Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Ik kreeg deze middag de nieuwsbrief van KLM uk (al op geabonneerd sinds dat nog een aparte airline/ Air UK was), en daar stonden wel hele mooie aanbiedingen in! Alleen vlak daarna kwam er een correctie dat de afgebeelde prijzen niet in EUR maar in GBP moeten zijn. Jammer, anders had ik ze alle 4 tegelijk geboekt :D

    [​IMG]
     
    SVDH, Arjan69, RSC09 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    • U spaart 125%-150% Flying Blue Miles.
    Helaas, de 250 is eruit. En tot nu toe heb ik nog geen knaller deal gevonden.
     
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Opzicht wel weer een leuke marketingactie van KLM, zullen vast en zeker mensen gebruik van maken. Maar, hoe goed deze private 'sale' ook mag zijn volgens KLM; vrijwel alle bestemmingen die ik heb gecheckt zijn voor minimaal €110 (vaak €200+) goedkoper te routen, via BRU/ZYR/ZWE:p Good try, Harm!:D
     
    FlyRicky en Flying doc vinden dit leuk.
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ik zag eerder ook al staan 'u spaart op de normale manier miles'.
    Zie die aanbiedingsprijs voor NYC dan, 2800 euro - inc. korting! Ik vloog vorige maand voor een derde van die prijs...
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Boston voor 3419 euro
    Bangkok 1835
    Bogota 1650
    Dubai 1500

    Wat hebben ze gesnoven bij FB? Dit zijn toch geen super aantrekkelijke tarieven? Ik vlieg makkelijk rond 2000 naar Boston en dan hoef ik echt niet vroeg te boeken.

    Wat ik me afvraag waarom ze hoog van de toren blazen met niet interessante tarieven. Super restrictief allemaal..

    Of zie ik het verkeerd? ( komt wel eens voor ;-) )
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Wellicht dat niet-veel-vliegers dit wel als een aanbieding zien als de KLM het zelf zo brengt. Het placebo-effect.
     
    Ottorockit vindt dit leuk.
  7. charley020

    charley020 Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Same goes voor Bangkok, 1720 de laatste weken..Volgens mij is deze actie een doorslaand succes op de marketing afdeling :p Spelen te veel met Sherlock lijkt wel
     
  8. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    FB Private Sale to Bangkok is 1835EUR, maar ik ontving ook een mail (vandaag) met early bird tarief van 1721 EUR....
     
  9. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Is dit ook allemaal met lange stay?
     
  10. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Dat zou ik niet weten, maar als je in januari heen vliegt, kun je nog tot 2 maart voor EUR1721 totaal heen en weer
     
  11. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Zo'n 150 euro korting op de reguliere vroegboektarieven; nou, daar raak ik opgewonden van. Not !
    Give me an offer I can't refuse, KLM !
     
  12. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Het ziet er naar uit dat mijn vader begin december zo'n 1000 level miles te kort komt voor platinum. Nu vroeg ik mij af wanneer de level miles voor KLMAF spend worden meegerekend? In Januari moet hij weer naar Dubai, dus is het zo dat als hij zijn ticket boekt (en betaald) voor die tijd dit verwerkt wordt of krijg je dit pas op moment van betaling?
     
  13. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    De level miles worden binnen een aantal dagen na de vlucht bijgeschreven. Mijn advies is uiterlijk een week vóór 31 dec de vlucht te maken om de 1000 level miles nog dit jaar te innen.
     
  14. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Yep, je hebt helemaal gelijk. Ik had de segmenten in m'n hoofd aangezien ik daar alleen maar wat aan heb, maar het gaat hem om de level Miles... Xcusie
     
  15. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik ga er voor hem niet op gokken. Bleek trouwens dat nadat hij had gebeld over dit met FB een of andere medewerker hem kon vertellen dat die ruim genoeg miles zou krijgen. Nu kon ik dat nergens uithalen, hij weer gebeld en nu kwam een andere medewerker tot het zelfde aantal als dat ik had had berekend... lekker dit. Kan je trouwens niet een IC V klasse opgraden naar Q bijvoorbeeld? kan het zo snel niet vinden op het internet
     
  16. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Kan iemand mij vertellen of het KLM vliegtuig met het nummer: PHBVD de nieuwe business class configuratie heeft?
     
  17. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Thanks! Mn pa vliegt morgen naar Singapore vandaar dat ik het even wou checken :). Top!
     
  18. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Stel dat je een ticket hebt geboekt met startpunt ZWE, mag je dan het eerste segment overslaan en gewoon opstappen in AMS? Aardig wat verschil gezien in prijs als je via ZWE boekt
     
  19. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Officieel mag dat niet. Je treinticket, wat je ophaalt op ZWE-station, moet je in de trein af laten stempelen door de conducteur, waarna je dit ticket om kan wisselen voor je boarding pass bij het loket op Schiphol.
    Ondanks dat ik ook verhalen heb gehoord dat mensen met ongestempelde tickets gewoon hun boarding pass overhandigd kregen op Schiphol, moet je uiteraard wel je treinticket ophalen op ZWE. Er zit niets anders op, dan naar onze zuiderburen af te reizen indien je ZWE als beginbestemming boekt:rolleyes:

    EDIT: de terugweg hoef je uiteraard niet per trein naar ZWE te reizen. Wanneer je je bagage hebt opgepikt op Schiphol, kan je direct naar huis. Om wel aanspraak te maken op de miles/QF's, haal je je treinticket wel op aan het loket.

    EDIT2: wanneer je bijvoorbeeld in de buurt van Rotterdam woont, kan je wel gewoon op de Thalys stappen, en daarna uitstappen op Rotterdam CS:)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  20. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.142
    Leuk Bevonden:
    398
    Trofeepunten:
    308
    Nee dit kan niet, andersom kan op dit traject wel ;)
     

Deel Deze Pagina