Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Op Twitter gevraagd aan KLM of ik een reisgenoot mee mag nemen op mijn Silver status. Zij zeggen juist dat het niet mag. Hmm​
     
  2. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ga ik binnenkort eens proberen haha. Bedankt
     
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Ook heb het nog niet meegemaakt dat mijn reisgenoot werd geweigerd, terwijl ik dit al meerdere malen heb gedaan. Op Schiphol samen door de priority security en priority boarding. Zelfs met een vlucht van QR was het geen probleem.
     
  4. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Heb al een paar keer meegemaakt, dat ze zeggen: "voor de laatste keer dan"....
     
  5. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb even geen tijd om alles door te zoeken, maar ik begrijp dat niet alle AZ vluchten kwalificerende vluchten opleveren. Zolang je vlucht KL nummer bevat zal het wel als segment gezien worden?

    Alvast bedankt voor (nog een keer) de bevestiging
     
  6. MartijnBudding

    MartijnBudding Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
  7. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Dit heeft vooral te maken met binnenlandse vluchten. Die zou ik niet op AZ nummer boeken. Daarbuiten kan dat prima.
     
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wat me bij Promo Awards opvalt is dat de bijkomende euro's omhoog schieten. Al met al lijkt het dan bijna niet de moeite waard om economy class naar de VS te reizen. Voor Europa was reeds vastgesteld dat dit eigenlijk alleen interessant is voor een same day return, last minute of one way.

    Allicht een vrij algemene vraag, maar wat is jullie "spaardoel" met Flying Blue miles?
     
  9. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Mijn spaardoel is op dit moment een vlucht naar de VS. Wanneer maakt me niet uit. Als ik een keer een leuke Promo Award zie dan bekijk ik die. Ik spaar intussen rustig verder.
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Hoe werkt dat dan? Ik dacht dat op Schiphol de priority lane tegenwoordig door automatische poortjes wordt beheerd. Kan je er nog handmatig (door je kaart te laten zien) toegelaten worden?
     
  11. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Ik geloof dat die poortjes puur kijken naar de geldigheid van jouw ticket voor die dag. Meestal staat er iemand bij de poortjes te controleren. Als je jouw FB nummer vergeten bent toe te voegen aan je boeking of je reist op een ander FF-nummer, dan moet je toch door de priority lane moeten kunnen lijkt me.
     
  12. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Klopt. Zodra ik er door heen ben, gebruikt mijn reisgenoot hetzelfde poortje terwijl ik zeg "we reizen samen". Er is (bijna) altijd iemand die daar controleert.
     
  13. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Yup, die poortjes zijn inderdaad alleen om te checken of je (e)ticket geldig is en gaan voor iedereen open, status of geen status
     
  14. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Klopt. Poortje is ook 10x sneller dan de Privium doorgang. Dus ik laat aan die man meestal m,n Privium pas zien en neem dan het gewone poortje.
     
  15. MvB

    MvB Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Beste forum leden, waar kan ik een goedkope FB dagvlucht vinden met 4 segmenten? Tips zijn zeer welkom!
     
  16. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Allereerst welkom! Misschien een idee om je even voor te stellen in het daar voor bestemde forum?

    Verder, wat is goedkoop? 200 euro? 300 euro?
     
    Wes en Basjep vinden dit leuk.
  17. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Welkom op het forum @MvB!

    Bijgevoegd een screenshot van de parameters die je in zou kunnen voeren op matrix.itasoftware.com.
    Een goedkope same-day return van 4 segmenten kwam ik zo snel nog niet tegen, maar een weekendje Lyon, mét overstap op CDG, kwam ik al tegen voor €150, wat neer komt op €37,50 per segment. Dat is een goede prijs.
    Goedkoop hotelletje erbij (of niet;)) en je bent er klaar voor:D

    (Voor de bestemming heb ik MUC gebruikt, en daarnaast de 'nearby' functie gebruikt om alle airports tot 2000 miles die uit de range liggen toe te voegen. De 'X' duidt op een overstap, op welke airport dan ook.)
    Schermafbeelding 2015-11-17 om 22.38.08.png
     
  18. MartijnBudding

    MartijnBudding Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Wow @BWempe ... Deze manier van zoeken was ik nog niet opgekomen! Thanks voor het delen van deze tip! Meteen eens kijken of ik wat leuks kan vinden :D
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  19. Duchan

    Duchan Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Iemand nog leuke routes voor FB / EG segment run in Azië/Europa/Amerika?
     
  20. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Hallo en welkom op het forum! Zou leuk zijn als je ook eventjes voorstelt in het daarvoor bestemde topic.

    Tja, er zijn heel veel leuke segment runs. Maar wat is je budget? Hoeveel segmenten heb je nodig? Wat zijn je eisen? Wil je specifieke landen/vliegvelden bezoek? Of wil je op bepaalde airlines vliegen?
     
    Duchan en Flying doc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina