Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Ik wacht nog steeds op antwoord over een klacht van begin okt. Normaal meestal binnen 6 weken maar nu duurt t langer.

2. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    489
    Trofeepunten:
    63
    Platinum krijgt „voorrang“ op customer care aldus de PSL, en ik heb gisteren reactie gehad op mijn klacht van 14 dec.

3. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    De site van FB zegt iets anders: From January 2022, Flying Blue stops sending physical membership card and luggage tags by post.

4. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Goedenavond,

Ik weet niet of de vraag hier juist is, maar zouden diegene die de tijd willen nemen enige twijfel weg willen nemen?

Ik heb (na 2 jaar niet te hebben gevlogen) geboekt: AMS - CDG - LIS, 22.01.2022 vertrektijd 06:50. Retour LIS - AMS, 24.01.2022, vertrektijd 15:25.

Omdat ik sinds COVID niet meer heb gevlogen heb ik de volgende vragen:

1: KLM website vermeld, ook met alleen handbagage, 3 uur van tevoren aanwezig te zijn. Moet dit echt in deze tijden? Op dit tijdstip en alle papieren al te hebben voorbereid?

2: Ik neem altijd een PCR test op een bedrijfsaccount waarvan de uitslag naar een mailadres gaat waar ik geen toegang toe heb. Ik krijg altijd een print-out die ik dan kan gebruiken echter hier staat geen QR/ barcode op. Mag ik dit gebruiken? (Nutrilab staat op de lijst van erkende laboratoria. Deze lijst staat in de bijlage van de LCI-richtlijn COVID 19 onder punt 8.2. Nutrilab is vermeld als Fenelab, Nutrilab B.V., Giessen. De bijlage is hier te vinden.)

3: Hoe lang van tevoren zou ik weer op LIS aanwezig moeten zijn voor de terugvlucht?

Alvast bedankt voor de reacties. Ik heb uiteraard zelf al de antwoorden geprobeerd te vinden op internet maar kan geen uitsluitsel krijgen, vandaar mijn vraag om hulp hier.

BVD, Vincent

5. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.642
    Trofeepunten:
    428
    1. Mits je je boardingpass al hebt hoef je echt geen 3 uur van te voren aanwezig te zijn. Helemaal niet met zo'n vroege vlucht imo.
    Met skypriority moet het zelfs met een uurtje wel lukken. (al zou ik persoonlijk wel iets ruimer doen)

2. Mijn pcr testen hebben ook geen qr code. Het formulier moet voldoende zijn waar een stempel oid op staat. Je kan deze documenten wellicht ook al van te voren uploaden bij KLM/AF en dan zullen zij al checken of je documenten kloppen.

3. Hier durf ik geen antwoord op te geven. Mijn ervaring is met buitenlandse luchthavens dat de check in pas 2 a 2.5 uur van te voren open gaan. In deze tijden kan je meestel ook niet online inchecken en zal je dus bij de balie moeten wachten tot er personeel komt om te gaan inchecken.

vanIJsselmuide vindt dit leuk.
  6. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Thanks!

7. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb nog geen reactie op mijn klacht van 23 nov bij AF.

Ik merk dat ook voor de refunds AF behoorlijk langzaam is. Refunds bij AF en KL beide op 22 nov aangevraagd voor geannuleerde vluchten. Bij KL binnen een week teruggestort op mijn AMEX, die van AF heb ik nog steeds niet binnen. In de afgelopen jaar was KL erg snel met mijn refunds verwerken. Misschien dat dit ook bij de customer care geldt?

8. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    567
    Trofeepunten:
    123
    De grootste verandering waar je nu rekening mee moet houden, is dat je tegenwoordig bij online inchecken in de meeste gevallen GEEN boardingpass meer krijgt. Dat betekend dus dat zelfs met handbagage je langs de check-in balie moet, wat weer veel drukte en lange rijen met zich meebrengt.

Mocht je een elite status hebben kom je er meestal goed vanaf qua wachttijd. Maar dan nog zou ik toch zeker 1 / 1.5 uur buffer aanhouden.

lloydje33 en vanIJsselmuide vinden dit leuk.
  9. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik was er vorige maand met skypriority binnen een half uur doorheen. Mijn vriendin die 1 maand eerder vloog zonder skypriority heeft er 2 uur over gedaan waarvan 1 uur in de rij bij de bagage afgifte

theflyingrobman en vanIJsselmuide vinden dit leuk.
  10. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.315
    Trofeepunten:
    203
    Heeft er iemand al ervaring met vliegen en sparen met ITA?

Ik overweeg om een ITA ticket te boeken, maar kan op de flyingblue website niks vinden ITA. Zou zonde zijn om per ongeluk een ticket te boeken in een klasse waarmee geen miles of xp's verdiend kunnen worden...

Ruut vindt dit leuk.
  11. Mark_

Mark_ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Weet iemand in welke lounge je toegang hebt als je van Singapore naar Amsterdam vliegt? De Marhaba lounge is dicht lees ik.

De klantenservice van KLM reageert niet of dagen later. :-(

Alvast dank!

12. Nielsdejongen

Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Inmiddels is het 6 januari en nog steeds is er geen promotarief voor ICA bestemmingen verwerkt in het boekingssysteem. Ik vind dit wel een beetje gênant hoor..

13. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Is het skippen van de laatste leg bij een reward ticket hetzelfde als bij een normaal ticket of kan je het laatste deel bij een reward ticket wel annuleren?

14. Maxmannl

Maxmannl Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Had via Facebook bericht gestuurd naar KLM... ze wisten van niks en was niet hun afdeling. Moest telefonisch contact opnemen met Flying Blue. Misschien dat ik dit later vandaag even doe maar eigenlijk geen zin in, telefonische wachtrijen laatste tijd vaak genoeg ingestaan.

15. Nielsdejongen

Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    UPDATE; Inmiddels eindelijk verwerkt

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  16. Maxmannl

Maxmannl Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hmm cache verwijderd, incognito nog steeds volle mep AMS-SLC.
    Heb zelfs even weken vanaf 30 maart gekeken dat KLM rechtstreeks vliegt ipv Delta

Vanavond eens even verder kijken

17. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Volgens dit bericht zou de service tijdelijk aangepast worden:

https://vnconline.nl/actueel/klm-service-aan-boord-wordt-aangepast-vanwege-huidige-situatie-corona

Op de heenweg voor de invoering gevlogen, kan daar dus niks over zeggen. Zojuist aangekomen vanuit Mexico, en de service was precies hetzelfde als voorheen. Gewoon een welkomstdrankje etc, keuze uit de huisjes (zonder de genoemde plasticzakjes) en juist vaker drankrondes gehad dan op de heenvlucht. Desgevraagd zei de senior purser dat dit tijdelijke beleid niet echt consequent is en veel toegevoegde waarde heeft, en dat het naar inzicht van iedere senior purser ingevuld mag worden. Gelukkig snapt deze persoon ook dat deze 'maatregelen voor de bühne' niet werken. Al met al weer goed genoten van de eerste ICA vlucht van 2022! :)

lloydje33, MoonJ, TimH en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Nielsdejongen

Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Te vroeg gejuicht, sommige zijn verwerkt, maar de meeste nog niet...

19. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Helaas een zeer jammer einde van de reis. Het blijkt dat KLM/Delta mijn koffers zijn kwijtgeraakt. Ze denken dat ze nog in Atlanta liggen maar dat weten ze niet zeker en kunnen de komende dagen niemand er naar laten kijken. Platinum lijn gebeld, die verwezen mij door naar een andere afdeling waar ik iemand uit een callcenter in Azië aan de lijn kreeg die niet echt Engels kon of er iets van begreep...
    Hier bij het handling station verwijzen ze naar KLM, en KLM verwijst weer naar hun. Ze geven elkaar de schuld en zeggen beiden weinig te kunnen doen. Op hoop van zeggen dat het dan toch maar goed komt :(

Iemand ervaring wat handig is om te doen?

20. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Voor zover ik weet moet je altijd melding maken bij de afhandelaar op het vliegveld. Dan is het nog belangrijk om te weten of ze het nasturen of dat je het zelf weer moet ophalen op het vliegveld.

Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina