een volgende pagina;) Ik dacht dat ik er snel bij was, maareh...:eek::D
     
  7. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb precies het zelfde. Ik heb een aantal weken op Twitter aan KLM gevraagd hoe dit precies zit.
    Ik kreeg het volgende bericht terug:

    EDIT: ik zie dat genoeg andere behulpzame personen je al een correct antwoord hebben gegeven.
     
  8. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
  9. JPvdM

    JPvdM Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb begin november mijn Elite status gehaald. FB Silver pas gekregen waarop staat dat deze geldig is t/m 03/2017. Ik ga er dus vanuit dat ze maart het opvolgende jaar bedoelen...
     
  10. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Dat klopt; tot maart 2017. Je hebt heel 2016 Silver plus de eerste drie maanden van 2017.
     
  11. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Top! Klinkt beter dan dat mij is verteld haha.
     
  12. Duchan

    Duchan Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hee Fripmaster,
    Tja.. aangezien ik net lid ben van Flying Blue heb ik zeker 60 segmenten nodig ;). Voorheen vloog ik alleen maar met Etihad & Garuda, maar paar weken geleden ben ik geïnspireerd om elk weekend te gaan vliegen en vervolgens aan het eind van het jaar de platinum status te halen.
    Wat de bestemmingen betreft maakt mij niets uit, maar ik wil wel elk weekend een ander bestemming hebben. En mijn budget voor de europese bestemmingen: max €250, Amerikaanse: max €500 en overige: €700-800.;)
     
  13. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Dat zijn hele prettige budgetten voor een 18-jarige om de week. Had je mijn deal naar Rio van gisteren gezien waarbij je voor 510 euro 8 segmenten vliegt?
     
    Duchan vindt dit leuk.
  14. Duchan

    Duchan Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Nee. Ik kan het niet terugvinden!
     
  15. Gerben

    Gerben Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Goedenavond allemaal,

    Zoals aangegeven in mijn introductie: Mijn doel is om voor het einde van dit jaar door te stromen naar een FB silver status.

    Ik heb 5610 Level miles en moet nog 19390 tot silver.
    Ik heb 6 keer vluchten en moet er nog 9 tot silver, vanmorgen wel een AMEX gold aangevraagd dus dit zou betekenen dat ik er 4 bij krijg.

    Helaas ben ik nog niet helemaal op mijn gemak met de ITA software en kan dan nog geen geschikte reis plannen. Wie kan en wil mij verder op weg helpen? Mijn budget ligt
     
  16. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    @Gerben Allereerst welkom! Volgens mij was je bericht niet af want er staat niet bij wat je budget is. Je zou in het weekend bijv. AMS-FCO v.v. kunnen doen met een overstap in een Italiaanse stad. Let wel dat het beste is dat je een KL code hebt en niet een AZ. Binnenlandse vluchten leveren vaak geen miles op. Dan zou je nog een same day return kunnen doen AMS-FRA en voila dan heb je je Silver binnen.
     
  17. Gerben

    Gerben Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hoi @Fripsmaster,

    Het lijkt er inderdaad op dat er een stuk tekst weggevallen is.... mijn budget ligt in ieder geval rond de €200 voor de vluchten.

    AMS-FCO dus, kan je me wel wat omweg helpen? Hoe geeft ik in ITA aan dat ik een overstap wil in een Italiaanse stad? Moet ik dat invullen bij 'outbound routing codes' ?

    Waar kan ik zien of het een KL code betreft?

    Alvast bedankt !
     
  18. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Hi Gerben,

    Welkom op het forum!

    Misschien eerst een stapje terug: zou je aan kunnen geven waarom je de moeite zou willen nemen nog 9 vluchten te maken om dan 'slechts' bij Silver uit te komen? Silver heeft maar een aantal voordelen waarvan de (voor de meesten) meest interessante lounge toegang er géén van is.

    Heb je ook al een idee van wat je vliegpatroon in 2016 gaat worden?
     
  19. Gerben

    Gerben Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hoi @FlyRicky,
    Bedankt voor je reactie!

    De voordelen van Silver zijn voor mij de priority checkin en meer ook eigenlijk niet.... althans meer voordelen zijn uiteraard welkom, maar gezien mijn vliegpatroon niet echt haalbaar. Dus vandaar Silver.

    Als ik Silver heb behaald is het mijn bedoeling om mijn volgende vluchten wel via een Skyteam partner uit te laten voeren, voorheen boeide het mij niet zo veel met wie ik vloog en ging het me meer om de prijs.

    Heb jij nog ideeen of leuke suggesties tov FlyingBlue Silver?
     
  20. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb al een dik een jaar FB silver, maar naast de priority boarding heb ik er weinig plezier van (vlieg veelal met alleen handbaggage). Privium heb ik in dit kader meer voordeel van.

    Als je het kan zou ik wachten tot Januari (incl amex) en dan gaan voor Gold in 1 jaar. Dat is incl de loungebenefits. Als je dan bv in Januari je 6QF doet en de 4QF van Amex ben je al op om heel snel op silver te komen en gold.

    Overigens heb ik morgen mijn QF nummer 30 pas :)
     
    Gerben vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina