Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    I know, just gave an example of a great offer you sometimes can use e.g. for a leisure trip.
     
    arjen05 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Iemand heeft mijn link gebruikt, waarvoor hartelijk dank :)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  3. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Recent een eigen kaart voor mijn partner aangevraagd en de bijbehorende miles gekregen. En zij als het goed is dus de welkomstbonus van 20.000 miles

    Kan ik nu voor haar ook nog een partnerkaart aanvragen bij mijn kaart, en dan met share en fly haar welkomstbonus naar mij overboeken....? :)
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Was ik :)
     
    FlyingFonz en Daan3 vinden dit leuk.
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ja zeker!
     
  6. LeidenHub

    LeidenHub Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    I wanted to share with you some experience as a former PhD, current Postdoc. Flying Blue Gold is perfectly doable based on XP. I have always had the FB Amex Gold card and always offered to advance costs for other members in my research group raking in a lot of extra miles.

    Based on my experience: don't fly to LHR. I don't know where in the London area you need to be? Based on the frequency of your travel I am filling in that you have a significant other that you will be visiting? Take the Eurostar. It is cheaper, about as fast (faster on the way back), you are immediately in the city center and it is more comfortable. Based on my small sample of six months the train is also more reliable than a plane. It really sucks if you go for a weekend and your flight is cancelled. Also, the train is better for the environment.

    Auckland is one of those destinations that sometimes have amazing deals if you are flexible. If you stick with KLM/SkyTeam you are not as flexible and won't be able to enjoy those benefits.

    For most conferences you don't need check-in luggage as you won't be going that long.

    Conclusion: Without the flights to LHR you probably won't qualify for Gold and silver is probably not enough benefit for the one time a year you will need check-in luggage (AKL). So, get privium and go for the cheapest option every time you travel. It will get you the priority on the airport, and if you pay extra also a lounge. And maybe you can take your supervisor with you if you travel somewhere together. Although as I type this I just realized that maybe you don't have the passport you need for privium? I don't know the exact rules. I don't remember the rules.
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    For Privium you need a EU passport or a Norwegian, Swiss or Icelandic passport.
     
  8. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    zojuist gebeld gekeken wat de mogelijkheden zijn om de upgraden van Gold naar Plat om in aanmerking te komen in de 50% korting op de kaartbijdrage zou ik een nieuwe kaart moeten aanvragen. Hoe hebben jullie dit aangepakt?
     
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    ik heb ook wel het idee dat je net de goede aan de bel moet treffen. Mogelijk dat besteding en hoelang je al lid bent van invloed is. Mijn partner werd de laatste keer doorverbonden naar een medewerker die meer kon doen, het blijft lastig te voorspellen.
     
    Ruut en Frankb vinden dit leuk.
  10. Schroed_2c

    Schroed_2c Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Thanks for your thoughtful answer! Indeed, the London flights are for visiting my significant other. However, I need (want) to fly to LHR, as they are not in London but in a town near it and LHR is the closest airport to that place and has, by far, the best bus connection (direct and very high frequency).

    Moreover, are you sure about Eurostar being cheaper? I checked tickets and AMS-LON return costs, even several months in advance, are between 150-200€, whereas I usually get a KLM return ticket for 90-100€. I also save on bus prices and about 1h each one-way bus trip by flying to LHR compared to LTN or LGW. I'm more than happy to spend 20-30€ more per flight ticket (effectively only 20ish€ more due to bus ticket savings) for saving 2h on the road each trip.

    With AKL it will depend on the individual deal saving, I guess, but even without AKL I will reach FB Silver and maybe Gold with a couple mid/long-haul conferences and the FB AMEX Gold.

    I'm aware that short-term I'll pay a premium but mid-to-long term I hope to a) enjoy easier travelling and the choice of more and better flight times/frequencies, b) be flexible with free extra luggage and save the fee on long-haul flights and c) save a few euros by using promo awards and miles.

    Also, my old credit card is running out, so I need one with travel insurance anyways and I might as well get the FB AMEX Gold then.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2020
    Arjan69 vindt dit leuk.
  11. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    The Flying Blue - American Express Gold Card Travel insurance and Cancellation insurance:
    • Medical assistance and reimbursement of costs
    • Cancel, postpone or cancel your trip
    • Abort your journey
    • Personal property, money and travel documents.
    • Travel inconveniences
    • Personal accidents during the trip
    • Travel law assistance and compensation

    You have to pay (a part of) your trip/flight with the FB Amex card to qualify.

    Your purchases with the card are also insured 180 days after purchase. Such as in the event of theft or damage.
     
    Schroed_2c vindt dit leuk.
  12. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Heb afgelopen maandag gebeld om Platinum for Two te activeren voor mijn vriendin. Log ik vandaag eens in om te kijken of het al geregeld is maar nee. Even gebeld blijkt dat Platinum for Two pas in 10 werkdagen wordt geactiveerd...

    Waarom duren dat soort dingen zo lang... moet vriendin nu waarschijnlijk betalen voor een koffer op de vlucht :(
     
  13. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Reizen jullie samen? Kun jij dan niet als Platinum houder een extra koffer voor haar meenemen?
     
  14. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Nee is een light ticket, dus mag alleen de +1 van mezelf mee. Maar we loggen volgende week vrijdag wel even in, en als het dan niet geregeld is proppen we het wel in 1 grotere koffer. Zonde van de 50 euro anders.
     
  15. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    OK. Misschien kun je nog kijken wat jou een extra koffer kost, ipv de vriendin.
     
  16. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Voor haar 40 en voor mij 68...
    Dan toch nog maar even afwachten of Amex / FB opschiet ;)

    extrabag.PNG
     
  17. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Altijd nog goedkoper dan meenemen als OBC.. :D
     
    StinusPax vindt dit leuk.
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Daarom kun je, als je als statushouder bij AF/KL al weet dat je extra bagage bij moet/wilt/gaat boeken, beter zonder in te loggen de vlucht boeken plus de extra koffer, dan krijg je namelijk het tarief van de "eerste koffer" en dan pas je FF# toevoegen, geen idee of het bewust is (vast wel ;)) maar als je al een gratis koffer mag meenemen geeft het systeem je 2e koffer ook de prijs van een eventuele duurdere 2e koffer mee...
     
    StinusPax vindt dit leuk.
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Dit inderdaad, of voor het ‘standaard’ tarief kiezen ipv ‘light’ tijdens de boeking. Dan heb je met status ook twee koffers tegen de normale prijs.

    De kosten hier vallen nog mee, ik heb vorig jaar 180 euro moeten bijbetalen voor een enkele reis met extra koffer op light tarief (AMS-CUR).
     
    StinusPax vindt dit leuk.
  20. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Wat mij is opgevallen is dat de minimale spend voor de welkom bonus is verhoogd naar silver/green €1.000, gold €1.500 en platinum €3.000 in de 3 maanden. Dit geldt zowel voor de Flying Blue kaarten als de reguliere kaarten.
     
    JustinCase en Carel1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina