Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Wanneer je een upgrade koopt tijdens check-in, op basis van een aanbod, dat behoud je ook je oorspronkelijke boekingsklasse, en dus de 'oude' hoeveelheid miles.
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Baas boven baas;)
     
  3. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Al heel lang geen upgrade meer aangeboden gekregen.. Misschien naar Oslo, FTU. Zouden jullie daar gebruik van maken? Veelal 119 of 149,-
    1u en 3 kwartier vliegen zie ik
     
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik zelf zou daar geen gebruik van maken. Vind de toegevoegde waarde voor mij te klein voor die prijzen, aangezien ik zonder die upgrade ook al gebruik mag maken van priority services. €119/€149 voor een lege stoel naast me en een lekkere maaltijd vind ik erg aan de prijs;) Maar goed, dat is een afweging die je zelf moet maken:)
     
  5. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Dat wist ik niet! Versterkt mijn mening des te meer om op intra-Europese vluchten geen upgrades te kopen voor dergelijke bedragen.

    Afgelopen juli kreeg ik op CDG-VGO een upgrade en heb op de terugweg een upgrade gekocht voor €55; voor een vlucht van twee uur! Voor die vluchtduur en die prijs zie ik de meerwaarde nog; al is het alleen maar voor de champagne en de chocolaatjes:D
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2015
    Flying doc en FlyRicky vinden dit leuk.
  6. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Als het een Alitalia ticket hebt is het makkelijk! Dan staat er (bijna) altijd Y op je ticket en moet je ook 9 van de 10 keer retro claimen door een kopie van je bp te sturen. Ik heb al diverse malen dan 100% miles gekregen;)
     
  7. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Really? Is dit dan zonder FF nummer in je boeking te hebben staan? KLM trapt hier niet in helaas.
     
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Oh jawel hoor! Kan helaas geen screen maken omdat de laatste al meer dan 12 maanden geleden is. Mijn vriendin woonde een tijdje in Rome en ik boekte toen mijn vluchten altijd via AZ omdat dat een stukje cheaper was. Toen heb ik best vaak Y gewoon gepost gekregen terwijl ik V oid vloog.
     
  9. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Nog mede IVV'ers in de KLM lounge op de KLM open dit weekend?
     
  10. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik sta nog in dubio;) Glaasje bubbels in de KLM Lounge, met uitzicht op Joost Luiten die het ene na het andere balletje erin prikt, beter kan niet! Heb helaas eigenlijk al andere verplichtingen..
     
  11. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben heel benieuwd hiernaar: Heb je dan eerst de V miles gekregen en vervolgens een Y ge claimd? Of kreeg je direct een Y% miles zonder iets te hoeven doen?
     
  12. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Nee. Soms stonden na een week mijn miles er nog niet op. Via die tool op de KL site kan je geen miles claimen van vluchten die op AZ geboekt zijn. In dat geval moet je je boarding card mailen. In dat geval namen ze af en toe de boekingsklasse van je BP over.
     
  13. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Interessant. Heb je dit ook wel eens met non-AZ vluchten gehad? KL/UX/AF/whatever Skyteam?
     
  14. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Nee alleen bij AZ. Dit komt echt omdat het AZ en KL systeem heel slecht communiceren. Zo kunnen ze bij KL een PNR code van AZ gewoon niet vinden.

    Heb van mij Seoul en Buenos Aires trip met AZ denk ik 2 van de 8 vluchten moeten retro claimen maar die zaten allemaal al in een 100/150% klasse.
     
  15. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    845
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb soortgelijke ervaringen met SAS Eurobonus en Lufthansa/Turkish. Miles niet bijgeschreven, retroclaimen, afwijzing ivm 'klasse incorrect', foto van je boardingpass opsturen met Class Y erop en hup, 100%.
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  16. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb hetzelfde AZ trucje gisteren nog gedaan. Hallo 5k extra Miles.
     
  17. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    dus de truc is je FB nummer niet opgeven tijdens de boeking en dan later retroclaimen? :D
     
  18. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Alitalia is toch geen onderdeel meer van Skyteam? Hoe is dat nu geregeld dat je wel je miles kan claimen als je toch met hun vliegt?
     
  19. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    AZ is nog gewoon skyteam. Ik geeft nog altijd m'n FB nummer door tijdens de boeking maar het moet in de helft van de gevallen nog geretroclaimt worden.
     
  20. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268

Deel Deze Pagina