Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    Ja, was in het najaar weer terug op de lijst. Lukte in elk geval in december weer.
     
  2. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Amex geeft weer iets meer puntjes voor de Flying Blue Platinum kaart.
    Het was 15.000 Miles voor de aanvrager, en is nu 20.000 Miles cadeau.

    Je kunt de kaart beter via Amex direct aanschaffen, dan krijg je 30.000 Miles. Bij Gold krijg je 20.000 direct
     
  3. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Kan geld overmaken van AMEX naar PayPal nog steeds? Ik zie die optie namelijk nergens in PayPal (mijn AMEX staat er wel in, maar ik kan er geen geld mee op PayPal zetten. Zo lijkt het).
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Je kan met jouw amex wel geld over maken naar iemand anders zijn paypal (je paypal tegoed komt dan vanuit amex) of je het ook op kan laden weet ik niet. Meestal reken ik alleen af met paypal en dan loopt ie direct via Amex.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  5. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Dank je, alleen dat is hier het probleem: mijn AMEX staat wel in mijn PayPal account maar ik kan er (bij de aanbieder in kwestie) niet mee betalen :(
     
  6. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Dat betekent dat je als kaarthouder je vrienden geen gunst doet door ze te introduceren. Mooi is dat
     
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar. Als ik iets wil overmaken, maakt niet uit naar wie/welke IBAN, kan ik mijn AMEX niet als kaart kiezen. Hoe doe jij dit precies?
     
  8. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb ditzelfde probleem ervaren! Het had bij mij te maken dat ik eerst ook een bankrekening moest koppelen aan mijn account en mijn identiteit moest verifiëren dmv paspoort uploaden. Dan pas kun je betalingen doen met je Amex naar vrienden. Paypal heeft een kleine twee weken nodig om dit te verifiëren en je account ‘open te zetten’.

    Ik heb hierover minstens 15 keer gebeld met de Paypal klantenservice. De kennis van zaken van de werknemers is zeer wisselend. Volgens een aantal was het probleem waarom mijn account een blokkade had onduidelijk en de conclusie was dat je niet met Amex geld naar vrienden kunt overmaken.. o_O

    Laat je even weten of het gelukt is?
     
  9. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63

    Dank! Gek genoeg heb ik mijn bankrekening gekoppeld en geverifieerd. Ik ga hier zo nog een keer van achter mijn desktop naar kijken of ik een processtap gemist heb/aanvullend moet doen. Zo niet, dan ga ikcontact met PP opnemen.
     
  10. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Bij mij krijg ik ook geen optie om Met Amex over te boeken. Wel te betalen als ik online iets koop, maar geld overboeken lukt niet.
     
  11. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Neem even contact op met PP. Het was bij mij ook erg onduidelijk. Pas na 15x bellen en een kundige medewerker kwam hij erachter wat het probleem was.
    Zo’n medewerker kan je een linkje sturen (in de PP app uit mijn hoofd) waarmee je je paspoort kunt uploaden en de bankrekening kan verifiëren.
    Daarna duurde het verifiëren een kleine twee weken. Zo lang moet je dus wachten voordat je de transacties kunt doen.
     
  12. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Weet iemand als je ook in 3 delen kan betalen met FB Amex in geval van KLM Holidays?
     
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Nee, betaling gaat via Airtrade en niet naar KL/AF..
     
  14. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Het is mij gelukt. Althans: het proces getest. Mijn bankrekening was al gevalideerd. Als ik nu iemand kies om geld over te maken, dan kan ik later in proces mijn AMEX kiezen.

    Meen mij te herinneren dat ik hier in het verleden heb gelezen dat je op deze wijze ook het ‘drempelbedrag’ voor FB Miles/AMEX MR naar binnen kunnen harken door dat over te maken naar iemand en later weer terug te storten. Meen mij ook te herinneren dat het ‘tricky’ was en in sommige gevallen gedoe met AMEX op kan leveren….
     
  15. JornMich

    JornMich Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Een vriend van mij is hierop aangesproken door amex, met het bericht dat het zelfs er voor kon zorgen dat zijn kaart geannuleerd werd vanuit amex. Dus het zal vast werken, maar helemaal zonder risico is het niet.
     
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Misschien toch maar niet doen, dan :D
     
  17. Slice

    Slice Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Zie trouwens dat dit jaar de AMEX lounge op de KLM Open alleen voor centurion en platinum is, goud is niet meer welkom…
     
  18. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Waar vind je deze info?
     
  19. Slice

    Slice Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Staat in een e-mail van AMEX over het evenement.

    Toegang tot het American Express Birdie’s Nest is op ‘invitation only’ en voorbehouden aan Centurion- en (Flying Blue) Platinum Cardmembers.
     
  20. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8

Deel Deze Pagina