Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Het zijn rare tijden, maar de FB miles zijn voor veel bestemmingen vrijwel niets meer waard - met inderdaad awards voor een paar honderdduizend (!) miles voor een enkele reis in Business.
    Andere programma's zoals Avios en Miles&More hebben nog wel 'normale' tarieven voor zulke routes.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  2. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Dat zou logisch zijn. Ik ben in november gekwalificeerd en op mijn Silver card staat 02/23.

3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    Ik dacht dat die 2 maanden extra in het jaar waren om indertijd nog de fysieke kaart te kunnen sturen, die van mij verloopt in theorie ook in februari van het jaar, dus van november +3 maanden.
    Niet dat ik me zorgen maak, helemaal niet als de voorwaarden voor kwalificatie gelijk blijven, maar dat laatste weet je nooit.

4. Mark_

Mark_ Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Donderdag vlieg ik BC naar Phuket. In Singapore een overstap, de vlucht van SIN naar Phuket is in 'one class of service'. Kan ik in de 4 uur durende overstap wel in een lounge met mijn BC ticket? Op de terugreis lijkt het mij aannemlijker omdat ik dan BC vlieg van SIN naar AMS. Alvast dank!

5. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Kan afhankelijk zijn met welke maatschappij je vliegt. Is het 1 ticket? Met wie vlieg je door?
    Ik had laatst volgens de KLM app van CUR-PTY ook 1 class of service, maar er was gewoon BC aan boord.

6. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Als je vanaf Nederland een transit hebt in Singapore ga je naar een speciaal gedeelte van het vliegveld.

Bron: https://www.changiairport.com/en/airport-guide/Covid-19/transiting-through-airport.html#tha

Ik heb ook naar Thailand zitten kijken maar gezien ze makkelijk de grenzen dichtgooien voor toeristen en de kroegen dicht zijn hebben we het maar niet gedaan.

7. Mark_

Mark_ Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Ik vlieg met KLM, op 1 ticket van Amsterdam naar Phuket. Vanaf SIN vlieg ik met Jetstar.

8. Mark_

Mark_ Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Dank! Dat is minder. Heb een overstap van 4 uur. :-(

Hopelijk op de terugweg wel wat mogelijkheden. Dan kom ik uit Thailand en kan dan hopelijk wel gebruik maken van de lounge.

Thailand is nu weer spannend. Hopelijk blijft het Test & Go programma nog even in de lucht tot en met vrijdag, of kunnen deze reizigers zonder moeite over in het Sandbox programma. Hopen op een gezonde zonnige kerstvakantie in Thailand

9. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Jetstar heeft geen business class (in hun narrowbodies), denk niet dat je dus lounge toegang hebt. Heb het altijd al vreemd gevonden dat KLM een codeshare agreement is aangegaan met een (ultra) low cost carrier.

10. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Voor die prijzen boek ik liever een enkeltje La Première naar LAX...

Thijsk, Tim82, TimH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    I hate to be the bringer of bad news maar wel belangrijk voor jou om te weten: https://www.reuters.com/world/asia-...uarantine-scraps-waiver-programme-2021-12-21/

12. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.442
    Trofeepunten:
    483
    DuckDuck vindt dit leuk.
  13. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Ben ik de enige die gestoord wordt van de tarieven die nu in de KLM-app verschijnen? BC naar de VS medio april. Ticketprijzen van 3000 tot 5000 euro pp.

14. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
  15. Mark_

Mark_ Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
  16. Mark_

Mark_ Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Als ik morgen geen Covid blijk te hebben reis ik donderdag gelukkig af. Er zal een extra PCR test afgenomen worden, maar daar kan ik mee leven. Ik wacht rustig af, hopelijk aan het strand met mooi weer! ;-)

17. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Vandaag nog mooi op de valreep mijn Platinum bagage labels ontvangen:rolleyes:

arjen05, lloydje33, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. MilesHunter

MilesHunter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    318
    Trofeepunten:
    63
    Oei.. toch nog geen Plat4Life.. :( ik heb me te rijk gerekend in het aantal XP’s dat ik hoopte te ontvangen voor de laatste vluchten van dit jaar.

Ter leering ende vermaeck - wat is het geval:
    ik had een multi-city trip geboekt naar de VS mbv de KLM PA. Alles onder 1 boeking.

Echter een deel van de reis, van PHX naar JFK, is met Delta en heeft een DL vluchtnummer. Ook de reis van JFK naar CDG is met Delta en DL vluchtnummer. Voor deze vluchten heb ik wel XP’s gekregen maar geen dubbele XP’s en ook geen UXP’s. De PA heeft me uitgelegd dat het niet om de boeking gaat om hiervoor in aanmerking te komen maar specifiek om een AF of KL vluchtnummer. En die van Delta zijn aparte tickets met DL nummers. Had ik niet op gelet tijdens het boeken want ik wilde de goedkoopste.

Helaas toch nog even doorvliegen dus.. (maar dat vinden we niet erg ;)). Afijn, met de plannen voor H1 en de 50% XP bonus komt het de komende maanden toch nog wel goed. Maar ik zal wel wat beter opletten bij het boeken de volgende keer.. o_O

Flyer1981, ErwinLansing, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.711
    Trofeepunten:
    523
    Klopt, ik moet zeggen dat dat wel duidelijk in de voorwaarden staat. Staat tegenover dat je met DL vluchten over het algemeen wel meer miles krijgt. Schrale troost ;)

EvdP, Bijzonderetickets, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    123
    Misschien is deze vraag al eerder gesteld.. Verdien je meer miles bij DL of KL vluchten???

Deel Deze Pagina