Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Er is 1000 UXP afgeschreven 1 januari. Ik hoop dat ik snel wat hoor van de PA service. Pre-Corona deden dat soort dingen mij niet zoveel, maar tegenwoordig wisselen zaken zoveel dat het wel mooi zou uitkomen.

2. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Waarvoor is er 1000 XP afgeschreven? De PA service is overigens uitstekend. Ik zou het niet willen missen.

3. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    UXP... dus ws had je in de 2 jaars periode die geld voor kwalificatie voor Ultimate deze bij elkaar gevlogen? Na de 2 jaar verdwijnen (of je de 1800 nou gehaald hebt of niet) alle UXP's.... Er is geen rollover qua UXP's naar mijn weten. Bij mij zijn er meer dan 1800 afgeschreven, sta gewoon weer op 0.

4. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Zie net onderstaande in een mail van KLM.
    Ik kan er verder geen info over vinden, misschien iemand hier met ervaringen(?)
    klm xp.PNG

Laatst bewerkt: 10 jan 2022
    Ruut en jphorn vinden dit leuk.
  5. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Dit is correct. Bij jou @pw1979 is dus waarschijnlijk het UXP saldo van 2020 afgeschreven (1000UXP) en heb je nu nog een resterend saldo van je gevlogen UXP in 2021. Het is steeds een rolling total over 2 jaar, tenzij je Ultimate haalt. Dan wordt de 1800UXP in 1x weggeboekt, zoals bij @Ambtenaruh.

RobertFB en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Je kan binnenkort extra XP krijgen bij AF/KLM door "Sustainable Aviation Fuel" te kopen met je miles. Stond vandaag in de nieuwsbrief, wellicht interessant voor diegene die nog XP missen.

upload_2022-1-10_13-35-3.png

Helaas gaan de vliegtaxen in Frankrijk ook omhoog:
    upload_2022-1-10_13-37-34.png

vanIJsselmuide vindt dit leuk.
  7. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik ben benieuwd naar de omwisselverhouding. Het kan interessant zijn voor degenen die wat XP tekort komen voor het bereiken van een (hogere) status.

8. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    weer wat geleerd

Carel1 vindt dit leuk.
  9. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Vraagje over de "benefits" die je hebt als je als Gold member met je gezin gaat reizen. Ik reis meestal met mijn vrouw (FB Blue) en zij gaat als gast mee bij de check-in, boarding en in de lounge.

Deze zomer gaan we met onze 2 volwassen kinderen en 1 aanhang met KLM en Delta naar Las Vegas. Ik weet dat ik 1 gast mee kan nemen maar hoe ga ik met de overige 3 om bij check-in en boarding? Gaan we als 1 groep of gaat dat niet lukken? Lounge met 5 man is natuurlijk geen optie, dat begrijp ik uiteraard.

Is er nog iets waar ik bij Delta rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!

10. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Je zou natuurlijk, als je miles het toelaten lounge toegang kunnen kopen. Wel zo leuk om de trip toch gezamenlijk te beginnen, juist de lounge is ook iets waar ze denk ik nooit komen en daarom extra leuk.

11. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.395
    Trofeepunten:
    508
    Als je het ticket bij Delta boekt en iedereen zit in jouw boeking, heb je goede kans dat iedereen SkyPriority en gratis bagage krijgt. Lounge blijft +1. Gewoon je Flying Blue nummer in de boeking zetten.

Als je het ticket bij KLM boekt, dan krijg je KLM beleid:
    • voor passagiers van KLM met frequent flyer status gelden voordelen alleen voor die ene passagier (lounge is wel +1)
    • voor medewerkers van KLM mag je je familie tot de 3e generatie boven en onder je en tot zevendegraads bloedband meenemen, je basisschoolvrienden, je heel voetbalteam + aanhang en je jaarclub tot 30 jaar na je pensioen.

cvr, Thijsk, BartF en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik wilde naar LIS vliegen met 7 man in februari. De ene na de andere foutmelding op de KLM site. Of zelfs de onmogelijkheid om te zoeken. Verschillende laptops gebruikt, ook een Mac voor de zekerheid, maar niks.

We hebben nu Vueling geboekt. Ik weet niet wat de eigenaar van de website ontwikkelaar van KLM voor compromitterende beelden heeft van de KLM top, maar anders is het toch echt niet te verklaren dat dit bestaat. Ik heb 1500+ vluchten geboekt in mijn leven, maar alleen KLM (en soms AF) maken het af en toe onmogelijk. Ik heb nog NOOIT een Easyjet, Delta, SAS of Ryanair hoeven afbreken wegens website problemen. En het lijkt alleen erger te worden.

MoonJ vindt dit leuk.
  13. Mitchel

Mitchel Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Even bellen met KLM en hun de itinerary laten maken met een betalings link is wellicht voor de volgende keer een optie.

14. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Echter is dit een stuk meer 'moeite' en is juist anno 2022 het gebruikersgemak van tickets boeken via een website/app wat soepel moet verlopen...

BartF vindt dit leuk.
  15. Mitchel

Mitchel Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Daar ben ik het absoluut mee eens! Ik wou slechts de optie aandragen.

MoonJ vindt dit leuk.
  16. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Na een boze rant doe ik altijd graag wat positiefs. Gisteren gevlogen met de nieuwe E195-E2 van KLM. Wat een weelde. Ik had lage verwachtingen door het aantal stoelen (132), maar EC had meer van voldoende ruimte. Ik ben 1,96 en had echt room to spare. Top

MoonJ, lloydje33, BartF en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik vind de nieuwe E195-E2 van KLC ook echt top.

Ik heb er één keer mee gevlogen, van PRG naar AMS. Ik zat net op mijn economy comfort stoel (die overig heel fijn wa) en de supervisor (purser hebben ze niet bij KLC) zette mij op rij 1.

In de 737 en de E190 en E175 heb je bij de bulkhead (rij 1) aanzienlijk minder ruimte. Maar in de nieuwe E195-E2 is rij 1 juist nog ruimer. Ik kon gemakkelijk met mijn ene been over de ander en ik had toen nog heel veel ruimte over. Ik vlieg einde van de maand weer met de E195-E2 naar Porto, kan niet wachten!

MoonJ, lloydje33, Ambtenaruh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ja, die rij 1 is inderdaad gigantisch. Sterker, ik ken niet 1 EU maatschappij met een kist die meer ruimte heeft op rij 1.

Zie dat ik hem vanmiddag weer heb :)

19. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    2x mee mogen vliegen, naar en van München. Zat EC, en met de extra beenruimte en verstelbaar hoofdsteun is het absoluut een zeer comfortabel toestel. Vrijdagochtend heb ik 'm vanuit Zürich terug naar AMS, dan zit ik EER. Benieuwd naar :)

20. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Ik raad je dan (niet) aan om eens een keer GOL te boeken. Als er een maatschappij is met een waardeloos boekingssysteem/website is het GOL wel.

Deel Deze Pagina