Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    881
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb daar ook een e-mail over gehad. Lijkt dan dus getarget.

2. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Waarom krijg ik nooit zulke aanbiedingen in mijn mail.. Ik heb bij instellingen emails wel aanstaan namelijk.

3. HarmDommisse

HarmDommisse Blue Tier

Leuk Bevonden:
    339
    Trofeepunten:
    63
    Heb ook niks mogen ontvangen....

4. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Vorige actie (tot 150E korting tijdens Werelddealweken) ontving ik ook niet. Wel gewoon een ticket geboekt en de korting gekregen. Vermoed dus dat wanneer je geen mail hebt ontvangen en alsnog bij de Bijenkorf voor minimaal 100 euro iets koopt, je alsnog de Miles ontvangt.

Daan3 vindt dit leuk.
  5. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.999
    Trofeepunten:
    273
    Hier ook ontvangen. Net als de 150 kortings email en ook de 350 euro korting bij Oger bij besteding van 1000 eur. Weer net kostuum op maar erbij voor een mooie prijs ;)
    leuke deals allemaal

6. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik wacht ook nog op antwoord..Wie weet er wat dat geheimzinnge "Gold+ " is?o_O

7. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb even gekeken naar de mail over de Bijenkorf. Daarin moet je idd klikken op een gepersonaliseerde link...

8. Sanne von Kriegenbergh

Sanne von Kriegenbergh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Het ging om deze kaart met een bijdrage van 250 EUR blijkbaar:
    American Express Gold Card Premium

Carel1 vindt dit leuk.
  9. JustinCase

JustinCase Silver Tier

Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Heb iets meer dan 1.5 jaar de Amex FB Gold kaart proberen op te zeggen, omdat ik al een riant voorraadje FB miles heb zonder bestemming.

Ze probeerde me de reguliere Amex kaart te sluiten voor het volle tarief zonder bonus. Omdat ik graag naar Avios wil.
    En ze boden me 20k FB miles aan om te verlengen (plus dubbele miles de komende 3 maanden).
    Ik heb gezegd er nog even over na te denken.

Vraag me af of ik die 20k FBmiles kan cashen en dan alsnog over 6 maanden kan opzeggen?
    Heeft er iemand ervaring met het wisselen van Amex kaart van een FB Branded naar een reguliere inclusief een knappe bonus??? Dat laatste vind ik nl. nog wel interessant, aangezien die segmenten me niets uitmaken en ik de FB miles al heb.

10. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    343
    Trofeepunten:
    63
    Net gebeld met Amex en de 4 segmenten krijg je tot 3 weken na het eerste rekeningoverzicht. Die was 14dec. kan dus tot 6jan. duren tot ze op de FB account staan.. Hij ging wel vragen of het nog voor 31dec. kan maar kon geen garanties geven... Oeps..

11. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Bij mij verschenen ze vrij snel. Het gekke is dat ze met terugwerkende kracht verschenen: dus gedateerd op de dag van aanvraag en niet op de afrekendag.
    upload_2017-12-22_20-21-44.png

Nu is in het verlengde hiervan mijn algemene vraag met QF: als ik op 31 december vlieg , wordt er dan gewacht met validatie tot die er alsnog bij staan of als ze pas op 6 januari verschijnen dan pech?

12. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Die Qualifying flight telt mee in 2017.

13. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    343
    Trofeepunten:
    63
    Er is bij AMEX een vertraging met het overboeken van segmenten..

14. DB93

DB93 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    ik had 20 december de flying blue kaart aangevraagd, per ongeluk over het hoofd gezien dat ik "anders" bij inkomsten ingevuld had, vandaag brief ontvangen dat ik niet goedgekeurd ben gebasseerd op informatie die ze ontvangen hebben.

nu heb ik vandaag nogmaals een aanvraag gedaan met de zelfde gegevens en nu wel de correcte bron van inkomsten (loondienst) uiteraard voldoe ik aan de eis die ze stellen, 1-3 jaar bij de zelfde baas, en geen BKR registratie die negatief is.

nu is mijn vraag, zo als ik mijn situatie beschrijf gaat hij nu wel geaccepteerd worden? en is het sowiesow mogelijk om zo snel achter elkaar een nieuwe aanvraag te doen.

overigens omdat ik een account bij het BKR heb kan ik zien of er op mijn gegevens getoetst is, nu was dit bij mijn eerste aanvraag direct toen ik de aanvraag indiende, maar dat is nu nog niet gebeurd, dus ik heb zelf sterk het vermoeden dat hij automatisch geweigerd is?

let op: enige reden dus waarom zo snel alweer een nieuwe aanvraag is omdat ik bij de eerste foutief opgegeven had van de bron van inkomsten (anders, inplaats van loondienst wat correct is)

Laatst bewerkt: 28 dec 2017
  15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Bel de klantenservice even, leg het uit en misschien kan Amex het dan direct oplossen.

16. Aloys

Aloys Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb zojuist even contact gehad met Amex over die Bijenkorf actie, want ik had daar dus ook niks over gehoord. Blijkt dat deze actie gericht was op gold en platinum card houders. Ik heb silver en ondanks dat ik binnen de actieperiode meer dan 100 euro besteed had bij de bijenkorf krijg ik de punten niet. Helaas...

HarmDommisse vindt dit leuk.
  17. HarmDommisse

HarmDommisse Blue Tier

Leuk Bevonden:
    339
    Trofeepunten:
    63
    Oke, heb zelf gold maar niks ontvangen over deze actie.

18. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Platinum, maar niks gezien

HarmDommisse vindt dit leuk.
  19. HarmDommisse

HarmDommisse Blue Tier

Leuk Bevonden:
    339