Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik had inderdaad mijn best gedaan om het te laten stempelen. Bij het ophalen van de tickets werd nergens om gevraagd. Het is dus een beetje random, maar ik vermoed dat wanneer je status hebt, ze bij het inchecken minder moeilijk zijn
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523

    Pff, wij hebben anders behoorlijk lang aan de desk gestaan, ondanks gold status. Alles werd gecontroleerd na de trip met de thalys. ik adviseer om geen risico te nemen en de stempel te halen bij de conducteur.
     
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Skypriorty checkin?
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    jazeker, eerst gingen ze bellen, dan achter de balie vandaan om nog wat te checken, denk zo maar 10 minuten staan wachten.
     
    high_class vindt dit leuk.
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Twee segmenten is DUS-AMS voor 97€ zonder boekingskosten zover ik weet direct op KLM.de.
     
  6. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Juiste topic? Begrijp je boodschap niet helemaal.. :cool:
     
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Dit was als reactie op @Maarten_22, die hier een vraag stelde over wat de goedkoopste manier was om twee QF's bij elkaar te vliegen. Voor de overzichtelijkheid heeft @Flying doc de Q/A naar de juiste thread verplaatst;)
     
    Arjan69 en Flying doc vinden dit leuk.
  8. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik zit op dit moment op 11QF. Dat betekend dat ik er nog 4 nodig heb om naar Silver te gaan.
    In november ga ik met mijn moeder naar Londen, dat betekend dus 2 extra QF dus totaal 13QF.

    Ik zou erg graag naar Silver willen maar weet niet zeker of het het geld waard is om in een korte periode nog 2 vluchten te doen. Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
     
  9. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    @Bjorn, een KL vlucht kan vaak al voor 99 euro. Het is een kleine investering maar als je Silver bent, dan krijg je deze voordelen (link). De vraag is aan jou of het voor jou de moeite waard is. Weet je bijv. nu al dat je in 2016 vluchten gaat maken?
     
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je hebt al een Amex cc? Anders zou je die laatste twee daar makkelijk mee binnen kunnen halen.
     
  11. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad een Amex aanvragen, op dit moment kun je een goldcard gratis krijgen ter waarde van 170 euro het eerste jaar. dan krijg je bij goedkeuring 4 QF
     
  12. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb al een AMEX Gold. Erg tevreden over dus bedankt voor de bovenstaande tip :)

    Ik wil in 2016 zeker meer gaan reizen dus misschien is het toch verstandig om in december nog een retourvlucht te doen.
     
  13. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik maakte zelf destijds erg veel gebruik van de Silver elite perks. Zo reis ik vrijwel altijd noodzakelijk met twee stuks checked-in luggage, dus ik had de kosten er zo uit:p Is voor jou inderdaad ook de overweging waard, aangezien je volgend jaar meer wil gaan reizen. De verschillende priority lanes en de iets grotere kans op upgrades zijn ook waardevol.

    Je zou een €99 retour met KL kunnen boeken, alleen ben je dan vaak gebonden aan een minimum stay. Als je alleen voor de QF's gaat kan je denk ik het beste een same-day return boeken naar LHR, voor zo'n €130.
     
  14. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad, alleen al het feit dat ik op schiphol overal kan doorlopen en op andere luchthaven ook voordelen heb zou mij de 130 euro waard zijn!
     
  15. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Heb dus problemen met mijn claim. KLM heeft aan mijn boardingspass niet voldoende en ik heb dus mijn e-ticket nodig om mijn miles te kunnen claimen (ticket kan ik niet meer vinden). Alitalia kan me geen copy meer sturen en ook geen screenshot oid waar mijn boekingsklasse op staat. Kan ik ergens anders nog mijn originele boekingsklasse vinden?
     
  16. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Wellicht kan je met je PNR je boeking naar boven halen op de site van Saudi. Saudi geeft als het goed is ook je boekingsklasse weer! Moet je uiteraard wel je PNR ergens vandaan vissen;)
     
  17. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Geprobeerd helaas...PNR en ticketnummer heb ik dus wel, alleen de bevestigingsemail niet meer...
     
  18. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Met je PNR en ticketnummer zou je het toch moeten kunnen achterhalen? Of denk ik te makkelijk?:p
     
  19. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Misschien een hele domme vraag maar ik ben nog niet heel erg bekend in de vliegwereld.
    Als ik op de website van KLM een vlucht boek naar LHR en ook de zelfde dag weer terug ga is dit prima? Zit ik dan niet aan een minumum stay? Hoe kan ik dat makkelijk zien.
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Je zal dan een duur ticket hebben omdat er inderdaad geen minimum stay van x nachten voor je ticket is. Verder is een same day return geen probleem.
     

Deel Deze Pagina